I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Malmö fest?

Övrigt - Blandat

2008-08-16 14:49

Malmö fest?

Ska köra ner till Malmö ikväll och gå ut.
Frågan är var man ska gå, Club park eller Slagthuset?
Någon från Malmö som kan rekommendera något?

Peaaaaaaaaaaaaaaaaace

Bebakshid Jamshid!

2008-08-16 15:00
Malmöfestivalen är en någorlunda typ av fest =)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-16 15:07
lust att förklara lite mer?
Bebakshid Jamshid!
Toastare

2008-08-16 15:13
Gå på collabo club på plockepinn. Håll dig borta från malmöfestivalen...slagthuset är som malmöfestivalen i miniformat.
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-16 15:16
BountyBoo F28

Tack för info.
Hur är club park då?
Bebakshid Jamshid!

2008-08-16 15:34
du borde kolla upp parkeringsmöjligheter innan, eftersom det är festival kan det nog bli lite lurigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-16 16:37
Club Park är nice när det är folk där, vilket jag tror det kommer vara ikväll så gå dit.

2008-08-16 18:44
Club Park? Vart ligger det, aldrig hört talas om det
Keep crushin'!

2008-08-16 19:02
du kan alltid glida förbi stora scenen ikväll, looptroop uppträder
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-08-16 19:16
BountyBoo, du kan nästan hela Malmö utantill ju! Eller inte..

Iaf, bajshuvud... Du är för ung för Malmöfestivalen för där finns mest ungdomar och 6000poliser detta året, ragga på poliserna om du nu vill. Frågade en om ja fick rida med henne , hon sa nej :( hästen va så fin..

Club Park är iaf soft vänligt me folk.. Är du över 20kommer du in i Slagthuset, och nej det är inget fel påå Slaghuset eller så kan du gå Chokladfabriken, men de är egentligen inget att rekomendera, där finns 85%killar, inget vidare..

Wihu!

"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Toastare

2008-08-17 18:12
GhostfaceKillah, Jag är från Lund och har bott i Malmö när du antagligen lekte på skolgården. nej det är klart att du inte tycker det är nått fel på det...du är ju en av det som njuter dig igenom malmöfestival och tycker slagt är en sjukt bra klubb. Chokladfabriken suger ju också.. men gillar man dålig musik och ställen så gör man.

2008-08-17 20:16
Jag gick till ett ställe som hette något i stil med izokaya koi på lilla torget och förfestade, sedan tog jag mig vidare till Etage. Båda ställena var nice och packat med vackra damer. Gick även och tittade hur det såg ut utanför slagthuset och det var katastrof, folket i kön talade för sig själva.

Tack dock för alla tips

Later
Bebakshid Jamshid!

2008-08-17 21:02
Etage är kanske inte det skarpaste kortet. Identiskt med Slagthuset.
Keep crushin'!

2008-08-17 21:03
Ah, you missed the best parts man!
http://www.earforcefm.blogspot.com
Toastare

2008-08-17 21:18
Etage.."Slitage" i folkmun tack vare klientelet.

Bäst igår var DnB-festen nere i scaniaparken vid Bo01.

2008-08-17 22:43
hehe lönt att tipsa någon med sån smak...lika bra att sparka undan stolen bara

2008-08-17 23:45
Bountyboo - Nej jag njuter mig inte genom Malmöfestivalen, ja va där 1 timme sen stack jag därifrån i fredags så hårt sög de. Jag sa inte att slaghuset va sjukt bra utan att de inte va något fel på de. Choklad suger verkligen det, så säg inget hastigt, helst... Musiken suger förfan både på slagt & choklad.. Men visst, du är ju påväg mot pension så ja förstår att du bott där före mig (:
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-08-17 23:58
Att folk ska klanka ner på slagthuset... Ja hatar stællet men nøjer mig med att hålla mig dærifrån. Malmø har så pass stort (i relativ bemærkelse) urval att vi infødingar knappast har koll på allt nytt som poppar upp som svamp. Dær finns dock alltid någon som ska leka expert, och deras førsta argument brukar lyda att Slagthuset suger. Kommer du ifrån Stockholm eller Køpenhamn ær det nog inte fett. Kommer du ifrån Veberød, Åkersljunga eller någon mindre ort så kan det sækert vara fett dær. Det ær ju trots allt Malmøs størsta klubb, medans Étage får ses som den mer centralt belægna klubben med framførallt restaurangfolk som gæstisar.

Bæsta tipset før folk som vill festa i Malmø och ær lagda åt whoa-hållet ær att vandra ner længs Bergsgatan och lyssna sig till sin favorit.

Att folk ska klanka ner på festivalen... Det førstår jag dæremot inte. Sen går samma personer in på Roskilde-festivalen och tycker det ær sjukt mycket renare, mindre fjortisar och godare mat. Ni kan ju alltid planera in er Mallis/Phi-Phi islands jetset-trip samma vecka som festivalen, så kan ni åka ner till Spanien eller Thailand och suga in er lite kultur och træffa några nya svenskar.

Nej tack, då ær Malmøfestivalen sjukt mycket mer kultur!! Några av de bæsta konserterna jag sett har varit hær. Då har jag missat næstan allt fett också!!

Latin Kings 2000
Blues 2000
Infinite Mass 2003?
Flogging Molly 2005
Prominent i NRJ-tæltet 1999. De kastade ut tapetband som demos i slutet av konserten. TAPETBAND!!

Ni som varit med vet.

Looptroop va fett, Brother Ali kommer och brudarna har kort-kort!!

Peace

2008-08-18 00:45
Tapetband?

Kasettband?
http://www.earforcefm.blogspot.com
Toastare

2008-08-18 00:51
ah ska man ens orka svara på ett sånt inlägg... nej vi drar till mallis och checkar lite kultur. eller?

ASUL, tapetband..om du är riktigt underground.

2008-08-18 01:18
Ja kassettband!! Jag ær verkligen inte så underground så att jag ens kommer ihåg vad de heter, haha, det var tider...

Det ær ni som ær créme-de-la-créme vad gæller underground-scenen!! Herregud, jag ær inte ute efter att ta øver er tron. Ni ær ækta! Jag ær bara en fattig student som står før etiken hær.

Nu får man ju se Arash på festivalen som antagligen kommer vara en ænnu større værldsartist nær han upptræder om 3 år igen. Folk betalar veckoløner, står i kø flera timmar och 50 pers svimmar framfør scenen nær han upptræder i Moskva. I Malmø upptræder han på hemmaplan, gratis, och folk hatar på det... Gå inte dit då!!

Orkar inte svara?

Varfør ska jag hata festivalen? Varfør ska jag sæga "usch, tvi" varje gång någon frågar mig om vægen till Slagthuset vid centralen?

Toastare

2008-08-18 01:26
jag har inte varit där i år, jag går inte dit.. och det är visst bra konserter. Nu nämnde du iof Arash när du kunde sagt Atmosphere och brother ali. Det är ju den där jävla malmöfestival stämningen a la oxie som suger. Med alla fulla gittan och connys som kör på en med barnvagnen i hälarna, alla småkids som drar runt fulla och att Malmö har förvanlats till Axels tivoli.

och etik? en delad åsikt skulle jag kalla det.. du får kolla på Arash och leka vägvisare vid centralen, inte mig emot. Men om du nämner mallis i samma mening som kultur och jet set så känns det som du inte riktigt har koll...

2008-08-18 02:04
Atmosphere och Brother Ali. De ær tyværr før underground før mig. Læser sjukt tung facklitteratur på engelska normalt men fattar inte ett ord av vad dessa två herrar sæger. Lite øverkurs før mig.

Axels tivoli ær ett trevligt inslag ju... Barnvagn i hælarna ær inget problem om man tar sidovægarna. Den dær Malmø-festival stæmningen før mig ær ju ljudet av sound-checkande musiker (horribla ljud), doften av kebab från Zorba och ungdomar som samlar burkar.

Dessutom var det aldrig några gittan och connys på dom stællena jag hængde, men vad vet jag, hænger inte kring dansbands-tæltet... Det ær førdelen att om folk vill dansa dansband kan de gøra det, vill de se breakdance kan de gøra det!

Du behøver inte vara så nedlåtande!! "Leka vægvisare"... Næsta gång kan jag leka arga frøken och fræsa som dig! Grrr.

Dæremot idioten som kastar sten i huvet på Petter och folk som allmænt bråkar på festivalen gillar jag inte.

Førstår du inte att jag ær ironisk nær jag skriver så om Mallis kænns det som du inte riktigt har koll. Den var så enkel att jag inte ens stoppade in en smiley. Om det inte gick fram: Mer kultur på Malmøfestivalen æn Mallis. Førmodligen fler spanjorer och mindre svenskar på festivalen också Spoiler;)

PS. I Oxie bor knappt 10 000 mænniskor och festivalen beræknas ha 1,2 miljoner besøkare per år. Så... Oxie-stæmning ær inget plausibelt argument mot att inte besøka Malmøfestivalen =P

2008-08-18 02:53
Men om du nämner mallis i samma mening som kultur och jet set så känns det som du inte riktigt har koll...

HAHA
stigili dang dang didan

2008-08-18 10:31
jag undrar hur det kan komma sig att malmöfestivalen är så jävla dåligt när den har ca 1,2 miljoner besökare.. hmm.

jag är ingen jättefan av festivalen, men dom brukar kunna dra ihop bra akter. i år bland annat atmosphere & brother ali, flogging molly, dropkick murphys, millencolin, looptroop.. tidigare år har det varit lika bra lineups oftast. jag sticker vanligtvis in endast för att se spelningarna men efteråt eller innan kan man alltid glida runt och käka nachos eller älgkebab eller nåt, det är ju det som är halva grejen med att dra in dit.. men om man nu inte gillar alla connys och gittan och kids och barnvagnar, och allt vad bountyboo nu hatade på, så finns det en väldigt enkel lösning: gå inte dit.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-08-18 13:21
Du läser facklitteratur men fattar inte vad dom säger? hehe...

aja i vilket fall...kommer ju vara några värda saker idag o imorrn...atmosphere idag o guilty simpson o pharaoh imorrn!