I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra ny anmälan efter nedlagd förundersökning ?

Övrigt - Blandat

2008-07-22 14:07

Göra ny anmälan efter nedlagd förundersökning ?

Tja.

Jag undrar om någon kan svara på denna frågan eftersom den sträcker sig utanför min kunskap om lag o rätt.

Det är såhär att jag för ungefär 10 dagar dagar sedan blev anmäld för misshandel.
Händelsen var att en kille kom fram o började jiddra o sedan slog 2 slag mot mig där jag aktar mig o svara med att ge ett slag tillbaks som knäcker näsan på honom.
Efter förhör med mig, den andra killen och vittnena som var på plats har dom nu valt att lägga ned förundersökning eftersom brott inte kan styrkas.
Fick dock precis höras av min flickvän som är vän med hans flickvän att han tänker göra en ny anmälan, eller få dom att ta upp anmälan igen.. så min fråga är: går det att göra så ?
Kan han begära en sorts resning av fallet eller göra en ny anmälan om samma händelse?
Tacksam för svar.

Peeeys.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.