I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mad Photoshop skillz

Övrigt - Blandat

2008-09-22 13:56

Mad Photoshop skillz

Har inte så mycket att göra så jag pillar lite i Photoshop och gör lite retouchering. Posta gärna din mad skillz foto som du har retoucherat.

Jag är inte nån jävla expert men lär mig med tiden här är en av bilderna som jag gjorde om. Det är inte hög kvalitéts bild så det är lite jobbigt att göra.

Länk
Länk till http://b.imagehost.org/0964/yoko_bridge.jpg

2008-09-22 19:01
m4d sk1llz fo sho!
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-09-22 19:44
det var nice. tidningar vill av min erfarenhet att döma oftast ha mycket hårdare retouch.
jobba på läpparna också :)

2008-09-23 13:56
Inte för att vara den som är den men på svenska heter det "retusch". Vad det gäller bilden är den inte särskilt imponerande och du har förstört den väldigt mycket genom att lägga på den oskärpan du använder för att släta ut huden. Akta även där att du inte har slätat ut henne och jämnat ut färgskillnader, kolla hennes vänstra bröst. Där finns en tydlig linje från en tidigare bh eller liknande och den bör du ha tagit bort på den högra bilden. (tagit bort de synliga linjerna altså, inte ta bort behån.) Vore ju trevligt om du skulle lägga ned lite tid på att färgjustera den också så att hudtonerna blir skönare eftersom de är väldigt röda som de är just nu.

Samma sak med ljuset, mer kontrast i håret osv. Hon saknar täckning på flera ställen i båda hög och lågdagrar. Hon ser även lite rädd ut och det skulle du nog kunna motverka genom att ljusa upp ögonen och fixa lite med munnen i liqiufy (din bästa vän). Gå igenom bilden själv och tänk på om du verkligen behöver tuscha den så mycket, tycker hon var sötare innan med sina fräknar och hade kanske vart trevligare med lite annan slags retusch. Det du kör på är ju mer moore än amelia. Lycka till i fortsättningen och nej jag är inte så jävla hajp på meningsbyggnad eller ord för tillfället men hoppas du förstår ändå hur jag menar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-23 17:29
Ser okej, inget speciellt, jokes är precis som namnet, a JOKE
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-23 17:53
men den där bh grejen fanns ju där innan. får väl ta bort skiten då
Promotor

2008-09-23 18:03
ser inte speciellt "mad" ut tycker jag.. vist, det ser BÄTTRE ut, men att leka med healingbrush och blur effects är inte speciellt svårt... men, kul att du kör!

2008-09-23 18:55
yessir = jobba på läpparna också :)

Tack för info :P försöker jobba på det... men vet inte vad som jag ska ändra... får ta och fundera ut en stund.

Jokes = hudtonerna blir skönare eftersom de är väldigt röda som de är just nu.

Jaja, jag vet jag såg... får göra om och lägga kontrast på håret och sånt istället. Ser inget fel med brösten... aja ska kolla närmare på den.

Mörten = Ser okej, inget speciellt, jokes är precis som namnet, a JOKE

hahaha :P menar du personen eller -__- lol!

Optimistisk = ser inte speciellt "mad" ut tycker jag

Haha :P ja du har rätt iofs :P tänkte att jag måste hitta någon bra rubrik för att få folk titta in och att kommentera, ge kritik etc.,

Inte värdens bästa Photoshop användare och inget jag jobbar med direkt... det är något som jag gör vid sidan om. Ge gärna fler bra kommentarer vad som kan tänkas göra bättre, vad som är fel... etc.,

2008-09-24 18:26
Länk till http://www.piyada.net/cuteyoko.jpg

Den här bör vara aning bättre än förra, försöker fortfarande klura ut vad som ska göras

2008-09-24 18:37
ta bort hårstrån som stikker ut från frisyren och så, fixa håret. göra klänningen rakare (ta bort onödiga vekk), och kanske göra något åt händerna/underarmarna ;)
jag är dokk ingen fixare, utan bara ger random tips om saker jag inte har en aning om =)
((MAAD))

2008-09-24 19:01
davve_d = ta bort hårstrån som stikker ut från frisyren och så, fixa håret.

hur menar du fixa håret. oki ska ta bort det som sticker ut.. kan du markera det du vill ändra?

men göra klänningen slätare ser nog inte så fånt

2008-09-24 19:23
alltså, med håret menar jag typ bara att hålla det mer ihopsatt, så frisyren inte ser spretig ut, är enstaka hårstrån som far ut från frisyren, alltså =)
sen det där med klänningen, hon har ju typ en stor knöl på rumpan, ser ju hellre en fin slät rumpa än en knölig? :P:P
((MAAD))

2008-09-24 20:02
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-09-24 20:17
kanske även bör säga att jag faktiskt tykker du är duktig =) du får inte ta mina åsikter som att jag skulle kunna göra bättre själv eller så, utan helt bara efter hur jag själv (utan någon designkunskap) skulle vilja förändra om jag hade klarat av det ;)
((MAAD))

2008-09-24 20:22
Aha just den grejen menar du :P det är säkert den där kanten.

:) tack för notisen, ska fixa till håret och fixa "rumpan" :D

Du har bra ögon :P jag tittar mest bara på kroppform, hud och ansiktet mest så det blir en del miss :D va bra nu har jag lite att göra!

2008-09-28 21:24
Efter lite arbete så kommer jag fram till den här

Länk till http://www.piyada.net/1.php

Finns säkert fler detaljer som skulle kunna göras bättre, kom med förslag. Fortfarande ska fixa rumpan....
Hangaround

2008-09-29 11:20
Lite före efter tusch av mig:

2008-09-29 15:50
Masken var najz

2008-10-01 00:51
alla var coola
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-10-12 21:38
nice där spt
-----> http://www.photoshop.nu <-----
Groupie

2008-10-13 16:08
tycker ärligt talat första asiaten var finare än andra.
Kanske just för att den är retuschad, men iaf.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-10-13 19:00
Jag brukar leka med retusch ibland och har mer och mer börjat lära mig att ett försiktigt användande utav burn och dodge verktyget, healing penseln och clone stamp verktyget gör det mesta. Sen är det bra att kolla in och justera till Levels, till en början RGB och sen gå mer in på röd, grön och blå justeringar beroende på hur bilden är.

Lägger in lite utav det jag gjort sen.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-14 18:27
Här kommer en uppdaterat version, det är flash om du inte har flash så ser du inte...

glida pekaren över vänster/höger etc.,

Sammanfattning
Gjort armarna smalare
Tar bort lite hår
Skarpare ögon
Lägger lite mer färg i håret
Tar bort lite fläckar på huden
Samt gjorde skarp mask över hela bilden (blev lite för mycket på just kurven)

2008-10-14 18:49
L33T

Jag har flash installerat...men ser inte var ngnstans jag ska titta efter.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-14 19:05
va e grejen med folk som e lite gröna i ps(inget illa menat l33t) och asiattjejer?

2008-10-15 04:26
förstår inte riktig vad du menar där "lite gröna?" var bilden för grön eller

2008-10-15 08:32
Grön - gröngöling... och asiater

2008-10-15 17:28
ok så vad ska han mena men det då, vad har asiater med photoshop att göra?
Hangaround

2008-10-15 17:32
Jag kan förenkla det han menade.
Hans fråga var menad så här: Vad är grejen med att alla som är hyfsat ny på photoshop alltid använder sig utav bilder på asiater?

Så vad som har med Asiater och photohsop att göra är nog en fråga du kan svara på bättre än oss=)

2008-10-16 17:22

Looptroop på Malmöfestivalen 2008.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-10-16 19:04
så du tycker man ska välja svenska tjejer då :S eller amerikaner... fan.. jävla fläskberg, det vill jag inte ha något med att göra :S
Rappare

2008-11-02 12:52
Riktigt imponerande Linus, ryser när jag ser dina bilder =)
Sometimes I sit and look at life from a different angle , dont know if I'm gods child or satan's angel.
Rappare

2008-11-02 12:56
http://ImmortalSeb.bilddagboken.se/p/show.html?id=285873498&directlink=1

Brukar leka när jag har tid, men säger inte att jag är grym bara leker med selektiva färger lite blur och scratches and despackle, lätt att få en bild överarbetad som brukar vara mitt stora fel!
Sometimes I sit and look at life from a different angle , dont know if I'm gods child or satan's angel.
Hangaround

2008-12-09 02:18
FÖRE EFTER.

DEN SOM E DEN.