kryphål du använder i vardagslivet
japp, vilka tricks använder du? de små sakerna som som t.ex. gör att dina räkningar lite billigare. sen när du exemplevis handlar käk, har du några knep för att komma undan billigare. ja, alla små tips och tricks som du använder dig av. seriös tråd nu, tack.
what's good for the goose is still good for the gander.
Jag ska chippa mitt 360 idag, det kommer att göra mitt liv sjukt mycket billigare. Också har jag inte på elementen under större delen av året, det tjänar man rätt mycket på.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Virre, det gjorde jag också och nu är jag bara bortskämd med spel jag inte orkar spela lika mycket som om jag köpt dom för 600kr. Jag skickar bara iväg biljett-smset om det kommer kontrollanter, men det är jag nog inte så ensam om.
__virre__ Vart kan man chippa sitt 360?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hansomknarkar P19: psxcare.com kan fixa det, men dom är rätt dyra. Brukar finnas någon/några som fixar det i alla städer också, och dom brukar ha annonser ute på blocket eller via posters på stan. Han som gör det i Umeå tar 200 spänn, och bryter inga garantier eller så på boxen, så det är klart värt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Fast det ni tagit upp är ju inte kryphål, utan direkt otillåtna grejer (plankning & piratkopiering). Ett par sätt att spara pengar är att sluta dricka och bli vegetarian (livets goda är dyrt). Strunta i märkeskläder är ju också ett tips ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag är noga med att jag har det släckt i rum som jag inte är, det sparar på elen. Jag handlar gärna på typ extrapris osv. Sluta röka, bästa ekonomiska uppköpet ever! jag har seriöst pengar över när nästa lön kommer!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vilket mobilabonnemang rekomenderas?
jag kör halebop, det ska tydligen vara skitkasst om man vill ringa till andra operatörer, så där blir det till en förändring för min del. comviq säger dem är den bästa typ.
SteKet ...om de flesta av dina kompisar har comviq och du gillar att babbla länge så är ju comviq kompis det bästa typ...ingen diskussion om saken så att säga...
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
vafan, handla på rea och bli vegetarian är inte några jävla kryphål. chippning och plankning är dom kryphålen jag använt. fast chippning leder ju, om man ska spara pengar, direkt till piratkopiering så det kanske inte gills. sen har man ju handlat skit i sverige och när man åkt till sitt hemland så får man tillbaka momsen. det är bra.
Din hojtlåda är tom.
Ringer och smsar endast till comviq-kunder från mobilen. Samtal till andra operatörer eller hemtelefoner ringer jag från jobbet.
spliff macht frei
Mabande - Sen när är det billigt att vara vegeterian? Om du inte menar endast äta vitkål-ian? Att leva billigt är en fråga om att acceptera lägre kvalité, bara för att något innehåller kött blir det ju varken dyrare eller bättre. Finns ju trots allt massor av mat som innehåller kött som är asbillig. Om man vill äta skitmat som vegeterian blir det väl billigt, men det gäller ju lika mycket om man äter kött. Ett bra sätt att spara in på pengar är att veckohandla och då planera in veckans maträtter innan du går och handlar för att undvika onödiga inköp. Det absolut bästa sättet att spara pengar är att inte vara en idiot som låter sina dumma impulser styra, vilket är svårt... Annars har jag i och för sig ett bra kryphål, skaffa en sambo som har inkomst, då kan man plötsligt skära sina kostnader för boende och dylikt med 50%!
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
__virre__ Vad jag önskar att även PS3 kunde chippas!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Surfar på grannarnas trådlösa. Fast det gör jag bara när mitt eget inte funkar, vilket är rätt ofta när man har comhem
Handlar allt mitt køtt från frysdisken och/eller produkter som går ut samma dag eftersom det är størt dyrt med køtt i Norge. Førr så åkte jag alltid omkring på t-banan med en ostämplad biljett i fickan och hävdade sedan att jag inte visst att den skulle stämplas samtidigt som jag brøt på engelska. Nu har jag dock ett jobb som betalar mina resor och dessutom är 550 kr/m inte en alltfør stor summa. När det kommer till produkter såsom ris, pasta, smør och andra vardagsgrejer så køper jag alltid de billigaste sålänge det inte råkar vara euroshopper. Jag hade haft råd att dubbla min matbudget och fortsatt levt gott men det är någonting inom mig som tar emot när jag står i affären. Varfør ska jag betala 15kr før mitt ris när påsen precis bredvid kostar 10 kr?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Producent
2008-08-25 14:16
bra coke, alla borde aktivt hata euroshopper
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
euroshoper bad vibes asså
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Min brorsa köper euroshopper margarin istället för vanligt smör, till lunch äter han makaroner och köttbullar/falukorv. Till middag; mackor.. Varenda jälva dag asså...
Jag förstår inte ´heller det där med att vegetariskt skulle vara billigare? Fan quorn o go greens produkter osv är rätt dyrt. Visst man kan kan köpa linser o allt möjligt o lägga dom i blöt själv men det är projekt o alla har inte tid med sånt.
Ett par sätt att spara pengar är att sluta dricka och bli vegetarian (livets goda är dyrt). Att vara vegetarian är nog den dyraste "vanan" jag har. Det är tyvärr inte bara att byta till grönsaker om du ska ha något, quorn är väldigt dyrt t.ex. det håller dig mätt länge iofs men frågan är om det faktiskt är billigare. för mig har det blivit dyrare.
men jag mår bättre så det var värt det.
Annars försöker jag handla på tex City Gross så ofta som möjligt då det är riktigt billigt, sen gäller det att välja vilken mat man kan handla billigare och vilken som bara smakar skit om man gör det.
Shampoo t.ex. köper jag 2 ggr om året. visserligen kostar det runt 150-200 spänn per gång men fortf billigare än ICA-shampoo som man behöver köpa mkt oftare eftersom hälften är vatten.
Grönsaker och frukt inhandlas gärna på Möllan det brukar vara billigare (och bättre) än ica.
Släcker alltid när jag går ut ur ett rum vilket faktiskt gör mkt för elräkningen.
Har bytt elbolag till skelleftå kraft = mkt billigt.
Har ingen hemtelefon, endast mobil, klarar mig gott o väl.
Azziz & MRsalesman - Det hela beror av vad du köper och om du har tid. Som ni säger så är quorn och liknande "märken" dyrt, men samtidigt så går det ju att fixa bra vegomat med bra näringsvärde bara man lägger lite tid på att dels få tag i alla ingredienser och dels tillagningen. Själv har jag tillräcklig med pengar för att äta det jag gillar (vilket innebär icke-vegetariskt) :) Ytterligare "kryphål" på matfronten är att minska på de dyra ingredienserna och ersätta med krydning och billiga ingredienser (d.v.s. 150 g kött istället för 300 g) ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: tid ja. tid är pengar! ;)
Jag använder kryphålet att SLs kontroller på tunnelbanan inte fungerar till att åka gratis.
Jag kollar aldrig mitt saldo och köper vad jag känner för, när de säger att det inte finns pengar på kontot skäms jag och kryper hem med svansen mellan benen och letar nudlar längst in i skafferiet.
Handla mat för en hel vecka istället för gå och knata varje dag till affären osv, blir billigare så.
jag betalar inte tv-licens
handla snus på lidl, 22,50 kr dosan för kronan!
stigili dang dang didan
Sluta snusa 22,50 + per?
Toastare
2008-08-25 18:32
Bli inte vegetarian, som sagt det är dyrt att vara det. Bli VEGAN! Min kompis är det och det gör ju att hon lever mycket på nötter och damm. Hon är dessutom righteous och dricker inte läsk mer än nån sockerdricka/hallonsoda ibland och äter absolut inte godis. Hon bakar sitt bröd själv = billigt. Hon brukar baka bröd som fyllemat också. Sen kommer jag och svullar fett och socker, köper dyra tidningar som jag läser och är en överkonsumerare. Känns så bra. Men jag tror vi väger upp varandra.
Jag skyller allt på Emma!
Då jag var liten hade jag en massa kryphål att leka med. Idag är dem mer begränsade, iaf i Sverige. *Ringa gratis från mynttelefoner(även tidiga korttelefoner) *Fri parkering landet runt *Gratis pengar från de vanligaste läskautomater som finns överallt. Har däremot inte prövat detta på länge, kan fungera *osv, osv. Då jag var 8 år brukade jag jobba. ICA i Gottsundacentrum tog en femkrona som pant för varje kundvagn som kunden gick ut till parkeringen med. Man följde kunden som en piraya och bad om att återlämna vagnen åt dem. Ovanligt att folk sa 'nej' så då var det bara att samla på sig en massa vagnar och lämna in. Man slutade efter någon timme med någon hundralapp i fickan, ibland mer. Streetknowledge
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
pff, att vara vegan är om något pissdyrt. man begränsar ju sig ännu mer och får inte ens använda nåt som innehåller något animaliskt eller har använts i djurförsök. många läkemedel, hygienartiklar och kosmetika går bort. jobbig sak att vara för att känna sig lite speciell. undrar om veganer använder datorer då mjukvaran testas på människor.
skvätt skvätt
to ro ro: Jag tror att jävligt många blir veganer för att känna sig speciella hehe lär ju inte vara ett ställningstagande!
MRsalesman P62 det är faktiskt jävligt många som stolt hävdar att dom är veganer eller vegetarianer för att sedan dra hem, steka lite ägg och dricka ett glas mjölk. kanske krypa ner i en yllefilt och äta godis.
skvätt skvätt
man måste inte köpa dyr köttersättning för att laga vegetarisk mat som innehåller allt mn behöver, jag köper nästan aldrig sånt. billigt unt bra.
Parlino skulle jag nog säga är det billigaste mobiltelefonalternativet idag. Gratis till telia,tele2 och halebop. samt att man får 3000 fria sms när man laddar på med 299:-
jag älskar när det uppstår diskussioner på whoa om folk som väljer bort animalisk kost. Dom flesta som uttalar sig har ingen koll för 5öre och är lika öppensinnade och orginella i sina uttalanden som vilken nationaldemokrat som hellst. hell seger whoa
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
Man är inte vegan för att man säger att man är det, sånna som du snackar om finns det alldeles för gott om, jag menar dom som faktist lever som dom lär. Dom andra är bara patetiska! Gynophosis: synd att nästan alla har comviq då...hade vart skitbra annars ju!
fuskar med tågresorna till jobbet...åker malmö-alvesta, men kortet gäller bara malmö-älmhult ja, jag ÄR en badass!
We call them winerbrods.
Toastare
2008-08-26 14:56
To Ro Ro, det är inte dyrare bara för att det tar längre tid att leta fram produkter som inte är animaliska eller djurtestade. Mina vänner tycker inte tid=pengar, vi är chilla människor. Och visst finns det sånna som du pratar om, men de är ju inte veganer. Tror inte min kompis är ute efter en klapp på ryggen..hon får ju mer suckar än klappar. och en vegan är ju inte stenhård när det gäller läkemedel, man kan ju vara vegan av olika saker. Inte så att de går till djungeldoktorer.
jag tror mrsalesman missuppfattade mig lite eftersom mitt inlägg var riktat till honom och to ro ro. vidare förstår jag inte vad du menar med ditt svar?
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
Toastare
2008-08-26 15:08
satushysteri, tror ingen pratat med dig faktiskt? Med tanke på nivån på ditt inlägg och för att man ser vart du vill komma.
jag gör egna sms biljetter...billigare såå... funkar dock inte om d kommer en kontrollant
vi är överallt!
Mrsalesman? Vad menar du? tele2 är comviq ;)
Toastare
2008-08-26 16:46
__NoVA__, varför gör du då dem? Man behöver ju bara dem när kontrollanten kommer? I GBG så finns det inte en busschaufför som kräver att få se en biljett... fast du bor i sthlm ja och måste visa den i spärren... :) var inget..
haha det t'nkte jag inte ens på:)
Släcker alltid när jag går ut ur ett rum vilket faktiskt gör mkt för elräkningen. Här märker man att begreppet "mkt" är väldigt relativt. En glödlampa på 40 w använder en kilowattimme på 25 timmar. Om du har rörligt avtal hos skellefteå kraft kostade en kilowattimme under juli 111,3 öre. Du lär ju inte spara mer än nån tia på det här i månaden?
Förlåt för att jag krossade visionen och ja, jag jobbar med el.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
jag fattar inte vad snacket om hur många veganer som fuskar när ingen ser har med priset på deras mat att göra? att leva strikt vegetariskt kostar inte mycket, lagar man mat från scratch slipper man dels alla skittillsatser och dels bli en helvetes jävla gnällig bortskämd äcklig latmask
http://www.kommandot.se/wp/
Toastare
2008-08-26 23:18
varför skulle man vara en helvetes jävla gnällig bortskämd äcklig latmask för att man sysslar med halvfabrikat? Nu tog du i åt fel håll bperb.. en balans är bra, från bägge håll.. halvfabrikatarna och blötläggande veganerna.
det är faktiskt jävligt många som stolt hävdar att dom är veganer eller vegetarianer för att sedan dra hem, steka lite ägg och dricka ett glas mjölk. kanske krypa ner i en yllefilt och äta godis. Newsflash. Vegetarianer dricker mjölk och äter ägg.
Här märker man att begreppet "mkt" är väldigt relativt. En glödlampa på 40 w använder en kilowattimme på 25 timmar. Om du har rörligt avtal hos skellefteå kraft kostade en kilowattimme under juli 111,3 öre. Du lär ju inte spara mer än nån tia på det här i månaden? Förlåt för att jag krossade visionen och ja, jag jobbar med el.Men du, för att veta hur mkt jag sparar borde du också veta hur mkt jag la ner på el innan, eller hur? Och såvida du inte jobbar på E-on kan mitt för och efternamn och har kollat upp det kan du krypa tillbaka.
jag handlar ofta (och mycket) på second hand. det finns riktiga kap alltså!