I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Patetiskt att festa varje helg vid 30 års ålder?

Övrigt - Blandat

   

2008-09-21 22:41

Patetiskt att festa varje helg vid 30 års ålder?

Jag har under de senaste åren utvecklat en ganska föraktfull attityd mot det så kallade "vuxenlivet" och i smyg hånskrattat åt mina jämnåriga vänner vars existenser kretsar kring giftermål, barn, villalån och parmiddagar. Istället har jag satt stolthet att tillsammans med yngre kompisar festa loss fredag/lördag varje helg (och jag menar verkligen varje helg, utan undantag), dricka kopiösa mängder bärs och sprit, shaka röv på diverse dansgolv och ragga brudar. Det har varit en livsstil som jag har varit helt tillfreds med tills nu... De senaste helgerna har jag inte haft kul ute, gått hem tidigt och liksom inte kunnat skaka av mig känslan av att jag är en patetisk jävel som super bort min fritid och bränner sjukt mycket cash på alkohol när jag egentligen borde bete mig som en "vuxen".

Vilken är den allmänna opinionen gällande 30-plussare som festar bort varenda helg? Borde jag försöka slå mig till ro med någon trevlig dam, eller går jag bara igenom en livskris? Tankarna är många. Kanske jag får bita i det sura äpplet och göra mig redo för vuxenvärlden trots allt...

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul