I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Körkort och brottsregister?

Övrigt - Blandat

2008-06-30 19:31

Körkort och brottsregister?

Vilka brott ser vägverket allvarligt på om man ska ta körkort? Tex om jag har försök till grov stöld, inbrott bakom mig. Är det omöjligt att ta körkort då? Någon sida där jag kan läsa om sånt?

2008-06-30 19:48

2008-06-30 20:20
om du gjorde brottet för 2-3 år sedan så är de lungt

2008-06-30 20:28
Det är din lokala länsstyrelse som ger dig körkortstillståndet. Det heter att det "ställs vissa krav på allmän lämplighet" vilket öppnar för ganska bred godtycklighet hos handläggarna, men tidigare olovliga körningar/rattfyllor och vissa typer av våldsbrott är väl de som påverkar i första hand.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-06-30 20:33
HÄRfinns en relevant text för Västra Götaland, den är nog mycket densamma som resten av Sverige.

Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-07-01 01:57
jag fick mitt lemp indraget pga narkotikabrott. men på mötet med "soc vuxenenheten" i alby så börja han rabbla upp stölder,klotter osv osv ochså utöver drogerna. anledningen var väll att om man är dömd för massa massa småskit så är man kanske inte mogen för ett körkort.. men hey! stilig som man är fick man ju körkortet iaf :)

2008-07-01 11:08
tror det beror jävligt mycket på hur grinig ens handläggare på socialstyrelsen är. personligen fick jag uppskjutet i några månader på grund av en gammal vårdslöshet i trafik-dom från moppetiden. En polare som gjort betydligt värre saker än så i trafiken fick sitt körkort utan problem.
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2008-07-01 12:30
det skulle du tänkt på innan du gjorde brotten FJANT!
RATED R!