Jobb-ångest till max
Antar att det är många som börjat arbete nu, tänkte höra om det är fler som känner som jag. Det känns verkligen som att det bara är jag som är surkärringen inom detta ämne.
Hela den här grejjen men jobb känns bara så ångest! man jobbar hårt som fan och tjänar pengar, till vad? vad ska man ens ha pengarna till (har allt jag vill ha och kommer inte på någonting jag vill köpa för lönen)
Visst är det väl skönt att köpa massa kläder osv, men är det verkligen värt att kasta bort pengarna för så hårt arbete? inte? okey... vad ska man göra då? Kanske knega varje dag och spara pengarna in i döden känns inte heller så motiverande
Alla på mitt jobb är verkligen hur trevliga som helst, det är ganska välbetalt arbete också borde inte klaga men det känns så ångest!
Jag jobbar även skift så det känns som att varje timme man väl är ledig vill man göra någonting meningsfullt! Och kommer man inte på något att höra när man äntligen slutat jobbet är det kaos!
Jobbar denna vecka 22.00-06.00 (när ska man ha tid då att göra något)
Nästan (05.00-14.00) ok då har man iaf hela dagen att göra något
Värsta av allt eftermiddag (14.00-22.00) bara jobba sova?
Jag vet att jag inte borde klaga, det är inte synd om mig som tjänar pengar men det känns så stort att ställa om sig och bli vuxen bara sådär. Kan tilläga att jag inte var i skolan hela den tiden man skulle heller men nu går det inte att ta ledigt :)
Hur känner ni för detta med jobbet? ågest eller skönt?
Kan säga att jag arbetar inom industrin
Tack på förhand!