Åldersgräns i japan.
Hur mycket jag än mani-söker på google hittar jag ingenting om alkohol och diverse åldersgränser i just, Tokyo. Har ni någon info att dela med er? f.ö så åker jag dit i januari! (Inlägget ändrat av Rachel 2008-07-23 19:36:24)
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Fråga PenDragon
My heart lives in my vagina.
Tredje googlesvaret "FYI, the drinking (and smoking) age is 20. Tokyo It's expensive but bars – and shots – are plentiful in Tokyo."
Damn, jag är bara 18.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Då äre lika bra att ställa in hela skitet, eftersom enda anledningen till att resa är att kunna göra exakt samma saker som man gör hemma, fast i andra miljöer.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Skivsamlare
2008-07-17 15:19
tror inte att det är så noga där. För en på mitt jobb hon och hennes dotter som är 17 var där och festa på uteställen och det var helt lugnt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är 20 år för att köpa alkohol etc. men det är egentligen inget problem, ingen kommer neka dig att köpa alkohol vare sig i affären eller ute på puben. Sticker du till Roppongi eller Shibuya kan det hända att du inte kommer in på alla ställen, men det finns gott om ställen du KOMMER in på, så det spelar mindre roll. Säger Pendragon.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
vad töntig du är __virre__
stigili dang dang didan
BöKCreW P66 Om att ha rätt är att vara töntig så vet jag inte riktigt vad jag vill kalla dig.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Virre jaquil Typisk krystad whoa-sarkasm, det är ändå en kultur/nöjesresa med måttlig alkoholkonsumtion. Hela resan är party.
Nu tog jag inte virres inlägg på allvar men, om man gillar att gå ut och festa så är det väl helt jävla självklart att man vill göra det när man är ute och reser också? seeepeeen
Går du in på en vanligt Bar, Pub eller nått drickar ställe så kollar dom aldrig sånt, iaf har dom aldrig gjort det på mig. Men skall du in på klubbar så är det nästan 100% koll, men har du några polare med dig så brukar det va OK ändå.
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2! -Katt Williams
Har ni otur kan ni råka ut för kontrollanter! Vilket när jag såg dem senast bestod av 1 kille och 2 söta flickor i kort kjol som gick omkring och bad om leg av de som såg ut att vara lite yngre. Om du inte hade leg, eller vad för ung, fick du dricka upp din drink och sen försöka låta bli att beställa mer ^^ Kortfattat är det som GreenCap (och jag, i citat) säger inga som helst problem. Känns som om hälften av folket man träffar på vissa ställen är under 20 år :) Om inget annat finns det automater som säljer alkohol ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
Om inget annat finns det automater som säljer alkohol ^^ Japanerna kan sin teknik! Damn
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Har sett en sticker med aldersgransinfo i en mataffar en gang, annars har jag aldrig sett eller hort talas om nagra som helst problem for nagon. Kanske for att ungdomsfylla (inkl. problemen som kan uppsta) ar mindre vanligt har an i sve sa behover de inte vara lika stenharda pa det... Japanska kids dricker mindre och mindre, alltsa alkoholkonsumtionen bland yngre blir mindre och mindre bland unga i Japan for varje ar. Finns for mycket annat att gora.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
Sa jag att det handlade om unga? ^^
Turtles P23 ; damn du bodde långt bort, vet inte hur läget ligger till i Takaoka men typ alla mina polare dricker ganska duktigt, och jag tvivlar på att kidsen dricker mindre och mindre.
Finns for mycket annat att gora. vet inte om jag kan hålla med om det så mycket, visst finns det mycket och göra men det kommer nog aldrig kunna ersätta alkoholen riktigt riktigt (=
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2! -Katt Williams
Jag bor nagra manader under sommaren hos mi tjej i Takaoka men ar en del i de tokyo/osaka ocksa. (Sa jag har alltsa inte bara skvallret fran risbonderna att komma med =)) Jag sa inte att de inte dricker, utan bara att de dricker mindre och mindre, vilket ar sant. (Pratades om det pa nyheterna senast igar. Anledningarna som snubbarna bakom rapporterna pratade om var just det att det for japanska ungdomar finns sa mycket annat (roligt eller inte roligt) som tar upp deras tid...).* Jag har sjalv inte heller direkt markt av det pa folket omkring mig, men tydligen ar det sa... =) *Varfor det skulle vara intressant ar for att det i sverige ar tvartom(?). Finns mindre och mindre att gora och kiddofylla blir vanligare. Fast det dar kanske bara ar vad jag har fatt for mig...
Japanska kids dricker mindre och mindre, alltsa alkoholkonsumtionen bland yngre blir mindre och mindre bland unga i Japan for varje ar. Finns for mycket annat att gora. Det håller jag väl inte nödvändigtvis med om då :) Däremot blir japaner överlag inte odrägligt pack (som svenskar) när de dricker. Något som sannolikt kan påverka ens åsikt gällande det hela markant. Sen vet jag förvisso inte hur det såg ut för några år sen, så måhända kan det ha minskat sen dess... men var och varannan ungdom dricker åtminstone i centrala Tokyo där jag bor :) Sen har du ju dock helt rätt i att det finns så otroligt mycket mer att göra än att bara dricka, men det påverkar ju inte det faktum att det är kul att göra det sistnämnda också ^^
Turtles P23 det är vell inte så långt till havet från Takaoka? eller jag kanske är helt ute och cycklar. måste iaf vara mycket finare vatten däruppe iaf... saknar en beach så det skriker om det.
Samma här GreenCap, det är väl ungefär det enda jag saknar hemifrån, där jag hade tillgång till hav/sjö inom 5 minuter. Men hur var det nu, skulle inte du åka hem förhållandevis snart?
nope inge hemåk för mig... hade tänkt kanske till jul beronde på hur det står till på ekonomi fronten. men utöver det så har jag inte planerat nått.
Men du pluggar inte för stunden? Eller ja, utöver att det är sommarlov då dvs.
nope... slutade plugget för ett tag sedan.. letar jobb för tillfället