Somna snabbare?
Grejen är så att jag gick för att lägga mig ungefär vid 23.00 igår, jag låg i sängen drygt 1h och 30 min utan att somna, skit irriterande. Vid 01.00 tiden gick jag upp ur sängen för att lägga mig i soffan framför tvn, trodde det skulle hjälpa mig att bli trött och somna snabbare, men icke sa nicke, det fick motsatt effekt. Gick tillbaks till sängen, vände och vred på mig, jag gick upp igen och klockan var nu strax efter 02.30. Jag prövade dricka mjölk (hört att det ska hjälpa), vilket bara resulterade i att jag blev pissnödig och såklart när jag gick på toa för att göra ettan så blev jag tvungen att göra tvåan också, efter det så minns jag inte mer. Minns bara att jag vaknade upp på badrumsgolvet av att min mamma stod och knuffade på mig. Klockan var då ungefär 08.00 imorse.
Visst det hade inte spelat någon roll om jag inte hade sommarjobb att åka till. Jag skulle börja klockan 07.00 men när jag vaknade 8 på morgonen och var skit trött och inte kände för att åka så ringde jag min handledare för ett tag sedan och berättade det jag nyss skrivit, han började så klart att skratta och sa "så kan de gå när man är ute och super på vardagskvällar" och la på i mitt öra, har försökt ringa upp honom igen men han svarar inte, får lösa det med honom senare idag.
Min fråga är iallafall, hur ska jag kunna somna snabbare om nätterna, jag brukar vara skittrött redan vid 23.00 tiden men det senaste 3 dagarna har jag varit nästintill pigg som en gris på nätterna. Vad kan de bero på? Har ni några fungerande tips på hur ni somnar tidigt och snabbt om nätterna?