I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm dodgeball open 13/9!

Övrigt - Blandat

2008-09-04 18:07

Stockholm dodgeball open 13/9!

Jo såhär ligger det till:

Jag antar att de flesta kommer ihåg spökbollen från gympatimmarna när man var mindre. Kombinera detta med musik, trevligt folk och öl varje lördag. Gärna i feta outfits!
Vi var från början ett mindre gäng som började lira på en skolgård på södermalm i stockholm i våras (vissa hade redan lirat lite inomhus i vintras). Under sommarens gång har fler och fler anslutit sig och tack vare facebook har det fått bra uppmärksamhet och facebook gruppen har nu över 400 medlemmar och växer konstant.
Självklart är det inte alla dessa som kommer varje lördag men de senaste gångerna har vi haft en bra bit över 50 pers på plats. Rekordet för ungefär 2 veckor sen låg på över 100 närvarande personer.

Alla får vara med. Killar som tjejjer, gamla som unga etc, etc. Bara att komma förbi med ett glatt humör och lite öl. Man behöver faktiskt inte ens spela. Kanske räcker med att bara sitta och titta på och dricka öl.

Nu har vi tagit steget och blivit ännu lite seriösare. Den 13/9 kommer det ställas till med stor seriös turnering. Priser och medaljer utlovas + en fet efterfest. Stockholm dodgeball open går av stapeln! Antagligen sommarens sista måste.

Så känns det som om nån är sugen på att lira? Kom förbi nu på lördag (sista chansen innan turneringen) och testspela lite och känns det kul så dra ihop ett lag på minst 7 personer till den 13e.

För mer info, regler, bilder, filmer etc så kan man besöka gruppen "stockholm dodgeball association" på Facebook.

Dodgecagen där vi återfinns varje lördag mellan 14-17 ligger vid Björngårdsskolan på Maria Prästgårdsgata 9 på Södermalm.

2008-09-04 18:09
Min spontanta reaktion: Shit vad grymt och bra/coolt initiativ! mer sånt här!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-04 18:38
COOLT! =D
SÅGENSOLDATER STÄLLER UPP =D

2008-09-04 18:40
Riktigt häftigt!
http://vipbud.se
http://svenskhiphop.tumblr.com/
http://tuneit.tumblr.com/

2008-09-04 19:11
haha fyfan va bra man! vilket initiativ! mer lek och spel för ungdomarna!

Kommer säkert förbi och tittar på med nåra kompisar och ett par folle!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-04 19:18
nej fan jag blir medlem i gruppen och försöker starta ett lag.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-04 19:46
najs ide men den 13e spelar manchester mot liverpool så då kan man inte va me :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2008-09-04 20:12
dodge, duck, dip, dive and dodge!

2008-09-04 21:09
Hehe, ska Olle & Petter vara med eller?

2008-09-04 22:23
riot_starter
fan jag dumpade mitt quote i andra tråden ;)

tired of the same old you? tired of being out of shape and out of luck with the opposite sex? tired of being overweight and underattractive?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-09-04 22:35
kown
Jag utgår från det. Dom har varit rätt slappa med närvaron på sistonne tycker jag dock. Hela deras lag verkar ha försvunnnit. Men detta kan dom inte missa...

2008-09-04 22:58
Haha fy fan va mäktigt! Första gången någonsin önskar jag att jag bodde i Stockholm...
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2008-09-05 17:58
Nej är de sista vanliga dodgen, va tråkigt då kommer jag och hejar på de fetaste laget redstripe worriors!

2008-09-05 18:37
prins-ali
Nej då, det är inte sista vanliga dodgen. Vi lär köra på ett tag. Än är det inte för kallt. Det är bara sista vanliga dodgen innan turneringen. Så det e sista chansen att komma och testa om man inte vill komma helt färsk o tävla den 13e. Efter Turneringen är det som vanligt på lördagar igen.

Jo Redstripe warriors e onekligen fetast! ;)

2008-09-06 14:40
jag ska starta dodgeball-firma.
vore rätt komiskt.. så säg till om ert lag behöver lite extra uppbackning från åskådarplats, vi kan skrika ramsor och slå sönder motståndarlagets fans, samt trakassera domaren på olika sätt. :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-09-08 16:09
Det kommer bli det tyngaste som hänt bollsverige! warriors är bäst, ingen protest!
-
Moderator

2009-04-28 17:25
Är det här samma sak som körs nu också? För då ska jag dit på lördag!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-04-28 17:54
Kapten: Haha så du kommer med på lördag? Nice! Det var fett nice stämning förra lördagen, hann dock inte stanna och spela. Simon var visst en jävel på plan hörde jag, så vi kommer krossa!!!

2009-04-28 18:30
Har sett en hel del som klär ut sig och lirar runt om i stan, riktigt roligt att se på!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Moderator

2009-04-28 18:40
Janie Ja men vafan hans zigenarkast mot dina finska butchflatekast är ju inte så mycket att jämföra. Men när jag kommer med mina judekast är det fan bäst att ni springer och gömmer er!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-04-28 19:03
Åh! Lätt att jag kommer och kikar i alla fall :)))
Delam tange barat

2009-04-28 19:24
Haha, va roligt att denna blev uppad.

Det är fortfarande varje lördag mellan 14-17 som gäller. Det har varit lite halvdålig uppslutning nu under vintern då vi fortsatt att köra utomhus. Men folket verkar ha hittat tillbaka nu med värmen. Jävligt grymt senast.

I år kan ni även hitta några av oss på hultsfredfestivalen där det kommer smällas upp en cage och bjudas upp till bollspel. Mer info på Länk till http://rockparty.se/klara-artister/hultsfred-dodgeball-2009.aspx

Kom förbi och kasta lite boll eller bara drick någon öl och njut av stämningen!

Red Stripe Warriors!! HOO HAA!

2009-04-28 19:54
Haha fan va kul.
här får du lite kärlek
Moderator

2009-04-28 20:19
Jag hörde att ni var många lag klara för hultsfredsmatcherna. Kan antalet 25 ha varit korrekt?

Jag kommer iaf köra i laget som har jeans och bar överkropp på lördag. Inte så mycket rutin men en jävla massa hjärta och kämparglöd.

2009-04-28 22:48
ska försöka få ihop ett lag till lördag!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2009-04-29 00:11
fan va ballt.. jag var grymmast på spökboll i skolan, borde ha utvecklat min råa talang nu när jag ser att spelet börjar växa
och vem fan är du?

2009-04-29 01:30
KaptenKrok
Jag är inte fullt insatt i hur det kommer se ut där nere än. Vi är iaf 14 pers som ska åka ner och "jobba" med eventet. Jag tror inte det är klart med några lag än utan upplägget blir nog att vi varvar fritt spel med turneringar, och vid turneringarna får folk som vill ställa upp med ett lag anmäla det på plats innan turneringen börjar eller nått åt det hållet.

Det har även vart snack om såkallade "kändismatcher" där tex musikartister möter varandra.

Dock kommer det styras upp en tredagarsturnering i Örebro veckan innan hultsfred. Där var det snack om 32 lag (Om det nu går att få ihop så många). Kanske var det du hört något om?

The_Sun_God
Do it! Dock går det utmärkt att komma även utan lag. Vi kör mestadels mixat fritt spel då tyvärr väldigt få lag kommer kompletta såhär när det inte är en uppstyrd turnering. Självklart är det alltid ballast att komma ett helt lag med flashiga outfits ;) Det gillas!

2009-04-29 14:15
KaptenKrok P23: Ja, jag har ju vinterkriget i mina gener. Haha, vi lagkamrater får väl också se upp, never trust the Jew!