I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Resa eller jobba?

Övrigt - Blandat

   

2008-08-04 21:40

Resa eller jobba?

Jag ska fatta mig kort även om det hela är mer komplicerat.

Jag och en av mina bästa vänner har planerat en båtluff i Grekland i slutet på denna månad. Vi har inte bokat biljetter men har pratat om detta hela sommaren och båda är väldigt peppade.

Jag har alltid varit intresserad av organisationen Läkare utan gränser så när de annonserade om jobb som värvare i min stad skickade jag in ansökan. Jag gjorde det mest för att jag inte ville låta tillfället passera, trodde aldrig att de skulle höra av sig.

Nu har jag en jobbintervju inbokad på torsdag. Jobbet är en tillsvidareanställning t.o.m oktober och jag har svårt att tänka mig att de är positiva till att jag blir borta en månad mitt i. Speciellt med tanke på att dem bekostar utbildning i Stockholm.

På ett sätt vill jag åka till Grekland, både för att vi har planerat resan länge och för att jag vet att vi kommer ha galet roligt. Samtidigt känns det som att jag borde ta vara på chansen (även om mina föräldrar stenhårt påpekar att detta jobbet är helt värdelöst) med tanke på att jag har velat jobba inom organisationen sen jag var fjorton (då var väl tanken som läkare i ett fattigt land men någonstans måste man väl börja?).

Vad tycker du? Hur skulle du göra? Hur borde jag göra?

(och ja, jag är medveten om att jag inte har blivit erbjuden jobbet ännu!)