I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är oddsen?

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2008-09-06 20:49

Vad är oddsen?

Berätta lite väl sjuka sammanträffanden och överraskande anekdoter.

Kan börja med en kortis som hände här om dagen då jag och två kompisar satt och drack öl och bara snackade skit.

Vi satt hemma Hos Siri, drack öl, youtubade, pratade och försökte komma på lekar. Efter några lekar som "du får inte säga ja,nej eller kanske" eller "20 frågor" så tar jag upp kortleken som ligger på bordet. Blandar den och frågar sedan Siri vad det är för kort som ligger överst. Hon gissar fel första gången, sedan andra gången. Men den tredje sätter hon och vi tycker det är smått kul. Dennis ville också testa. Så Siri tar över leken från mig och frågar honom vad det är för kort. Spader knäckt blir svaret. Siri vänder upp det översta kortet och där ligger mycket riktigt spader knäckt. Vi börjar fundera på vad oddsen är för det. Sedan vill de göra samma på mig. Jag säger först nej för jag skulle bli mobbad för att jag skulle få hålla på genom halva, kanske hela för att lyckas träffa rätt kort. Men efter ett tag så säger jag, Hjärter 8. Siri vänder, där ligger hjärter 8.

Vi är smått berusade så jag hoppar ur soffan och ringer in i hallen, hoppar lite och sätter mig och glor på dem som om de vore häxor. Först träffar Siri den tredje, sedan Denniz det första och jag lika så. Det är inte varje dag man lyckas med det. Även om det inte är någon sjuk som i "Sjuk" sak.

Berätta om era sjuka sammanträffanden och överraskande anekdoter!




(Inlägget ändrat av friktion 2008-09-12 03:17:59)

Eventuella sannolikhetsuträkningar etc. undanbedes.