I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmmusik till Drogdokumentär!

Övrigt - Blandat

   

2008-06-27 00:33

Filmmusik till Drogdokumentär!

Hej!

Jag ska under sommaren göra en Dokumentärfilm nu under 3 veckor och framåt. Detta har jag som sommarjobb då jag arbetar under Film i Värmland. Jag har valt att göra en film angående droger i Karlstad. Att det blir allt vanligare bland ungdomar osv. Om någon är intresserad av att veta mer så bara fråga.

Grejen är den, att jag behöver passande musik till filmen. Det finns ju en hel del regler hurdan man får ta musik ifrån andra och använda i sina filmer.

Det krävs ett godkännande ifrån artisten/musikskaparen (Skivbolaget ifall de ägs av ett sådant).

Så jag undrar helt enkelt ifall det finns någon på whoa som har gjort musik som de tror skulle kunna passa in i en film angående droger. Musikstycken eller låtar där man gjort allt ifrån musik till rap/sång själv. Det går alltså inte att skicka in en låt där man till exempel rappar med nerladdat beat utan allt måste vara ifrån scratch. Det är absolut inget krav att det är just hiphopmusik heller.


Det som måste nämnas är att vi inte har någon budget för att köpa låtar utan jag och min kompanjon söker alltså tillåtelse att använda någons musik i våran film.

Filmen kommer att finnas på bibliotek runt om i Värmland och visas i gymnasieskolor i Värmland.

Jag kan föreställa mig att den mesta musik kan införa sin funktion i en film angående droger så ja har svårt att specificera mig om vad för musik jag söker exakt.

Om någon har lust så vore det jätte snällt om ni hörde av er till mig här på whoa och skickade musik så jag får lyssna.


Fråga om det är något som är oklart osv! Tack på förhand

- OKAAAAJ