Vart kan jag hitta en schysst korthållare/smartcase? (Sthlm)
Min korthållare bestämde sig för att falla isär häromveckan så nu går jag runt med korten löst i fickan, ingen optimal lösning direkt. Vill absolut inte ha en plånbok och inte heller en töntig korthållare med en döskalle på eller liknande... Kollade på Accent eller vad det heter på Drottninggatan men de hade bara handväskor och typ en sån smartcase, som inte var av intresse. Helst vill jag ha något jag kan ha både kort och lite sedlar i. Har sett en sådan "plånboksliknande" sak men i miniformat då, men vet inte vart man kan köpa det. Jag har väl ca. 8 kort med mig och ett par sedlar, även om jag föredrar att bara ha kort. Mynt existerar inte i min värld :) Så... tipsa på! Det är trots allt en livsviktig sak, iaf för mig har jag märkt nu :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Vilket accent kollade du? Den vid Indiska? Deras utbud kan variera väldigt. Annars kanske du kan kolla på Åhléns City, där hittade jag min men det är inte så bra för sedlar. Dock väldigt snygg.
Hmm... Ja det var det väl. Finns det fler? Dålig koll på Accentbutiker måste jag säga :P Ah.. tänkte inte ens på att kolla där. Dumt.. Får göra det imorrn. Korten är prio 1 iaf, plats för sedlar är en bonus :)
Ja, finns en Accentbutik i Gallerian också, vid rullbandet mot Plattan. Och en i Sergelgången, och en på Kungsgatan vid donken.
Alright, får kolla in dom också då kanske. hobbs Såg coolt ut! Fast skulle nog hellre vilja ha en sån i läder isåfall :)
wesc har gjort ett par riktigt schyssta. Var ett tag sen jag sist såg deras korthållare men de borde finnas kvar.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
På åhlens city finns det en sjukt bra variant från diesel, snygg och väldigt funktionell då den är väldigt slimmad och du får lätt ner åtta kort och sedlar i den. Svart läder 299:-
HMOR
Vart kan jag hitta en schysst korthållare /smartcase? Vill absolut inte ha en plånbok och inte heller en töntig korthållare med en döskalle på eller liknande...
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
gummisnodd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HELVETE! Har fan strosat runt överallt... Var sugen på den ovan nämnda Dieselgrej men fann inget. Vart på Åhléns såg du den? Jag kollade på våningen för män där de hade plånböcker och "smartcases", men det fanns bara Tiger of Sweden för 500, vilket det verkligen inte var värt och nåt annat märke som försökte vara posh och inte var värt pengarna. Kollade på tre olika Wedins/Accent/whatever och de hade absolut ingenting. De hade EN sådan och det var så klart en "tuff" döskalle på.. herregud. Kollade på de väskaffärer jag hittade, skinnaffärer, designtorget, carlings, mq, nk, akademibokhandeln, osv osv osv osv... Använder folk bara gubbplånböcker eller?PizAndLöv Tror att du behöver läsa igen.. men gulligt att du försökte :)toffer Haha, iofs ett bra tips! Bättre än att ha skiten löst i fickan iaf.
NK kanske? du kollade inte bottenvåningen på Åhléns?
Nitty Gritty eller Grandpa?
medoria Bottenvåningen är väl barnkläder osv.. men du menar "markplan", ingång från dr.gatan? Kollade där och killen i kassan sa att det fanns jättemkt.. jo om man var tjej kanske, bland alla handväskor så fanns lite rosa och röda plånböcker och nån korthållare med en rosa fjäril på. Snyggt :) NK kollade jag. Ska iväg igen snart... Bor i princip på samma gata som WESC kom jag på så där ska jag börja, sen till nån väskshop på Sveavägen, sen kanske ovan nämnda då. Wish me luck.. det verkar behövas.
Testa på hötorget, marknaden där. De brukar ha rätt många plånböcker och korthållare. Eller smala plånböcker, de ser ut som busskort fast i läder och sen har de ett fack där man kan lägga in sedlar också. skit smidiga, men sen köpte jag min för några år sen.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
hobbs P24 En sån hade jag! hittade den på designtorget för något år sedan! jävligt bra faktiskt.. men nu har jag slutat med plånbok.. det blev för bökigt..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Kontrast Som friktion ovan sa så finns det en riktigt sjysst korthållare med sedelklämma på designtorget för ca 200 kr. Väldigt stilren och utsidan i läder.
Har insett att jag inte vill ha en smartcase utan en sån som ni nämner.. "miniplånbok" i kortstorlek ungefär.DejaVu Jo jag såg den om det är samma vi menar... Svart utsida, röd insida? Den hade bara plats för TVÅ kort (eller om det var 3), det funkar tyvärr inte :) Behöver plats för minst 6.Lollarn Jo gick förbi där och såg det på vägen till en väskaffär på Sveavägen (som jag inte hittade f.ö.) - får väl helt enkelt kolla lite noggrannare där :)
medoria F26 har inte nitty gritt konkat för typ länge sen`?
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Kontrast P23 Precis den jag menar, du kan ju faktiskt ha fler än ett kort i varje ficka, jag har 3 kort/ficka i min egen och den har töjt sig perfekt.
Kolla in på Ordning&Reda , där har dom vad dom kallar "Visitkorthållare" i både skinn och plåt (eller vad det nu är..) som funkar jättebra till kort och sedlar. Köpte häromdagen till min pojkvän - och hans krav var att få i 7 kort plus nån sedel.
DejaVu Ah okej, jo det är iofs sant. Men jag har ett par kort som lätt repas och som jag inte vill ha repade, hehe ;)Ämli Vart ligger den affären?
Passar på att låna tråden lite: Jag letar också efter en slimcase, fast i Göteborg. Jag köpte en på Åhléns för ett tag sen men den blev sne på något sätt. Kanske för att jag hade den i bakfickan. Hursomhelst så vill jag ha en slimcase som håller och gärna med en bra sedelklämma i den.
Would I shit you? You're my favourite turd.
http://www.slimcase.se/?contentpage=showproduct&kategoriid=1&id=121155&showpagenumber=1 beställ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bokhuset i pub har tror jag allt.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
guldfynd i pub rear ut sina. 75:-
Klipp en på närmaste Statoil, mina har vart gratis där ett par år nu.
Kolla Gina Tricot, där köpte jag min för ett par år sedan. 50:- inklusive en spegel på insidan