I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Annat ord för stillablick?

Övrigt - Blandat

2008-07-20 18:19

Annat ord för stillablick?

Sån här är situationen -
Jag och en kompis satt häromdagen och diskuterade om anledningen till varför man egentligen får stillablick, ja, ni vet, när man helt enkelt fastnar för något och man kommer inte loss ur det försen någon ställer sig framför en och säger "HALLÅ?!" eller när ögonen blir så torra så man måste blinka.

Jag sökte på google, men den var inte min vän denna gång. Sen tänkte jag, wikipedia borde ju veta svaret på min fråga, men det kommer såklart inga träffar när man söker ordet stillablick, och det är förståeligt.

Så finns det någon här, som vet varför man får stillablick egentligen, eller som vet man man kan söka efter på internet för att få reda på varför man ibland hamnar i detta komaliknande tillstånd?

Någon sa för länge sen att det var för att man fick någon sorts kortslutning i hjärnan för tillfället, men det kan inte stämma. Det är ju inte så att vi är maskiner eller hårddiskar med elförsörjning.

Hjälp mig, vill verkligen få reda på varför detta fenomen uppenbaras.
Med vänliga hälsningar / Tamara.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.