I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Panikångest

Övrigt - Blandat

   

2008-08-28 02:27

Panikångest

Hur vet man om det är panikångest eller inte?

Har suttit inne dom senaste månaderna och är likblek, fast det varigt sommar. Försökt ta mig ut men det går inte, eller det går ibland. men aldrig ensam eller nykter.. Min mamma tror att det är panikångest för att mormor har haft det och de är samma syntom,

Först hade jag hjärtklappning och sa till mamma att mitt hjärta slog ovanligt hårt och då sa hon att det var inget farligt. sen 2 min såg jag att hon gick in på altan och då hörde jag att hon pratade med mormor och hon sa i panik att hon såg mitt hjärta dunka! Och de här berättade jag till mamma efter 3-4 anfall.

Mitt första "Anfall" inträffade när jag var påväg till en kompis och hade just tagit bussen till stan och hade varigt och köppt cigg. Sen gick jag 200m sen vare massa trappor, då började jag gå och sen kände jag mig helt plötsligt yr/Svimfärdig och satt mig ner på en bänk.. Efter nån sec så tänkte jag "Här kan jag inte sitta och dö" och skynda dig mig med tunnga steg för varje trappsteg, upp till min kompis som bodde bara några hus bort. Sen la jag mig ner i soffan frågade efter alvedon och fick 2 stycken. Gick till toan, stoppade fingrana i halsen och de hjälpte för minuter sen la jag mig ner blev yr igen.. efter några timmar blev jag bättre och lyckades ta mig hem på nåt sätt som jag inte minns..

Ringde till doktorn efter någon månad och han sa att det inte var likt panikångest eller liknande fast jag haft syntomen som jag hört.

så är jag dum i huve eller canser sjuk?
Kan säga att jag fått tid den 2ra nu efter några veckors väntetid.

Söker svar från dom som kan hellst, :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.