I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Detox diet

Övrigt - Blandat

   

2008-08-20 09:11

Detox diet

Jag vill rensa min kropp och tänkte att jag skulle köra någon slags detox för att få detta att gå bra till. Dock vill jag snarare hålla mig till en diet snarare än att äta detox-piller och allt vad det nu finns på burk, det vill jag hålla mig långt borta ifrån. Jag vill i n t e göra detta för att gå ner i vikt (det kanske jag gör oavsett?) utan endast i syfte för att min kropp ska få någon slags "nystart".

Nu är det så att jag har googlat runt och läst på en massa olika hemsidor, men jag hittar inget som kan ge mig en ordentlig vägledning på HUR jag ska äta och som berättar HUR länge det ska ske. Jag har hittat en 24-hours-detox men det är för kort, jag vill ha en längre period där jag går på denna detox diet. Jag hittade iofs en annan sida men den var på engelska och där med blev det mat och recept jag inte riktigt kan få till här hemma i mitt eget kök.

Är det någon som har något tips eller kanske ett eget "matschema" som ni själva höll er till när ni gjorde detta? Hur funkade det? Blir man helt körd i huvudet de första dagarna pga "fastan"?

Berätta allt ni vet, är jätteintresserad av att veta mer. Skulle vilja göra detta i typ 2 veckor eller så...