stolpe: jag har en wacom intuos2 storlek A5, köpte i USA för $200. Fast då var dollarn typ 8kr, alltså ca 4 år gammal. Den ser ut och fungerar fortfarande som ny. 2an har inga knappar så man kan spilla kaffe på den och torka av utan problem :) Ang Odys: det ser bra ut på statsen. Har ingen erfaranhet utav den. Däremot kan jag säga att 1024 trycknivåer på en Trust, känns ungefär som att rita med en markerpenna. Medan 512 på en wacom känns som blyertspenna. Dvs du har mycket mer kontroll. Om du är bestämd att spara cash så får du nog försöka testa ritborden på nått sätt, eller chansa. Du kan ju faktiskt bli nöjd, alla har olika krav. Ang stift: man kan säkert specialbeställa, till wacomen fick man med ett gäng. Jag har aldrig behövt byta, och har använt väldigt flitigt. Dr. Octagon: nice, har också funderat på en sådan (cintiq 21x e på¨tok för pricy) men har hört att många föreslår att man köper en tablet PC med wacom pEnabled teknologi istället för cintiq 12. Mest för att de är i princip samma pris och funktion, förutom att PCn behöver du inte koppla till en annan PC :)
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.