I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-03 18:07

London

Tjo,kommer att åka ner till London nu vid slutet av månaden i ca 5-6dagar är det planerat. Skulle gärna vilja ha tips på saker man måste/bör göra där nere, allt som ni kan komma på liksom! Vad är bra,mindre bra etc.

Meep meep

2008-07-05 12:51
Celtor

Det beror litegrann på vad du känner för. Om det är första gången du är i London, så bör du se alla momument, även fast det skriker "jag-är-turist". Det är ändå nice första gången.
London bridge, Tower bridge, London eye är sevärt. Finns en sån promenad-sträcka längst hela Thames floden, där man går förbi alla broar och även London eye. Det är nice att gå där på helgerna, det händer massa och folk uppträder och lite allt möjligt.

Om du gillar shopping:
- Bond Street
- Old Regent street
- New Regent street
- Oxford street
- Nike Town (ligger precis vid picadilly circus), vilket är ett 4-våningshus med bara Nike-produkter.

Saker att tänka på:
- Finns sjukt mkt ficktjuvar i London, speciellt i tunnelbanan där det alltid är packat med folk.
- Att åka runt med tunnelbana & buss är ganska dyrt. Om du ska vara där 5-6 dagar, så köp ett veckokort som täcker zon 1-2 vilket är centrala London. Det vinner du mkt på.
Man kan nämligen köpa dagskort, men det är skit.
- Försök ta dig runt med buss, istället för tunnelbanan. Du ser mkt mer av staden på så sätt. Tunnelbanan är sjukt varmt på somrarna och det är ofta på somrarna som det fastnar tåg pga värmen. Fastna i tunnelbanan = mardröm. Finns ingen ac :)
- Är man inte van med engelsk valuta, så har man svårt för att uppskatta myntens värde. Dom har så jävla mkt mynt, och det är inget man är van vid i sverige.
Tänk på att spara alla mynt, t.ex. 2-punds mynt är liksom värt 26kr.

Platser att se:
- Leister Square, finns lite allt möjligt där. Mkt restauranger.
- Tottenham Court road. (tunnelbanestationen heter så)
Finns sjukt mkt elektronik-butiker. Finns ganska mkt där som är billigare än Sverige
- Goodge Street (tunnelbanestationen heter så)
Nice område, som inte alls påminner om London. Finns mkt restauranger och allmänt nice område. Perfekt för att bara köpa en nice dricka och gå runt och kolla läget.

Övrigt:

- Edgware Road.
Största arab-området i hela London. Sjukaste marknaden där på helger, som slår allt haha.

Holla' at u later

Bebakshid Jamshid!

2008-07-06 20:41
bajskorv

tack så mycket! Om du har fler tips på saker,så droppa det här.Det lär bli ett sånt där veckokort,kommer vara där nere i 5dagar.
Meep meep

2008-07-16 08:51
Bricklane är jävligt nice också. Kallas väl för Packietown på grund av alla pakistanier som har restauranger i området. det ligger en bit från Liverpoolstreet, hittar man inte frågar man, de flesta är grymt schyssta och hjälpsamma. grym mat och bra priser.

gillar man fotboll, så ta tuben till Arsenal och kolla på emiratesstadium. eller så åker du ner mot fullham, hoppar först av o kollar på stamford bridge fortsätter nått stopp till och kollar på craven cottage. annars kan du åka ut till west ham o kolla in hammers arena. bara att åka ut dit är nice som fan, jävligt annorlunda från innerstan.

ska du ut på pub/klubb så börja i stadsdelen hackney där området kingsland finns. det är det nya soho med ett grymt stort utbud och bra mycket bättre priser än i det riktiga soho. i området finns alla musikstilar och folket är nice också.

som avslutningsklubb är Fabric stället du ska till om jag inte minns fel är det öppet mellan 02-08 och spelar grym house och har feta ljusshowe med grymma djs. kostar visserligen mellan 15-20 £ men det är det värt!

annars är det bajskorv skrev klart sevärt!!!

2008-07-16 08:56
glömde en grej jag tyckte va nice som fan senast ja va där. åk ut en bit från centrum typ till zon 2 (tunnelbanezon) och leta upp första bästa riktigt engelska pub. ta en riktigt nice ale på pubens innergård och beställ en bit paj eller en tallrik fish and chips. är det solsken så är detta fet jävla livskvalité.

2008-07-17 21:10
www.lovebox.net

Allt du behover. Ga dit, du traffar alltid folk, Du kommer kunna festa alla dina 5-6 dagar eller sa kommer du ha traffat folk som kan london...
-=Lek med livet så leker livet=-

2008-07-23 10:19
Det bästa när jag var i london var att gå på musikal. Såg we will rock you. Det rekomenderas!
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2008-07-24 16:02
Tycker att det lägligaste stället att bo på är antingen runt Marble Arch eller Earls Court. Centrala miljöer att bo i och inte alltför dyrt. Soho tycker jag är överskattat men jag har å andra sidan varit en del i London så det bör vara värt att se första gången iaf.

Jag har en tripp som jag ALLTID gör när jag är i London, först går jag till Tower of London och ser the beefeater-tour. En guidad tur med en skön herre klädd i randig dräkt och lustig hatt, The Beefeaters är alla ex-soldater som förutom att ge guideturer åt turister även är livvakter åt drottningen. Sen att turerna är extremt roliga och lärorika är ett stort plus! Efter turen så går man ner på bryggan och tar båten ut till Greenich, sjukt mysigt område med massor av bra pubar och coola väggmålningar. Turen tar ungefär 30 minuter från Tower of London och är dessutom guidade, man får höra alltifrån gamla avrättningsmetoder till hur de nya finanshögkvarteren i docklands byggts upp. Turen tillbaka stannar vid Embankment och när man är där så är man mitt i smeten.

Missa inte heller covent garden, det ser ut som ett gammalt utblåst lagerhus fyllt på bredden med trevliga caféer och småshoppar. I en av affärerna där brände jag 3500:- på ett femtiotal t-shirts en gång... totally worth it!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-07-25 21:40
glöm inte Camden, det MÅSTE man se!
Notting Hill e jävligt nice oxå.
Wisdom is wonder

2008-07-27 03:41
Celtor

Är i London just nu. Har upplevt lite annat gött idag som är värt, tänkte att jag delar med mig.
- Borough market.
Helt sjuk skön marknad med massa goa saker att smaka på (gratis) och massa restauranger och färsk frukt och allt möjligt.
Sjukt nice!
- Boat-guided-tour
Sedan så åkte jag på en boat-guided-tour idag på Thames. Extrem turistvarning, men man fick se mkt av byggnaderna och sevärdheterna längs Thames. Med andra ord, så är båt-turen också att rekommendera.
Finns nåt som heter "hop on&off boat tours". Du köper en biljett som gäller hela dagen, sen kan du hoppa på och av båten hela tiden. Dom avgår varje 30minut hela dagen typ. Det är nice.
- London Eye
Det är Londons mest besökta attraktion, och det är d fan värt. Utsikten säger allt, och själva "karusellen" är rätt nice att bara titta på när man står nere på marken, eftersom den är så sjukt hög och stor.

Om du gillar historia och lite sånt så finns:
- Westminister Abbey
- British House of Parlament & Big Ben

Har en dag kvar i London, jag uppdaterar efterhand.

Bebakshid Jamshid!

2008-07-27 21:36
24-25-26
Bank holiday och sa har du en liten fest i Notting hill ocksa som ar ratt trevlig;)

Kommer sjalv vara i london den helgen sa bara att hojta till om du ser mig:P
-=Lek med livet så leker livet=-