I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bo i stan eller på landet?

Övrigt - Blandat

2008-08-25 11:15

Bo i stan eller på landet?

Det har kommit upp en möjlighet för mig att flytta ut på landet, närmare bestämt Dalarna, ungefär när jag känner för det.
Jag har bott i Göteborg hela mitt liv men tycker inte man skall vara rädd att testa nya livs kvaliteter i livet.

Jag skulle vilja höra folks för/nackdelar med att bo både i en stad och på landet.

En sak som gör att jag vill flytta är att jag är så sjukt trött på stads folk och den här jävla konsumtions hysterin, visserligen finns det på landet med, men inte i samma utsträckning.
Allt handlar så mycket om det yttre i Göteborg och den enda riktningen mitt jobb kan ta är ännu högre upp i herarkin eftersom jag inte har utbildning.
Jag har alltså avancerat som i den gamla skolan, genom hårt arbete =)
Tror dock inte jag är en karriärs människa, vet inte om jag kan jobba hela livet bara för pengar och någon sorts klapp på ryggen av sig själv för att jag är så duktig.
Min uppfattning av folk på landet är att dom är mer genuina och ärliga.

Jag måste givetvis jobba i Dalarna med, men där finns möjlighet att jobba med annat genom kontakter... som är, vad ska jag säga, mer humant än bara en bra årslön och prestige.

Vad jag älskar med Göteborg är närheten till allt men med alla webshops kan ju det lösa sig ändå?

Skall dessutom ha barn nu, om 9 veckor, och sådant får en att fundera.
Är det bra som barn att växa upp i stad nu för tiden, jag menar saker har förändrats sedan jag var liten.
Samtidigt blir det svårt för dom när dom blir äldre, med skola, jobb os.

Förmedla gärna för/nackdelar

(Inlägget ändrat av JP 2008-08-28 21:49:43)

Rock out with your cock out!