I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stödperson för barn/ungdom

Övrigt - Blandat

2008-06-16 18:50

Stödperson för barn/ungdom

Tänkte kolla om någon här är insatt i detta.
För ett tag sedan var jag i kontakt med olika Socialkontor för att få reda på vad som krävs för att bli stödperson åt t ex barn som har det jobbigt hemma av olika skäl.
Dock möttes jag av samma kalla hand som man alltid verkar göra när man har med dessa människor att göra, dom utgick direkt ifrån att jag var intreserad av pengar!

Vad jag söker är en ideell organistation eller förening där valet av stödperson sker på barnets/ungdomens vilkor.
Jag vet att det finns stödpersoner/familjer som är med och avbelastar föräldrar som har sk "stökiga" barn, men jag är inte intreserad av att hjälpa föräldrar, faktum är att jag kan inte ge ett skit för föräldrarna, det är för barnens skull.
Det ska således vara på deras initiativ, eller i minsta fall deras eget val, inte att jag blir tillsatt av någon myndighet eller förälder.

Jag är heller inte intreserad av ekonomiskt stöd för detta, jag har en tung betoning på ideell verksamhet.

Jag letar efter någon sorts storebror verksamhet, så personen i fråga kan ha någon att kontakta när livet känns jobbigt eller vad som helst... någon som tar med dom på roliga saker eller som bara sitter tyst och dricker cola.

Är någon insatt i vad jag talar om vill jag hemskt gärna att ni kontaktar mig.

Rock out with your cock out!