I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ta med egen mat på flygplan?

Övrigt - Blandat

2008-07-22 09:31

ta med egen mat på flygplan?

shu, åker till thailand idag och ja undrar om man får ta med eget käk på flyget?
som ni borde veta smakar flygmaten skit och vill fanimej ha eget me mej.
har googlat men hittar inget.

2008-07-22 09:38
Det beror på flygbolaget vilka regler de har gällandes medhavd mat, ring supporten & fråga!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-07-22 09:39
EasyJet ser på saken som så att flygplanet är en restaurang, och dit får du inte ta med egen mat. En tant som fick skäll av flygvärdinnorna när jag skulle till London..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-07-22 10:19
du får ta med dig mat, men däremot är dom petiga när det gäller dricka.
Finns en viss limit för hur många ml vätska du får ta med dig som hand baggage.
Däremot så går det bra om du köper inne i taxfreen dvs efter att du gått igenom pass samt hand baggage kontrollen.
och vem fan är du?

2008-07-22 11:09
Remy:
Du pratar om två olika grejer, dels flygbolagens förbud att ta med & äta matsäck på planet, & dels säkerhetsreglerna som inte tillåter att man tar med vätskor. Man kan m.a.o köpa dricka + mat & förtära EFTER säkerhetskontrollerna, men beroende på vilka regler bolaget har är det inte säkert att de accepterar att du tar ombord det på planet. Jag hade iofs chansat & sneakat med mig några mackor eller något, klarar de sig genom kontrollen är det ju bara att spela ovetande om det skulle bli jidder på planet.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-07-22 12:33
Klart fan man inte ska stå ut med deras skitmat i ett dygns resa över hela planeten. Knulla systemet brollan!
mera msz!