I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bära chinos med vad?

Övrigt - Blandat

2008-06-22 16:37

Bära chinos med vad?

Kollar på lite kläder och funderar på ett par mörkbruna chinos, men problemet är att jag inte kan tänka mig vad jag ska ha till ett par chinos. Jag vill inte gärna bara rocka chinos och vitt linne. Är det det enda rätta?

Så nu whoa får ni hjälpa mig med era kloka omdömen och tala om för mig vad ni hade burit till dessa

Toastare

2008-06-22 17:35
det som passar bäst med chinos är vitt linne, lite hår på bröstet, gärna en knäpp-kofta med lite dålig passoform över, chinosen ska vara uppkavlade, och ett par basketkängor eller låga "fritidsskor" (då utan strumpor), håret ska vara halvlångt och vara lite strävt av saltvatten, på nästippen har du ett par Wayfarer solbrillor, i dina ipod hörlurar har du Juvelen eller TTA.

så ser du ut som 70% av alla sommarpojkar!
Jag skyller allt på Emma!

2008-06-22 17:56
Egentligen så funkar både linne, skjorta och tee till dessa chinos. Gärna ljusa skor och överdel dock. Dock så håller jag inte med BountyBoo att dem Chinos du visar här ska vara uppkavlade, dem är alldeles för baggy för det, that's more cali style. Det viktigaste är att du använder något ganska ljust upptill och på fötterna, speciellt nu när det är sommar. Chuck Taylors är dock en självklarhet till dina Chinos. Lycka till

Toastare

2008-06-22 18:06
TeeOn, jag skämtade för jag är trött på chinos...

dessa ska man ha med basketkängor, vitt linne under, rutig skjorta med översta knappen knäppt och en westside keps.. det hade man 94/95 när man lyssnade på westcoastrap!
Toastare

2008-06-22 18:06
och glöm för guds skull inte att stryka pressveck på dem på framsidan!

2008-06-22 18:16
TeeOn
Jo, en ljus skjorta vore ju snyggt. Tack

BountyBoo
Orka komma och härja i Kläder & Mode-forumet och bara dissa folk för hur dem klär sig :P
Toastare

2008-06-22 18:20
Scripta, du klär dig ju som du vill! Jag driver bara... men det är alltid kul när ett gammalt mode kommer tillbaka som en ny generation anammar medans vi som redan upplevt det har en lite skev syn på det. Eftersom det gör att killarna då ser ut som de gjorde när de var 14/15.. ja förutom westside kepsen, men det duger bra med en fitted..

2008-06-22 18:31
Jo, det är lugnt. Men tänkte få iväg en beställning ikväll och har inte tid för ditt bullshit :)
En fitted cap hade jag dock aldrig satt på mig...
Toastare

2008-06-22 19:01
men är det inte bara att känna efter själv om du vill ha dem eller inte, och så beställer du dem eller inte?

2008-06-22 19:07
BountyBoo
Men det är ju inte det jag frågar efter. Du har säkert något plagg som du inte använder särskilt ofta för att du inte har nåt att matcha det med.

Vill bara ha lite idéer om vad man kan bära till chinos, du får/söker säkert inspiration till din klädsel någonstans ifrån också
Toastare

2008-06-22 19:12
Scripta, om jag köper ett plagg är det för att jag ser framför mig hur det skulle se snyggt ut med t.ex ett par skor jag har eller nått annat. Det gäller ju att kitta sig själv, sen kanske man ser ut som 1000 tals andra, men man har valt det själv och då trivs man i det.

2008-06-22 19:39
Ja, när jag handlar kläder så är det mer att jag ser hur billigt nåt är och så tänker jag vad jag kan ha till det som jag redan äger.

2008-06-22 21:29
Admin's är även dom fulla med bus! Rocka ett vitt linne till dom det hade jag gjort (om jag hade haft lite muskler :(:(:()

2008-06-22 21:33
Jo, hade jag haft muskler och inte en präktig bonnabränna så hade jag kanske också vågat ha linne, men nja
Toastare

2008-06-22 21:35
brun utan sol! ;)

2008-06-22 23:02
Nej tack :)

Fan vad jobbigt att beställa kläder, kan aldrig bestämma mig. Så trist att bara ha jeans ju

2008-06-23 00:29
pikéer i olika färger bör funka (alltså svart, vit, navy.. INTE rosa, gul osv), även skjortor som folk har sagt.. annars kanske vanliga ljusa tees, både lång- och kortärmade. sen vet jag att det ser bra ut med en vanlig svart hood till.

najs

2008-06-23 00:32
-supR
Vanlig svart hood säger du? Jag har svårt att tänka mig det av någon anledning, tänker att chinos framstår som mjukisbyxor då :S Konstig tanke jag har som jag inte kan komma ifrån

2008-06-23 00:57
Ballade ur mitt chinosköp men tack iaf.
Varsågod och ta bort tråden
Hangaround

2008-06-23 14:13
det som passar bäst med chinos är vitt linne, lite hår på bröstet, gärna en knäpp-kofta med lite dålig passoform över, chinosen ska vara uppkavlade, och ett par basketkängor eller låga "fritidsskor" (då utan strumpor), håret ska vara halvlångt och vara lite strävt av saltvatten, på nästippen har du ett par Wayfarer solbrillor, i dina ipod hörlurar har du Juvelen eller TTA.

Haha ja. Annars är ju alternativet ett par uppkavlade kostymbyxor med golfstrumpor uppdragna till knävecket. Samt med ett bar blänkande kostymskor.

Men sen tycker jag inte om att du drar in TTA i samma mening som Juvelen =( Juvelen är en förvillad pojken som tror han är cool då han sjunger fult över sina jävla housebeats. TTA är way over Juvelens huvud.
Toastare

2008-06-23 19:42
SpT, haha exakt! menade inte att dra Juvelen och TTA under samma kam. Menade bara att personen med chinosen gärna hade det på sin playlist. Håller med dig om det du skrev.
Hangaround

2008-06-25 00:10
Bounty: Ah, jag borde ha förstått. Då är vi på samma nivå.

Här är för övrigt grabbarna som jag och Bounty skrev om (haha):

Toastare

2008-06-25 01:31
haha klockren bild! Sjukt rolig rubrik...

2008-06-28 12:00
svart hood tycker jag personligen ser bra som fan ut tsm med chinos.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-02 20:03
min sambo har chinos och typ Ben Sherman skjortor, mycket fräshare att ha i stan under sommaren är shorts.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-07-04 11:45
Cashmerekoftor såklart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-15 02:39
ta på dig en tshirt med lämplig färg, va sägs om gul ? eller orange ? konstigare än så ska de la inte vara !

2008-07-16 00:37
Givetvis har Modern rätt, Cashmerekoftor och ett vitt ribstikat linne under. Ett par cm är mina chinos upprullade. Och vips så får du ligga med söta flickor på närmsta hipsterhak. (förslagsvis uppåtframåt eller Lokal)
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-07-16 00:37
Ett annat plagg är en quiltad jacka gärna den från barbour men funkar fint med den från henri loyd.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."