I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas signar med Fila

Övrigt - Blandat

2008-07-03 16:07

Nas signar med Fila

Inför Nas kommande album så har han signat med Fila. De ska tillsammans släppa en 80-tals inspirerad kollektion, Fila Italia Collection. Kollektionen ska släppas samma dag som hans album.

Läs mer om detta här: Länk till http://tucasa01.blogspot.com/

2008-07-03 20:42
Det var intressant att läsa hans val av sammarbetspartner och se att han faktiskt hade en speciell relation med märket. Det borde förtydligas att han faktiskt inte bara ska fungera om någon omslagspojke utan agera ambassadör.

Jag förstår dock inte varför du länkar till din blogg där du i princip bara översätter utländska nyheter om streetwear som postats på ex Highsnobiety och Hypbeast mfl. Du använder deras bilder utan någon som helst cred till huvudkällan.

2008-07-04 04:47
FILA <3
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-07-04 09:27
DejaVu P23: BARA översätter? Naaah nu tar du i lite för mycket. Det med källa ska fixas, brukar faktist länka ganska ofta spec. när jag lägger ut plagg, även vad dem kostar. Men det med credd ska fixas! Sedan var idén att skriva mest om svensk streetwear men tyvärr så händer inte så jätte mycket på svenska marknaden. Jag har inte haft bloggen länge alls, den ska bli mer proffsig.

Ville bara tillägga att min vän är officiell återförsäljare för FILA, så för dem som gillar Fila kläder så finns det att köpa på Old Bridge Street, Gamla Brogata 32, Stockholm. Han är även Sveriges enda leverantör, vilket betyder att han är alltid först när det kommer till Fila kläder.

2008-07-04 09:44
För att tillägga var det inte mycket alls där det behövdes lägga till källa =S Jag brukar länka på själva texten. Sen, klickar man på äldre inlägg så är ALLT länkat, har lagt ut pris, vart dem finns att köpa osv. Och youtube video känns ju lite onödigt o länka till, står ganska tydligt youtube. Syftet med bloggen är att plocka ut lite av de bästa för att sedan göra intresset större i Sverige och som sagt jag har inte haft den länge alls, allt ska bli proffsigare.

2008-07-04 14:07
Du har nog tyvärr missförstått mycket av den kritiken jag kom med. För det första så skrev jag att du i princip bara översätter nyheten från sidan där du fått tag i den och med det menade jag att du tillför något speciellt nytt till den nyhet som du postar på din blogg.
Vilket för mig gör att du inte ger läsaren någon riktig anledning till att välja din blogg framför de stora redan etablerade nyhetssidorna om just streetwear eller att läsa den på källan.

För det andra så menar jag även att de bilder du använder från början kommer ifrån helt andra sidor än de som du läser dom på. För att ta ett exempel så kan Dr Jays använda bilder från en annan sida för att promota deas kläder som de säljer vilket gör din sk nyhet och bilderna får mycket olika källor. Jag vill inte endast komma med kritik utan jag tycker det är ett bra initiativ och det finns någon intressant nyhet jag ibland själv missat. För mig saknar den dock substans och tydliga anledningar till existens. Det blir även väldigt konstigt när du promotar en blogg på ett forum som i sig tar nyheter från andra sidor som i sin tur själv letar upp dom ofta via klädföretagen själva.

Det låter väldigt agressivt men eftersom du postar på ett forum så antar jag att du tål kritiken.

2008-07-04 14:35
Jo, jag förstår helt och hållet. Egentligen så var idén att bloggen skulle se ut som, Marysoul inlägget (då man informerar folk om ett up & coming svensk klädesmärke, tog då själv kontakt med tjejen bakom märket), lägga ut outfits där man mixar kläder från olika online store(vilket Saknas här i Sverige) och skriva lite historia om kläder, då jag vet/hört att det är många som inte vet vart kulturen kommer ifrån. Vill även hålla lite uppdateringar om release datum (som Adidas inlägget) så folk slipper hålla reda på massa olika hemsidor. Sedan att jag lagt lite extra info från olika sidor är mest för att hålla bloggen vid liv(tycker det är kul helt enkelt).
Det jag även vill göra(Och jag har inte hittat nån svensk blogg som gör det) är att mixa allt från Christian Audigier->BBC->10Deep->HM. Tycker att många blogg sidor håller sig inom samma stuk.

Kritik tar jag mer än gärna emot, kul attdu tar din tid att kommentera.

2008-07-04 14:47
Fan oldschool, missa inte dom här pjuxen hehe;

Länk till http://wuwearshoes.com/Merchant2/merchant.mv?Store_Code=W
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 16:18
streetwear.feber.se/ är bra svensk sida som har ganska brett sortiment tycker jag iaf, om du har sett den TeeOn
Forumssignatur...<br>

2008-07-07 13:33
Exklusiva Fila sneekers hittar ni även hos oss.

Länk till http://www.poppalarge.se/

mvh
Poppa Large
www.poppalarge.se