I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misshandlad 14-åring knackar på

Övrigt - Blandat

2008-08-26 20:31

Misshandlad 14-åring knackar på

Låg och kollade på tv när jag ser någon gå förbi fönstret. Det knackar på rutan och sedan på dörren. Jag springer fram, öppnar och säger hej. Möts av en helt förstörd liten flicka som säger att någon följer efter henne och undrar om jag kan hjälpa henne.

Givetvis blev jag helt chockad, men kände ändå att det ju faktiskt kunde vara oråd, så jag bad henne vänta i dörren ett ögonblick och gick och hämtade syster och hennes pojkvän som låg och sov inne i hennes rum.

Vi bjöd in henne. En flicka på 14år, helt rödgråten och svullen med blödande rivmärken längs med hela halsen. Hon berättade att det varit några som skrikit elaka saker efter henne och hennes kompisar påväg hem från spårvagnen. De hade bara gått förbi för att möta någon. Sedan påväg hem tillbaka så kom samma gäng och följde efter. Fortfarande med en hel drös elaka ord. Enligt flickan så sade hon något som hon trodde kunde misstolkats enligt dem (typ förnekat något eller liknande, men som kan ha låtit som att hon sade ngt elak mot dem), så de började ge sig på flickan och hennes kompisar. De gick undan, men de andra föjde efter. De sprang, men fick tag på dem och tillslut var det ca 15 pers (ålder 9-17, både flickor och pojkar samt av icke svenskt ursprung enligt flickan) som gav sig på dem. En tjej hade tagit strypgrepp om henne och rivit sönder hennes hals. De hade alla kommit loss tillslut och bara sprungit så fort det kunnat medans gänget fortsuttit att jagat dem en del, men sedan stannat.

Hon sprang så snabbt hon kunde och försökte komma bort, tillslut landade hon hos oss. Vi pratade med henne och gick med henne hem till sin mamma. Hon ville inte att vi skulle följa med upp, men vi sade att hon fick komma hem till oss precis när hon vill om det skulle vara minsta lilla. Saken skall polisanmälas.

VAFAN! Jag blir så frustrerad. Ett jävla gäng på 15pers ger sig på 3 14åringar mitt på torget. Inte en jävel gör något. Tur att hon hamnade hos oss tillslut och vi kunde hjälpa henne hem. Hon var verkligen helt livrädd och hoppade till för varenda ljud. Söndergråten och blodig och försökte tappert dölja sina blodiga rivmärken för alla som gick förbi.

Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig.
USCH

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-26 20:34
Usch vilken händelse.. Hoppas hon mår bra och att dom får tag på idioterna.. asså allt det där med att man ska vara någon skunker ju bara lägre och lägre..
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-08-26 20:35
Fy fan.. Många idioter finns det tyvärr.

2008-08-26 20:36
Såg också att du bodde i angered, Vart hände det någonstans? för min morsa blev påhoppad av ett gäng ungdommar i ja 10-15 års åldern ca 10 stycken kanske på cykelbanan mellan angered och gunnilse, hon klarade sig ganska bra men en jävligt otäck händelse liksom, kanske är samma gäng, vet att det finns något sånt där uppe

2008-08-26 20:47
ja fy fan det var hemskt! Skulle vilja prata med hennes mamma, men ville inte tvinga mig på henne när hon inte ville att vi skulle följa med upp. Funderar på att gå dit om några dagar för att titta hur det är med henne iallafall.

fatceasar:
Någinstans nere på Hjällbotorget skall det ha hänt. Fler joinade efterhand och jagade dem. Jävla idioter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-08-26 20:48
När man läser sånt här vill man linda en kedja runt ett baseballträ och gå loss! Skabbiga jävla snorungar!

Propps till er för att ni tog hand om tjejen och följde henne hem. Jag kan tänka mig att det betyder mycket för henne.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-26 20:51
anniemal F18

hjällbo.. Ja, Där mitt på dagen så gick jag ner från hjällbo lillgata ner till torget på västsidan och då så kommer 3 idioter på en scooter och spottar på mig, Helt jävla stört.. jävla idioter asså.

Jag kan värkligen förstå att vissa inte gillar invandrare även om det är minoritet som beter såhär jävla svinigt..

2008-08-26 20:51
lätt på att ge igen

2008-08-26 20:52
Ja jag håller med. Men jag har lärt mig att våld inte löser saker. Men jag blir så fruktansvärt frustrerad och känner mig så hjälplös. Vafan lixom? VARFÖR! Bus kan jag gå med på, men ingen tjänar på att börja skada folk. fy.

2008-08-26 20:56
Vilken hemsk värld vi lever i att inte en enda person brydde sig. Men skönt att se att det finns litefolk som bryr sig lite i alla fall det är en liten tändsticka i mörkret
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-08-26 20:56
fatceasar:

Precis! Det är ju det som är grejen, det föder ju också så mycket fördomar. I och med att det är 80% invandrare som bor här nere, så blir de ju också oftast de som begår de brott som begås. I en annan del är det råsvenskarna som står för brotten, men då uppmärksammas det ej på samma sätt. Segregation...

hur som, svenskar eller invandrare, så gör man inte!

2008-08-26 20:57
kaos:

ja, för vad tjänar det till?! När man själv sitter i samma situation lär man ju ångra det.

2008-08-26 20:58
que?
inte målaren tillståndet

2008-08-26 21:04
Ja? Hjälper man inte någon själv, betyder ju det att färre hjälper en själv när man råkar illa ut?

2008-08-26 21:14
tyvärr så har konsekvenserna för att vissa lite vanligt normalt civilkurage, hemska konsekvenser.

inte målaren tillståndet

2008-08-26 21:50
Precis! Det är ju det som är grejen, det föder ju också så mycket fördomar. I och med att det är 80% invandrare som bor här nere, så blir de ju också oftast de som begår de brott som begås. I en annan del är det råsvenskarna som står för brotten, men då uppmärksammas det ej på samma sätt. Segregation...

hur som, svenskar eller invandrare, så gör man inte!

Skillnaden är väl att svenskar har en annan kultur när det gäller barnuppfostran och inte låter snorungar stryka runt fritt om kvällarna och hitta på vad som helst. I Sverige är man väldigt styrd av föräldrarna i början, för att sedan få gradvis mer frihet i tonåren och uppåt.

Många länder från vilka invandrare i Sverige vanligtvis kommer ifrån, har en annorlunda metod där, kan vi tycka, väldigt små barn får ränna fritt i stort sett - men när tonåren kommer då styr föräldrarna mycket (giftemål, vem man får träffa, hos vilken fabror man ska jobba etc.)

Kulturkrocks-klassiker.

Sen att det är en hårdare attityd i dom länderna, till skillnad från velour och PK-sverige, gör ju sitt till att det är dubbelt så jobbigt att möta ett bråkigt invandrargäng jämfört med ett bråkigt svennegäng. Exempel: I länder som fd. Jugoslavien och Iran/Irak etc. är det närmare till hands att höja rösten, att "get physical" med folk, samt en stor dos heder och ära. I Sverige är vi vana vid att muttra "hallå så där får du ju inte göra...faktiskt" även fast någon är i full färd med att slå sönder ens bil, eller råna ens kompis.

2008-08-26 22:02
fyfan, jag äcklas av sånna där jävlar

2008-08-26 22:04
Helt sjukt ju, finns tyvärr många idioter som inte har nå vett.
Riktigt bra gjort av dig och din syrra samt hennes pojkvän att hjälpa flickan!
Live Hard, Die Young

2008-08-27 02:28
Man ser i tidningar, man ser på nyheterna, man ser på film.
Våld.

Men det är oftast inte förenns man upplever det själv som man verkligen förstår.
Kännslan man får i kroppen är verkligen obeskrivlig... En blandning av rädsla,frustration,ilska,hat,stress.. osv...

Detta nyår som varade (2007-2008) upplevde mina vänner exakt samma sak. Det var en grupp/gäng med invandrarbakgrund som hoppade på mig och mina vänner på TORGET. Alla personer runt om tittar åt ett annat håll ,polisnärhet känns som mil ifrån.

Anniemal

Är en jävla tur att personer/familjer som du finns. Kan lova att många hade blivit mer rädda för den här tjejen som öppnar dörren än att få en kvick tanke att hjälpa personen, som du fick i detta fallet..vilket är SJUKT bra!
Riktigt riktigt kul att höra om ni som tog hand om henne (även om resten var mörkt). Hoppas flickan mår bra nu och att kräken åker dit (som dom förmodligen inte kommer göra).

frid//

bajskorv aka vroksjab

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-08-27 03:34
Me too bor i angered, och kan säga det att fuck vad mycket skit det har varit den senaste tiden. Skottlossningar nästan hela tiden, Poliser överallt.

De flesta små barn (menar då i förorter) vet inte hur man uppför sig mot andra människor FÖRUTOM sina släktingar. Men många av dessa barn växer upp med kriminalitet, därför kanske det faller naturligt för dom att agera på detta vis. Eller så är det att vara ''Gangster'' är ''Coolt''. but it aint cool!

Tycker det måste finnas något mer man kan göra för dessa barn.
Kanske bättre nu när fler svenskar flyttar in till angered, kanske inte jätte många men i gårdsten har jag sett fler svenskar. (alltså inte ''nysvenskar'', menar svenskar med blont hår och blå ögon)

Men vad vet jag =)

Jag har ingen personlighet

2008-08-27 09:41
Squirtle F60
Heheh räcker det inte med endast basebollträt?

anniemal F18

I en annan del är det råsvenskarna som står för brotten, men då uppmärksammas det ej på samma sätt. Segregation...
I detta fall var det ju du som uppmärksammade oss om att det var invandrare som var inblandade...

Vet inte om du frågade flickan eller om hon sa det själv, dvs om det var invandrare eller svenskar. Hur som helst så var det nån av er som uppmärksammade det.
Antingen frågade du henne om det var invandrare som gjort detta, eller så sa hon själv "det var invandrare som gjorde detta". Jag menar, vad är skillnaden?

Ända skillnaden är att jag vet att du inte frågade "vad det svenskar som gjorde detta?" eller att hon sa "det var svenskar som gjorde detta". Och om det nu var svenskar som gjorde det så skulle du inte kommit in här o skrivit att "föresten det var svenskar som gjorde det". Åtminstone inte förrens folk kanske börjar skriva rasistiskt kommentarer som "det var säkert invandrare". Då hade du kanske lagt in: "nej, flickan sa förrästen att det var svenskar"

Sån info., att det var invandrare, är ju endast viktigt för polisen så då fattar jag inte varför du skriver det här. Då letar du bara efter, mer eller mindre, rasistiskt kommentarer.

Sen vet jag inte om det har polisanmälts och hur stor angered egentligen är men borde inte nån tidning, åtminstonde (stavning) nån lokaltidning, skrivit om det? Länka gärna i så fall? Eller aftonhoran?

Sen säger hon ju att hon har sagt något, slår vad om att det inte är så oskyldigt som hon får det att låta, och att det gäller 15 pers? Antingen är de släktingar, eller så tror jag äligt inte på det. Om 3 flickor blir attackerade av 15 pojkar o flickor så borde de ta mer skada, tror jag iallafall.
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2008-08-27 10:27
Tack alla, givetvis tar jag det som en självklart att hjälpa den stackars flickan när hon knackar på och verkligen är helt chockad och livrädd. Hade jag mött henne, eller sett dem på torget hade jag försökt få med mig lite folk för att göra samma sak då. Det är mest det som skrämmer mig i hela berättelsen, att vanliga människor inte gör ett piss. Det är det som för mig är riktigt SJUKT! Och att sedan ungdomar (barn) ger sig på varandra, det skall vi inte ens tala om...

-scarface-
hm, va? Allt jag skrev här var det som flickan skrev. Hade jag vetat hårfärgen kunde jag likagärna skrivit det i'm afraid, men nu skrev jag så som historien löd, vilket var att hon sade signalementet på dem precis på det sättet jag skrev. Det var ju inte menat som något rasistiskt påbud, herregud! Hade det varit svenskar hade jag skrivit det, hade det varit kvinnor hade jag skrivit det, hade de tvarit elefanter had ejag skrivit det, men nej nu var det inte så. Puckon finns det alltid, men kan inte heller påstå att folk har visat sig sjukt rasistiska här inne? Utan snarare tänkt, förklarat när den sida nkommit upp.

Jag vet inte heller om det polisanmält, men vi hoppas på det vid det här laget. Mamman skulle ringa. Om någon tidning skrivit om det har jag heller inte en jävla aning om. Vem skulle varit där och skrivit om det lixom...

Nej men visst, en 14årig liten tuff brud finns ju självklart en chans att hon inte var så oskyldig som hon fick det att låta. Man vill ju inte visa sig svag. Men det är såhär historien låter, och det blev hon som blev offret. Att du tror att det inte hände är ju helt absurt, vad lever du i för bubbla? Sånt händer väl lite titt som tätt, och offren kommer inte alltid undan så lätt. De ville ju inte döda dem, det var ju för att mucka och få slå lite som de gjorde det antar jag. Därför kom de undan så "lätt", med bara blodiga sår och chocktillstånd. Punkt slut.

2008-08-27 10:51

hjällbo.. Ja, Där mitt på dagen så gick jag ner från hjällbo lillgata ner till torget på västsidan och då så kommer 3 idioter på en scooter och spottar på mig, Helt jävla stört.. jävla idioter asså.

Jag kan värkligen förstå att vissa inte gillar invandrare även om det är minoritet som beter såhär jävla svinigt..

Du verkar ha tagit det där extremt hårt, det är fan andra gången du drar upp din lilla skithändelse och sen skriver att du förstår att folk inte gillar invandrare.

Antingen är du en stor tönt som inte har varit med om särskilt mycket eller så är du bara osmart.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-08-27 11:08
haha ja - bli spottad på kan man ju bli vart som helst, testa gå ut på stan en fredagkväll tills stängning, sen gå å häng i nån tunnel me huvudet högt, någon kommer nappa!!!

anniemal F18 - Sånt här skit händer mer eller mindre varje dag, bara att det ibland är mer eller mindre "oskyldiga" offer, det är då det blir snyfthistoria på aftonhoran.

2008-08-27 12:04
en gång gick jag med mina kompisar och blev stoppad av en liten snubbe, typ 10 år kanske, han frågade hur jag mådde och jag svarade att jag mådde bra och frågade hur han mådde, då svarade han att han mådde dåligt, jag frågade varför han mådde dåligt, då svarade han att han mådde dåligt för att jag var så ful.

så stod vi kvar och snackade med honom ett tag och försökte snacka normalt med honom, sen helt plötsligt kom han kusin och hans kompisar och frågade vad som hände, då sa den lilla killen att vi hade typ slagit honom och grejer. kusinen slog min kompis i ansiktet och knäade honom i magen och sa att om vi någonsin kom tillbaka dit så skulle ha döda oss. Det var lite jobbigt för min kompis bodde där och vi hängde jämt där. var jävligt rädd ett tag. jag var ganska liten när det hände, men ändå.
PAO!

2008-08-27 12:31
Trrism P2
hahaha din historia var aningen humor nu på morgon kvisten... du tyckte nog inte det var så roligt när det hände. men hur hela historian urartade sig är helt sjukt haha.

Bra jobbat att du hjälpte flickan!
dock borde det finns mer folk som hjälpte till i vardagen.
hoppas allt är bra med henne nu iaf, så hon vågar vara ute med polare utan att vara rädd för o bli misshandlad.
du får uppdatera om du får nån kontakt osv med henne.

Ha det!

pz
Sleep is the cousin of death

2008-08-27 12:47
jag frågade varför han mådde dåligt, då svarade han att han mådde dåligt för att jag var så ful.

Haha you gotta love skitungar

2008-08-27 12:52
spela roll om dom hade ickesvenskt ursprung varför ens dra upp det.

2008-08-27 14:28
Inte konstigare än en flock hyenor som attackerar ett svagt djur
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-08-27 14:39
en0rm:
ja precis, men vart är samma reaktioner om jag skrivit svenskar? Det blir vad man gör det till it's as simple as that...

T2fuckin:
?

B.N.B

Thanx, jag skall uppdatera om jag får någon utveckling på det hela

2008-08-27 16:02
shit, stört när BARN ger sig på en oskyldig 14årig flicka..blir helt tokig i huvudet när jag läste detta!

kan ge en liten historia också som skedde för mig i lördags som också handlar om barn och våld.
Jag bor i barcelona och jag och en kompis satt på en bänk i lördags, chillade och tog en cigg. Då helt från tomma intet dyker det upp 4 små barn bakom oss, uppskattningsvis mellan 9-14 år gammla (!!!)
Samtliga 4 står och boffar någon form av thinner/lim liknande sak och är helt väck, kommer och ska gräva oss i fickorna, frågar efter gräs och till slut när vi blir less på dom sliter 2 av dom upp varsinn fickkniv!!
nu var inte boffade småbarn något direkt hot mot oss, så vi klara oss ju undan, men fan va dåligt jag mådde sen när vi gick iväg efter att sett den dära lilla 9åringen vara med i det dära.

fuck it..världen är fuck'd!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-08-27 16:40
I en annan del är det råsvenskarna som står för brotten, men då uppmärksammas det ej på samma sätt. Segregation...

Det var mest deta jag syftade på. Jag tror äligt inte att du skulle ha skrivit "det var svenskar som gjorde det". Och det är så även media t.ex. fungerar. Är det invandrare som nämns det annars inte.

Angående tidningen så brukar polisen (om ingen annan) informera media. Det kallas för något, men jag kommer inte på nått. Det är viktig info. för allmänheten, om 15 pers härjar runt o slår små flickor (i deras egna ålder). Polisen medlar till media och media medlar till allmänheten. På så sätt får polisen ut info. till allmänheten.

Det är inte att jag inte tror på att händelsen inte inträffat (det är ju inte första gången nått sånt händer). Det är att jag inte tror på hela historian som flickan beskriver det. Först kom det några som sa elaka saker till flickan o hennes kompisar. Sen ska hon ha sagt något som missuppfattats. Och det är bl.a. detta jag inte tror på. Jag tror att hon har sagt något "elakt" tillbaka. Och då tycker jag inte att det är så oskyldigt som hon får det att verka. Träffar man på kicker (folk som letar bråk) så ska man antingen knipa igen och försöka ta sig från platsen/situationen. Och det är så att man säger något tillbaka, vilket jag tror flickorna gjort, så får man skylla sig själv om det blir bråk. Självklart är det fel av de att leta bråk från början, det tror jag alla håller med om. Óch självklart borde flickorna stå upp för sig själva och säga/göra något tillbaka. Men då får de vara beredda på att bråka oxå. Om flickan inte var det så skule hon inte ha sagt nått från början utan tagit emot lite (verbalt alltså) och gåt vidare. Sen är det oxå sjävklart fel att dem hämtar fler folk mm.

Men det är lite som Cocaine Cowboys P22 skriver.

Det är det jag menar, varför skriver du (anniemal F18 ) det. Även om flickan sade det till dig, varför skriver du det här, gör det nå skillnad om det är svenskar eller invandrare. Jag tror att du svarar NEJ. Men varför nämner du det då?

Sen tycker jag att anniemal F18 framstår som värsta hjälten och det är även lite så du vill att man ska tycka om dig, när man läser ditt första inlägg.

VAFAN! Jag blir så frustrerad. Ett jävla gäng på 15pers ger sig på 3 14åringar mitt på torget. Inte en jävel gör något. Tur att hon hamnade hos oss tillslut och vi kunde hjälpa henne hem.
När på dygnet var detta. Är det på kvällen så kasnke det inte var då många ute. Eller iallafall inte där de var.

Och anniemal F18, jag försöker inte attackera dig på något sätt även om det kasnke uppfattas som det. Det du gjorde var bra men jag tror att du inte är den ända som skulle gjort det. Sen tror jag absolut att flickan ljuger om historian, och det är ju inte heller sitt fel.
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2008-08-27 16:41
Sen ska jag bara tillägga att jag själv är helsvensk, om någon undrar...

2008-08-27 17:06
Man drar upp att en förövare är invandrare för att man själv vill bekräfta och rättfärdiga sina fördomar. Att ha fördomar är mänskligt, men när man agerar utifrån dem utan att se omkring och försöka se kritiskt på tex mediarapporter då är man en idiot.

Självklart om det bor 90% icke-svenskar i Angered eller var fan som helst kommer polisen plocka upp mest invandrare när dom griper någon för något. Betyder det att de flesta brott begås av invandrare eller att...hmm.

Brott har ingen etnicitet, en brottsling är bara just det, en brottsling.

Whoa representerar de vanliga okunniga människorna i vårt samhälle när dessa diskussioner tas upp så inget är ovanligt.

2008-08-27 17:36
-scarface-
som forum alltid funkar...
Vad får dig att tro att jag inte skulle skrivit om det var svenskar? För mig spelar det ingen roll? Varför inte? Pucko som pucko. Det skulle ju inte blivit samma skriverier om jag skrivit att det var svenskar, varför? Det är udda.

Jag antar att jag aldrig skulle skrivit inlägget från början i och med att jag tydligen uttryckte mig klumpigt, det ber jag isåfall om ursäkt för. Det var nämligen inte med mening de tskulle låta så som du tycker jag framställer det, och i och med att jag inte tänker på det sättet själv, så skrev jag ner det. Angående vad flickan själv sade osv, kan vi ju likagärna lägga ner i och med att jag antar att vi aldrig får veta sanningen då, i och med att allt jag har är det jag såg och det hon sade? Jag greps av det hur som, men det kanske var med hennes mening då...

Nej det var inte på kvällen, det var på eftermiddagen. Det fanns en hel del folk ute. Och herregud, vad skulle jag tjäna på att försöka framställa mig själv som en hjälte för ett gäng på whoa. Det jag menade var just att fakta var att ingen annan hjälpte henne på vägen, så det var tur att hon hittade till någon som faktiskt gjorde det: i detta fallet vi. I och med att vi inte bor särskilt nära platsen, betyder det att hon inte fick hjälp förrns hon kom till oss. Så tydligen jag bland de få som gjorde något i det här läget. Punkt slut.

Och om vi nu skall vända det åt det hållet så kan ju jag också passa på att säga att, nej jag är inte av svenskt ursprung

2008-08-27 17:39
Självklart om det bor 90% icke-svenskar i Angered eller var fan som helst kommer polisen plocka upp mest invandrare när dom griper någon för något. Betyder det att de flesta brott begås av invandrare eller att...hmm.

Det var ju just det jag sade, att det är därför blir flest invandrare som plockas upp, men att det inte betyder att de gör fler brott än andra. Vi pratar ju om samma sak, eller?
Rappare

2008-08-27 20:02
Fan.. Man blir lite illamående av att höra sånthär.
Du borde se om du kan få tag i flickan igen, eller flickans mamm för att se till så det verkligen blir polisanmält.

2008-08-27 20:18

Brott har ingen etnicitet, en brottsling är bara just det, en brottsling.

Men sen är det ju så att vissa typer av brott begås i enormt mycket högre grad av invandrare än av födda svenskar, så därför är det inte fel att nämna om det var personer inom denna kategori som begått brottet i fråga. Även vissa typer av beteenden/fenomen, t.ex "småungar springer runt i gäng, sätter i system att kasta sten på brandbilar och knivrånar och hotar att deras kusiner ska knulla en", är också nästan exklusivt för invandrare.

2008-08-27 21:05
hellspawn1

Vilken enkät baserar du det på?

2008-08-27 22:16
ALLA spec.HELLSPAWN1

Jag o min lillebror har utländsk bakgrung....han är 14 år. När han var 12 så blev han jagad, sparkad på, knisvskuren och hotad av ett gäng snorungar. Det STÖÖÖR mig som fan att DU (hellspawn) menar att det bara är invandrare som springer runt i gäng o gör sånt. För de som hoppade på min lillebror va faaan inte invandrare, nää just det dom va svenskar.

Du kanske vill se bild på min lillebrors ärr över hela hans bröstkorg för att inse att ditt påstående är en slap in the face på honom och alla andra som har blivit utsatta för sådant.

Just for the record...så att du inte kommer med massa andra skitkommentarer så va min bror ensam..på väg hem från en basketmatch, hade inte ens sagt något till dom (vittnen fanns) o om inte jag hade gått av bussen o sett skiten ..o sprungit dit o slagit sönder några av ungarna så vet jag inte vad som hade hänt..dom sprang såklart därifrån då o skrek: "VI SKA KNULLA SÖNDERDIG BLATTEHORA"...so svenska ungar använder såna uttryck åxå ska du veta!
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-08-27 22:18
Nej vi bor inte i någon håla där dom aldrig sett svartskallar (om det fortfarande finns sånna ställen) utan det här var i en helt "normal" förort i sthlm...
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-08-27 22:24
Lioness F23
jag vill gärna se hans ärr om det inte är för mycket begärt..
sen vet jag inte varför det alltid ska bli "invandrare/svensk" snack i alla trådar på whoa..
och sen stödjer ja inte hellspawn eller nått nu (tror de han säger är bullshit).. MEN han menade ju inte att det inte förekom bland svenskar right`?
bara att de förekom i större skala hoss invandrare.

2008-08-27 23:21
Läskigt historia som fan. Hoppas hon mår bättre och inte kommer få allt för allvarliga men...

Påminner mig om när jag blev jagad av ett gäng på ca. 15 pers när jag va runt 14-15 år på väg hem från t-banan. Något av det läskigaste jag varit med om, man tror verkligen att man ska bli dödad om dom får tag på en. Som tur var hann jag komma undan, men det var riktigt läskigt ändå. Gäng som ger sig på enstaka personer är så jävla skabbiga, man känner sig verkligen hjälplös...

(Inlägget ändrat av Gogaku 2008-08-27 23:23:04)

Rensat en del i tråden. Rasistiska kommentarer är inte tillåtna på whoa, så håll er i skinnet.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-08-27 23:24
ag tycker vi ska snacka om invandrare/svenskar. Om vi pratar om det så får man veta vad andra tycker och tänker, så förhoppningsvis ändrar man sin inställning till det bättre när någons åsikt får en att tänka till. Sen som jag sa får man ta lite eget ansvar och vilja veta vad som pågår själv, inte bara lyssna på andra.

Det är när konstiga åsikter förs fram utan att någon utmanar dom som det är fel. Tex. "typiskt muslim beteende" kommentaren i tråden. Det fanns tre stycken mods/admins vafan dom nu är och ingen tog bort det. När sånt skit får stå kvar får någon dum jävel intrycket att det är okej att tycka så, går och sprider det vidare till någon annan dum jävel osv osv. Lite skämmigt faktiskt, NickeMannen, nilsL och Rachel. Sen om någon annan som har lite makt här på whoa och kan ta bort saker läst och inte gjort nåt är ju lika illa det.

2008-08-27 23:26
Typiskt musliminlägg från hpnotiq
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-08-27 23:33
känns som du kunde skippat "av icke svenskt ursprung" biten..
nu hade tråden väl landat där i slutändan iaf. men man kan ju försöka undvika det så långt det är möjligt.. som vanligt lutar det mer åt att det är ett socialt problem än ett etniskt dito..

bra gjort annars. mer sånt.

cry me a river!
--> thcrew

2008-08-27 23:41
hellspawn
Skillnaden är väl att svenskar har en annan kultur när det gäller barnuppfostran och inte låter snorungar stryka runt fritt om kvällarna och hitta på vad som helst.

Vilken verklighet lever du i? Det har väl ränt svenska snorungar och levt rövare i tiotals år.
Min fördomsfulla uppfattning är snarare att invandrare har en strängare, eller snarare mindre slapphänt, barnuppfostran än vad svenskar har. Att det kryper lägre ner i åldrarna har nog rätt lite med invandringen att göra, dagens 13 åringar är dåtidens 16åringar i de flesta avseenden. (okej siffrorna är helt tagna ur luften, men du hajjar nog ändå)

Men sen är det ju så att vissa typer av brott begås i enormt mycket högre grad av invandrare än av födda svenskar, så därför är det inte fel att nämna om det var personer inom denna kategori som begått brottet i fråga.

Och vissa samhällsgrupper utgörs också av invandrare i mycket högre grad. Du har aldrig funderat på om det finns något samband?

cry me a river!
--> thcrew

2008-08-27 23:47
B.N.B sker det i större skala bland invandrare eller uppmärksammas det i större skala bland invandrare? som sagt idiotiskt att ens dra upp ursprunget för det hör inte till problemet

2008-08-27 23:53
i knivsöder bodde väl inte så mycket invandrare, ändå kallades det knivsöder.. snarare en klassfråga.
jag har precis flyttat till hjällbo och min uppfattning e att ungdomar inte har nåt att göra, men det folk beskriver i tråden känner jag inte alls igen

2008-08-28 00:06
en0rm
som ja sa så håller jag inte med hellspawn och jag vet inte någon statistik över invandrar/svenskar brott... jag försökte bara förklara för Lioness vad hellspawn menade för det verka som hon uppfattade hellspawns inlägg som "svenskar är snälla invandrare är onda" du förstår..

förövrigt vem bryr sig om folket var invandrare eller inte?
att hon i första inlägget berättade att det var folk med invandrar ursprung förstår jag pågrund av singlament.
men ni andra i tråden drar upp det som om de var hela världen liksom.

människor är människor, men i just det här sammanhänget kan det vara bra med singnalament på etnisk bakrund på gruppen hon sa ju även att om hon vetat hårfärg hade hon berättat den osv. bara bra med ju mer signalament som möjligt liksom så man kan hålla koll så man slipper bli attackerad, feel me?

2008-08-28 00:09

"människor är människor, men i just det här sammanhänget kan det vara bra med singnalament på etnisk bakrund på gruppen hon sa ju även att om hon vetat hårfärg hade hon berättat den osv. bara bra med ju mer signalament som möjligt liksom så man kan hålla koll så man slipper bli attackerad, feel me?"

nu var ju det enda signalementet att dom var invandrare, vilket helt saknar relevans i det här fallet. dessutom när det gäller hjällbo där en majoritet är invandrare.