I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite vågad frisör- stockholm

Övrigt - Blandat

2008-08-17 17:54

Lite vågad frisör- stockholm

Nu har jag fet tröttnat på mitt tråkiga hår och vill klippa bort skiten. Men har inte gått till ngn frisör jag trivts med de senaste åren vad de gäller klippning.

(färgning har jag down, morsans gamla snart pensionär till frisör här i södertälje är fan grymmast på färg ngnsin, def. att rekomendera.)

Jag bor i södertälje, men kan självklart tänka mig åka äääända in till Stockholm

Sökte på tidigare trådar här för vet de funnits en del, men hittar bara tips i stil med"toni & guy", axén, drottninggatan där gynning kör sin extentions etc, och de är inte aktuellt.

Jag vill hitta en lagom udda frisör som inte tar 2000 för en klippning (då jag vill gå dit varannan månad) och där jag inte är rädd när jag går in i butiken (vilket jag är hos tex Toni and Guy).

Så låt höra, vart har ni era pärlor med frisörer ni trivs hos som inte klipper än som en tant, eller blir rädd eller nedsättande om man kommer in med rosa slingor i platinablont blekt hår. Gärna afroställen, eller punkställen etc. Jag känner inte sthlm tillräckligt bra för att kunna sånt här.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-17 18:06
Jag klippte mig hos Andre på (mikas) Koivisto/Karlsson för två veckor sedan och blev nöjd. Det är svindyrt dock (790) och ingen man går till varannan månad.

Men mitt tips är, klipp dig hos en kille. Mina två favoritfrisörer har båda varit män. Har testat på alldeles för många kvinnliga frisörer, har aldrig blivit nöjd.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Manager

2008-08-17 18:14
jag kan tänka mig att södertälje är frisör-tätast i sverige förresten :)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-08-17 18:30
yun-di
betyder dock att de är en stooor djungel. som sagt bästa färgen har jag fått gjort i södertälje, men tyvärr aldrig klippning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-17 18:31
S- kan säkert stämma, men kan inte slänga mig kring random dude när jag ska klippa av typ 20 cm (av 25)

2008-08-17 19:59
det ska finna ngn rockabilly studio i sthlm vet jag, men har bara hört att de har uppsättningar, är de ngn som vet om de klipper också?

2008-08-17 20:02
hittade vad jag menade själv

http://www.sivletto.com/eng/store/hairdresser.asp

2008-08-17 21:13
http://www.extend.nu/

Kostar runt 600-800 spänn men om du klipper dig hos deras lärling kostar det halva priset, och det är ingen dålig lärling dom har.

2008-08-17 21:48
182- precis de jag letade efter.
ska ringa dem imorn o höra lite med dem. antingen klipper jag av håret o bobbar de på ngt sätt
eller så förlänger jag, o de sätter i extentions står de.

tres nice

men ös på med fler sådana förslag om ni vet ngt!

2008-08-17 21:53
läste nu dock att de hatar den enda metoden jag gillar för extentions. men blir de att klippa av skiten blir de def där.

2008-08-17 23:39
På tal om Sivletto, är det någom som klippt sig där och vet ifall man vågar sig dit eller om personalen är übersnobbig och nedlåtande?
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2008-08-18 08:23
:-(

är dem?
då vill jag inte dit...

2008-08-18 09:22
Finns ju en frisörsalong bakom kebabhouse vid bussgatan i södertälje, morsan brukar klippa sig där och gillar stället.

Är rätt billigt också pga att man oftast får sin klippning av frisörstudenter, dom om några borde ju vilja pröva sig fram och testa lite allt möjligt :)

Kan vara ett tips, jag personligen besöker aldrig frisörer och låter vänner klippa mig istället.
bryr mig inte speciellt mycket om mitt hår och det växer ut igen om det går fel så :)

Kan notera att det inte är jag som ber om klippning utan dom som brukar vilja testa prylar :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-08-18 09:30
doggson- de är just där jag varit senaste gångerna o är sååå grymt besviken. var mina eever som tipsade om de stället. men jag har blitt dåligt behandlad o fått usla dyra klippningar och färgningar av deras utbildade frisörer och elever.
jag tror att de kanske finns ngn speciell som är bra där, men jag har fått olika elever och vanliga frisörer där varje gång.

2008-08-18 09:31
de har förövrigt klippt mig och färgat mitt hår som en tant kan tilläggas...har inte funnits ngt extremt där inte...och de har fått fria händer.

2008-08-18 09:54
Ah tråkigt att höra, är väl enda stället jag vet om i stan som är värt det egentligen :P

Annars kan jag alltid bjussa polaren på dig med rakapparaten i högsta hugg för en fräsh "precis-ut-från-psyket" britney look? :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-08-18 10:02
de funkar. men inte ritkigt vad jag var ute efter

2008-08-24 12:59
fler tips fler tips.
kanske mer normal frisör, eller ja alltså, som inte kanske har hemsida och fixar håret på rockband så att säga.....men som sagt lite edge o jävligt bra