I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få bort sprit/öl lukten

Övrigt - Blandat

2008-08-22 11:22

Få bort sprit/öl lukten

Som ni kanske vet så luktar man öl efter att man druckit ca 3öl.

Och lite som katt Williams sa "it is easy to get high but it is not easy to get unhigh"

så till min fråga vad är mest effektivt när man vill dölja att man druckit?

(dumma svar som "drick inte alls" undanbes, jag vill ju faktisk ha svaret på frågan jag ställer)

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2008-08-22 11:24
Vaddå är det bara lukten du vill bli av med?
Munskölj isåfall, Lysterine eller vad det heter.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-08-22 11:33
vitlök
skvätt skvätt

2008-08-22 11:39
Ta en dusch och skölj munnen (:
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-22 11:42
sant men om man bara drar en öl rap så måste man ju skölja munnen igen...

sen om man druckit sprit så verkar det ju som att lukten inte försvinner förens bakfyllan gått över, lite som om man svettades spritlukt.
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2008-08-22 11:49
Gör som ngn hade skrivit då. Käka nåt starkt, som vitlök. Därefter sköljer du munnen och duschar. då tar nog vitlöken över ölstanken.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-22 12:00
Tror man svettas ut alkohol och att det är därifrån den fina doften kommer. Så det känns rätt svårt att bli av med...

Svettas man ut vitlöksdoft när man ätit vitlök? Isf kanske nåt sånt skulle fungera.

Helkroppsparfymera dig? :D

Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-08-22 12:02
Man svettas väl mer av vitlök/stark mat.. så då svettas du ju ur det mesta kanske innan du duschar? Varför inte basta? ut å springa?

2008-08-22 12:07
Borsta tänder och ta en dusch...mer konkreta tips än så kommer du nog inte att få.

Följdfråga...varför måste du dölja att du druckit?

2008-08-22 12:50
Lillfrida: Mja, det är väl sant. Men alkoholen går inte ur blodet snabbare, men det kanske blir lite mer utspätt och därav luktar man lite mindre, kan man tänka sig.

Känner mig för övrigt som ett spekulerande snille nu.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-08-29 12:35
vitlkök funkar bäst, för vitlökslukten sätter sig i magen och inte i munnen/tungan, så käkar du massa vitlök sen drar munskölj så luktar du bara äcklig vitlök helt enkelt, men jag skulle nog faktiskt hellre föredra att du luktade öl!

2008-08-29 13:48
Vaför dölja sin alkoholism när mankan stoltsera med den?
-
Groupie

2008-08-29 16:20
Han kanske försöker limma på en nykterist men inte har karaktär nog att göra det i nyktert tillstånd?

Jag skulle också rekommendera listerine, borde funka! eller SB12!

2008-08-29 16:22
Käka ost, det hjälper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-29 17:03
ja alltså, inte munskölj, borsta tänderna., tuggummi o sånt crap. de bästa är att äta ngt stadigt , duscha o byta kläder...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-30 13:27
Dmrocker X1

hahahah true true
Levande Kungar

2008-08-31 16:55
Har hört att det ska funka att tugga på en oliv :S
Har aldrig provat det själv. Kanske någon annan som har?
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2008-08-31 20:11
tugga hela kaffe bönor det...det är det ända jag vet som funkar utan att dusha och grejer...

2008-08-31 21:10
ta en banan :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Groupie

2008-09-02 02:11
Annars är det väl iofs bara charmigt att dofta lite alkohol tycker jag.

2008-09-02 02:22
drick mjölk? borde neutralisera lukten
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2008-09-02 04:01
tuggummi kör jag med på jobbet....
/Cash Hunter aka DJ Rufus