I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag tror jag har förstört ordet "fantastiskt"

Övrigt - Blandat

   

2008-07-11 15:46

Jag tror jag har förstört ordet "fantastiskt"

Som rubriken lyder.

Bakgrunden är alltså att min trumpetlärare är överdrivet pedagogisk & alltid ska berömma folk, oavsett hur dom spelar. För två år sedan började hon använda sig av ordet "fantastiskt". Eller, använda och använda. Missbruka ordet fantastiskt. Man kan ha spelat fruktansvärt, och hon lyckas klämma in fem "fantastiskt" i en mening, och hon säger det x antal gånger/minut. Och då överdriver jag inte. Detta i sin tur ledde till att jag aldrig tog ordet på allvar och istället ENDAST använde det när jag var sarkastisk.

Nu till saken. Jag har märkt att tex. i Västerås så har hela grejen spridit sig, folk har börjat skylla på mig för att jag förstört deras språk. Ingen kan tydligen ta ordet fantastiskt seriöst längre, folk stör sig såfort ordet dyker upp i olika sammanhang. En parantes är att ordet fantastiskt endast(?) används i klyschiga sammanhang. Dessutom har jag märkt av det börjat användas sarkastiskt över whoa också.

Nu är frågan:
Är jag den skyldiga helt och hållet, eller är jag bara delvis skyldig? Har det använts sarkastiskt förut? Nu kan tyckas att hela grejen känns väldigt egocentriskt men jag skyller bara på mig själv. Jag tror jag startat något som inte går att hejda och jag kan knappt släppa det, det har börjat störa min sömn tom. Skulle lika gärna vara att jag inbillar mig, men jag har svårt att tro det.

Så whoa, är jag skyldig?

fantastiskt