I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Växthuseffekten/Global uppvärmning och dig

Övrigt - Blandat

2008-07-05 21:39

Växthuseffekten/Global uppvärmning och dig

Hej! Tänkte att det skulle kunna vara något så där intressant läsning att se hur whoaiter(?) är ställda till detta problem. Är du bekymrad över det? Vad bekymrar dig? Hur är du inställd till det hela,kommer vi dö eller finns det hopp? Tänkt på det tidigare? Piggelin eller Sandwich?

Själv så tror jag att vi är ganska fucked up. Jag tror att girigheten hos företagen har en stor hand i det hela. Visst,man hör att man kan göra detta och detta för att minska utsläpp men helt ärligt så tror jag inte särskilt många följer det, majoriteten skiter i det och hoppas på att "någon" annan ska fixa det för dom. Så nej,jag tror redan att vi är dömda och det som vi sått får vi skörda. Men jag hoppas att folk ska vakna upp till slut,vilket om det händer, blir när det verkligen går åt helvete, och försöka fixa till det så det inte är lika fubar.
Och till slut...piggelin!

Meep meep

2008-07-05 22:07
eftersom att vi alla människor aldrig kommer att arbeta tillsammans mot ett gemensamt mål lämnar jag över ansvaret hos politikerna. höja panten på burkar med 10 kronor och sånt va.

2008-07-05 22:20
Det är lätt att skylla på företagen, men de är inte de som köper sina egna produkter, det är vi, du och jag. Vi hade kunnat göra massa saker för att minska vårt avtryck på miljön (som att sluta samla sneakers producerade i Asien, yeah right!).

Jag tror på att vi är en förklarande faktor till miljöproblematiken (till skillnad från en del andra på whoa, jag förstår deras argument till fullo men tror inte på dem). Jag tror att vi människor är en förklarande del i ökenspridning då vi lyckats odla på väldigt stora ytor av den mark som finns tillgänglig, vi har även lyckats tömma sjöar och floder på vatten. Vi har lyckats tömma, återigen, sjöar och hav på fisk.

Jag vet inte riktigt vart jag ställa mig i frågan om hur mycket vi har att göra med uppvärmningen, jag tror att vi har en viss effekt med alla utsläpp vi gör.

Visst är det viktigt och bra att försöka vara medveten, men ofta skiter jag i det precis som du säger. Inte tänker jag på att det säkert kostade ett halvt ton i utsläpp att frakta hem mina nya skor från fabriken i Vietnam, finns ju viktigare saker att tänka på. Det är ju lite pinsamt men så är det ju.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-06 00:10
Jag funderar iaf på att inte skaffa bil pga klimatfrågorna
Jag ligger i soffan och dricker min vodka //
Tills den är borta och spliffen har slocknat //

2008-07-06 10:29
Jag åker enbart kollektivt och undviker flyg så gott det går, äter inte kött mer än en-två gånger i veckan och konsumerar inte mer prylar och kläder än vad som är absolut nödvändigt.
Men detta är inte pga någon större miljönojja även om man gärna kan lägga fram det så om man känner för det. Hade nog betett mig likadant utan hetsen.

Det kommer ske något jävligt drastiskt med jorden förr eller senare nu och det är ju mest kul. Lite hemskt kanske men det känns egentligen mest bara som att vi lever i en Jähfligt intressant tid.
mera msz!

2008-07-06 13:19
Jähfligt intressant blir det när nivån stiger några meter i haven:D
Meep meep
Producent

2008-07-06 13:28
alltså bara så ni vet är det redan kört. det finns inget man kan göra för att stoppa uppvärmingen. möjligtvis att man kan förhindra att det går snabbare. men det finns tyvärr ingen utväg längre :(
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-07-06 13:45
Celtor

Det kommer du inte att få uppleva. Jag skulle förvånas om du kommer se ens en halvmeters stigning under din livstid. I vilket fall är det ju illa.

Rent realistiskt finns det ju ingen utväg. Om det nu är så att vi har något med uppvärmningen att göra det vill säga. Vi kommer helt enkelt inte att dra ner på våra utsläpp tillräckligt för att det skulle få någon effekt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-07-08 17:30
Varje dag hör vi på radion och läser i tidningarna om att det är dags att bli "klimatsmart". Massmedia och politiker i nästan alla länder jobbar hårt för att skuldbelägga mänskligheten för den globala uppvärmningen som just nu pågår. Vill du veta vad som egentligen orsakar den globala uppvärmningen kan du börja med att titta på en dokumentärfilm vid namn "The great global warming swindle" och analysera den data som presenteras där. Du kan även läsa på petitionproject.org där mer än 31000 forskare har skrivit under ett upprop om att det inte finns något vetenskapligt stöd för att den globala uppvärmningen orsakas av mänsklig aktivitet.

Länk till http://video.google.fr/videoplay?docid=-4123082535546754758

Länk till http://www.petitionproject.org/
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-07-08 17:32
Orka bry sig. Jag lever som jag vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-08 17:36
Sedan har ju företag varit smarta nog och använt "klimatfrågan" som ett verktyg i sin marknadsföring. Jag har inget belägg för hur bra de har lyckats så jag överlåter det till någon annan. Men en sak är säkert, "klimatfrågan" kommer upp vart du än vänder dig.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-07-08 17:47
Länk till http://www.moderna-myter.se/
Tar upp mycket om klimatbluffen.

D e nog första gången som alla polikter är eniga i en fråga sedan ww2.
Dom verkar skita totalt i hungersnöden:S
O dom försöker beskatta oss på allt!

2008-07-08 18:46
behövs väl knappast en enad forskarvärld för att förklara att man är rätt pantad om man gått på konsumptionshysterin istället, klimathot eller inte
http://www.kommandot.se/wp/

2008-07-08 19:00
jag tror usama ligger bakom

2008-07-08 19:30
det är sånt jävla överdrivet skitsnack så det finns inte.. Tror någon seriöst att det är en slump att klimathotet dök upp i samband med att oljan börjar sina på kända borrplatser (mellanöstern)?

Vi har haft en ständigt stigande temperatur sen förra istiden, det är jordens cykel. När människan är borta kommer vi fan inte lämna ett enda spår efter oss..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-07-08 20:12
skit i miljön och fixa svälten istället. känns som att rangordningen i västvärlden är såhär:

miljö
djur
människor
mike tyson
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2008-07-08 21:06
Var på ngn föreläsning där det sas att om medeltemperaturen stiger med 2 grader till så kommer förändringarna att bli katastrofala, och att om vi stoppade alla utsläpp (vet ej om det var bara bilar eller allt) nu så skulle medeltemperaturen ändå stiga med 1-1,5 grad. Om de sifrorna stämmer så ser det inte så ljust ut.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2008-07-08 21:31
"Alla organismer på jorden släpper ut koldioxid, växter tar dock upp mycket c02 och omvandlar det till syre och cellolosa. Det skulle knappt påverka koldioxidnivån ett dugg om alla människor och kossor avlivades, det är en kemisk jämvikt som styrs av temperaturen, ökad solaktivitet höjer temperaturen såväl på jorden, mars som på jupiters månar, det har hänt för och kommer att hända igen.

Temperaturen på jorden har tidigare varit mycket högre, grönland har varit väldigt grönt, vi har haft istider då temperaturen sjunkigt kraftigt. Nivån av koldioxid har varit 16 gånger högre idag för miljoner år sedan då temperaturen först stigit."

2008-07-08 22:46
helt ärligt bryr jag mig inte. det har gått så pass långt redan och dör vi så dör vi. tyvärr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-09 12:11
Växthuseffekten finns inte. Alla som tror på den är dumma i huvudet. Vad skulle kunna hända egentligen? Har hört att om all is skulle smälta som alla fjantar är så rädda för så skulle en stor del av jorden vara vattenbelagd. Vad är det för fel på det då? Funkar ju fint i Waterworld.
njut

2008-07-09 12:18
jag ser svält ch krig som större problem och eftersom jag inte tänker fortplanta mig så rör det mig inte i ryggen vad som händer med jorden efter att jag är borta. synd på isbjörnarna bara, men de blir väl som drakar i framtyden, dvs en myt.

2008-07-09 12:34
Jag ser att bry sig som det större problemet. Om alla bara blundar och struntar i alla problem så behöver vi ju inte bry oss.
njut