I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ångensten kommer allt närmare.

Övrigt - Blandat

2008-07-20 13:09

Ångensten kommer allt närmare.

Sista dagen på semestern idag och jag vill inte jobba i min branch längre. Jag gick HR och har jobbat som kock i 2 år nu. Inser att det inte är min grej längre, värdelösa tider och dåligt betalt, stressigt och tungt. Men jag vill ändå jobba med händerna i något hantverk av något slag. Har hittat tre saker jag kan tänka mig att göra.

1. Möbelsnickare
2.Guld/silversmed
3. Trädgårdsmästare

Jag vill börja plugga så tidigt som möjligt. Har insett att börja nu på hösten är lite sent så det får bli i vår jag börjar på mitt nya liv. Har kollar runt i ett par dagar nu och den enda som jag hittat är en Trädgårdsmästarutbildning på två år (KY). Men det är ju tredjehandsvalet och jag har inte hittat några andra vårstarter på de andra utbildningarna.

Även om jag skulle orka vänta i ett helt år till på någon av 1 eller 2, så vill dom flesta skolar ha arbetsprover på saker man har gjort. Men jag har ju inte gjort något i trä sen träsäljöden i nian. Iofs byggde jag en fågelholk i sommras men den är inte mycket att hänga i granenen. Är det någon som har något tips eller råd till mig hur jag ska göra?

Bullar o mjölk är fan det bästa som finns.