Akut hjälp!!! hur lång tid tar det att överföra pengar?????
Från ett Swedbank konto till ett Nordea konto? bägge är personkonton. Någon som vet???? tack på förhand
och vem fan är du?
Brukar väl ta 1-3 bankdagar?
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Producent
2008-07-10 23:31
om du sätter in efter 12.00 kommer det in dagen efter... typ, hehe jag vet inte helt. men tror det är något sånt.
brukar väl ta en dag? tror det officiella är 3 arbetsdagar eller något, men enligt min erfarenhet tar det en dag.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Redaktionschef
2008-07-10 23:32
tror det officiella är 3 arbetsdagar eller något, men enligt min erfarenhet tar det en dag. jepp, det är min erfarenhet också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
upp till 3 dagar??? wtf!! Om man överför från ett swedbank konto till ett annat swedbank konto , går det över direkt???
och vem fan är du?
Swedbank till swedbank går på sekunden i princip.
Remy P22 läs om läs rätt..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Toastare
2008-07-11 00:26
Fel. Det tar en dag och tiden som pengarna kommer in varierar efter 09.30 och fram till lunch. Samma bank sker ju direkt. 3 dagar? Det är när man betalar en räkning.
Jag skyller allt på Emma!
När jag har satt in pengar på ett Swedbank så tar det 2-3 dagar. För att det ska komma in direkt så kan du gå in på en bank och sätta in pengarna på kontot.
Toastare
2008-07-11 00:34
dirtyfist, från swedbank till nordea.. det kan omöjligt ta så lång tid om det inte är en specialöverföring.
Jo för mig har det också Ibland tagit ett par dagar innan pengarna kommer in då jag för över till någon annan bank. Upp till tre arbetsdagar är vad dom sagt till mig iallafall då jag frågat vad det är som dröjer...
va
Toastare
2008-07-11 00:35
är swedbank en helt efterbliven bank? Hur kan ni ha den?
Toastare
2008-07-11 00:36
det är inte så bara att de graderar sig för förseningar, men att det tar en dag. Har aldrig varit med om en sån seg överföring. att det tar tre dagar för en räkning är ju pengarna dras, pengarna pendlar, pengarna sätts in på plusgiro/bankgiro kontot.
Jag har nordea och det har alltså tagit 3 dagar att skicka pengar till folk som har Swedbank. Därför har jag börjat gå till banken och sätter in pengar där för då kommer det in direkt.
Det är Nordea som är crap. Sitta och skrapa lotter när man ska betala räkningar. WTF is that?? PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Från swedank till swedbank är det omgående Swedbank till en annan bank beror det på vilken tid du för över, för du över på morgonen kommer dom landa runt fem samma dag på nordea kontot. För du över senare eller på eftermiddagen kommer dom vanligtvis runt ett nästa dag. Men nu är det fredag, om du ej har fört över eller är vaken nu så dröjer det till måndag eftersom det är helg
www.samyprod.com
soulable P23 - Det behöver du dock inte göra ifall du går in på Nordea och ber om en kortläsare
www.samyprod.com
Alla banker har en reservationstid när det gäller överföringar utav pengar. Alla banker kommer att säga att det tar 3 arbetsdagar. Oftast går det på en dag. men är det under löneutbetalningar så räkna med 3 dagar. Det kan som sagt variera. Däremot som ni redan har sagt är det inom samma bank så går det direkt.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
dirtyfist P78 - Kan OMÖJLIGT ta tre dagar för att föra över pengar. Isåfall har du fört över sent en fredag och dom har kommit fram på en måndag, annars kan det inte ta så lång tid oavsett om du har nordea, handelsbanken, swedbank osv.... aldrig...
www.samyprod.com
soulable- de ska gå över till dosa för alla på nordea i typ september. jag har min firma i nordea och har också "skraplotter" men alla ska över till dosa i höst har de sagt till mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-07-11 10:32
Nordea tvingade då på mig en sån där dosa trots att jag ville behålla skraplotterna ... i efterhand har man insett att det var bra att dom gjorde det :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Däremot tyckte ja de va jävligt skumt när jag fick mitt visa kort av nordea, glömde koden i göteborg å slog fel kod tre gånger, dom tog inte kortet men gick in till nordea å frågade va ja skulle göra, då svara dom att dom skulle skicka nytt kort å de, men ville ändå att ja skulle behålla mitt befintliga kort men sa att de va väl onödigt? då sket dom i att ge mej det, sen några dagar senare fick jag bara en kod till mitt visa som ja inte hade kvar, haha! Innan jag slog fel kod så gick jag in å frågade om min kod och dom svarade "den är personlig, finns ingen annan än du som kan den" vilket ja tyckte då va jävligt skumt, kunde heller inte byta eller någonting! Nyss bytt från swedbank till Nordea, nordea har inte börjat med att fånga min tillit än iaf men den sämsta banken måste vara handelsbanken iallafall
www.samyprod.com
orcale- ye jag har inget val jag heller, men de byter i september för mig. jag vill dock ha dosa, tycker kortet är lite nojigt...inte för att jag drar in maaaddd cash på firman. men...ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-07-11 14:06
Samy05, jag har handelsbanken och det fungerar ju skitbra. Pengarna kommer alltid in nästa dag när jag överför (om det inte är till handelsbanken direkt) Låga kostnader för betalningar utomlands. Bra korttjänster så man kan byta kod på sina kort på internet. Bra översikt över ens kort och att man kan beställa hem nya. Det enda är certifikatet man har på datorn för att kunna logga in. Efter ett tag så behöver jag inte logga in längre, utan jag behöver bara välja rätt certifikat. Om jag rensar cookies så försvinner problemet, men det borde ändå inte finnas en sån bugg. Men nu har jag ju kort som jag kan skrapa koder på också, så kan jag välja om jag vill ha säker inloggning.
swedbank är en efterbliven bank.
för sent
heeey, trashtalka inte swedbank! läste i råd&rön (haha) att det är den banken i sverige som har haft minst säkerhetsproblem med sina internetbanker, dvs minst bedrägerier. det är fan eloge nog. plus att dom alltid är så HIMLA trevliga när man ringer till dom. älskar swedbank 4-ever!
baeng
Toastare
2008-07-11 14:57
Handelsbanken är iaf sämst när det gäller säkerthet vad jag har läst. Men jag är ändå fattig så det finns inga pengar att ta! Handelsbanken – För de fattiga människorna!
Samy05 X20 Innan jag slog fel kod så gick jag in å frågade om min kod och dom svarade "den är personlig, finns ingen annan än du som kan den" vilket ja tyckte då va jävligt skumt, kunde heller inte byta eller någonting! Självfallet är det bara du som har den koden, hur skulle det annars se ut?
Rixton P22 - Jag har fått min kod av swedbank en gång?
www.samyprod.com
Toastare
2008-07-11 16:57
den koden får man ju i ett förseglat kuvert och den slumpas fram med kortet när du får det. Det är en säkerhetsgrej att bara du vet den koden.
Men han sa väll att han fick samma kod en gång till sen? eller missförstod jag
och vem fan är du?
Toastare
2008-07-11 19:12
Nej de behöll hans kort och så skickade de en ny kod till kortet. Vilket är märkligt eftersom om kortet aktiverats så kan man inte byta kod mer än att genom ange den gamla koden. Antagligen så hade han inte aktiverat kortet i bankomaten och därför hände inget när han slog in koden?
hur aktiverar man ett kort i bankomaten? aldrig hört talas om något sånt, man slår väll bara in koden
och vem fan är du?
jag jobbar som ekonomiansvarig och jag verligen HATAR swedbank. det krånglar alltid alltid alltid när vi ska göra överföringar till swedbankkonton (vi har SEB). förövrigt så kommer det in nästa dag om man gör överföringen före 15.00 med SEB företagskonto, men det är olika mellan bankerna som folk redan sagt.. privat har jag danske bank/östgötabanken. its the shit + man får en snygg bild på sthlm på framsidan på mastercardet. mkt bra. har iofs ett konto på icabanken också, grymt om man reser mkt för att slippa uttagsavgiften. men seriöst. ett icakort på krogen. nu låter jag sjukt fåfäng, men nej..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Toastare
2008-07-11 19:20
på handelsbanken får man ha privata foton på sitt kort! Remy, så kanske det är att man bara slår in koden. har bara aktiverat genom min internetbank.
men handelsbanken får jag inte ha för min far, han är väldigt bitter på dom. =) tror man kan få eget kort på swedbank också men de tycker jag inte heller om.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Jag jobbar på en bank och det finns speciella körscheman för hur pengar överförs. Vad gäller tre bankdagar så är det om pengarna går via tex bankgirocentralen. Direkt mellan konton går på ett par timmar.
(,_____(ò_Ó)____,) this big
Det kan inte vara en slumpmässig kod! Dom skickade ut en "ny" kod, ett helt nytt kuvert med samma kod
www.samyprod.com