Jay-Z????
e d så jävla svårt att uttala? killen som snackar i reklamen säjer ju fan jay c. bara jag som stör mej som fan på att han inte kan säja det rätt?
www.myspace.com/youngivy tro mej, jag är skitduktig på att rappa
oh no
Rädda en ko, ät en vegetarian!
orka klaga på folks uttal när du inte kan stava? :D
paha P19 touche...
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
tror inte jag har sett.. uttalar han J:et som ett svenskt j också? "Yay-C"? fruktanvärt skamligt, hoppas han får sparken
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
nae han lyckades me Jet iaf tror jag. ni får ursäkta hur anal jag e om dessa grejer. men vaffan....till en tv reklam? kom igen
haha fan palla störa sig på sånt här :P
mhm
vilken reklam? hur uttalar dom det? alltså svensk reklam då å uttalar det jay c?
((MAAD))
Okej? Alltså ett engelskt c; "si" alltså? Eller Jej-Se?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Själv stör jag mig mer på snubben på P3 som inte kan uttala Lazee ("Laysy") och diverse andra namn. Känns ju som att en av punkterna på kravlistan för att få jobba på en "ungdomskanal" är att kunna uttala "artistnamn" rätt... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2008-06-16 17:06
Jeeeesus Christ (hey hey hey!) att man orkar bry sig ;P
jay-z är ju bara ett hiphoppande av JC, altså Jesus Christus. jay-z tror att han är jesus.
Jag är bra - du är dålig.
Simon - Hur uttalar du Jay-Z då? Spela in och visa för usss;))
be the change
men utalas det inte "jay-C" d¨å? har jag alltid trott
b0b0b0b0
Producent
2008-06-16 17:40
artistic P22 Det uttalas Jay zzzEE. Fett svengelska med Jay C.
men vafan. JI Zäta duger ju bra.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Det ska ju uttalas så. värd tråd
Its darkest before dawn
mabande: vilken snubbe? haha känns som att dom flesta som jobbar på p3 bor under en sten när dom inte jobbar, för Ingen kan uttala artistnamn rätt..
alltså, det som menas med c måste ju va alltså "jay se", å så ska det ju inte uttalas,
((MAAD))
Producent
2008-06-16 19:12
Det ska uttalas som J-See (som i: you see that guy over there?) Fast med ett Z i början. Inte S. (d)zzzzee inte sssssee. Det ska darra, brusa ddsssss, fatta då!!!
the donut, tur att du lär folket...
((MAAD))
Svennar kan väl överlag inte uttala Z?
Redline!
jag fattar inte skillnaden alls.
www.discotheque.se
Svennar kan väl överlag inte uttala Z? Varför skulle inte svenskar kunna uttala Z?
Anyway bra att donut lär folket!
Its darkest before dawn
Jaj-säta
stigili dang dang didan
aa de ska va jay "zee" instead of "see" så farligt kanske de inte va. jag blir grinig när jag e hungrig... efter maxs nya guac/chicken burgare vare inte så farligt längre. men fortf störigt när man hör det
asså svenskar har i allmänhet grymt svårt för att skilja på z och s när vi snackar engelska/amerikanska. Så om killen i reklamen är svensk är det inte så konstigt.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
jo han e svensk men fan...de e en reklam. säj åt fanskapet o uttalla rätt! i-lands problem...lol
JKIBMM
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-06-16 23:25
Snälla låt den här tråden gå över i ännu en debatt om svenskars förmåga till att uttala engelska. Det var så länge sen sist.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2008-06-16 23:30
KaptenKrok P23 Jaaa! S istället för Z är det mest avslöjande för en svensk med hyffsad engelska. Dom flesta vet inte ens att S är en helt annan bokstav än Z. S˜Z=FEL Z börjar fan på D på amerikanska.
Moderator
2008-06-16 23:31
The_Donut Tack, nu kan jag sova med lugnt hjärta.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2008-06-16 23:38
Självklart. För övrigt brukar många även uttala J som Y. Så då blir det Yay (som i: yay cookies!) Cee (Som i: yay we got front sea ts!) På tok fel. Sånna människor förtjänar fan inte att leva. Jävla kryp.
fyfan vilken onödig tråd
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
alltså ärligt, onödig tråd visst, men det är fortfarnade fruktansvärt störande att dom inte kan uttala det rätt?, hur svårt kan det vara, är det ingen som märker det när han pratar in det liksom?. Fattar inte hur vissa kan tycka att det inte är nått, idioter
tro inte att alla felsägningar i reklamer är omedvetna....ju fler som kommer ihåg reklamen desto bättre. titta inte på tv!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
ITS A CONSPIRACY
starr: Jag vet inte varför. Deras mammor kanske lär ut fel?
Redline!
Simon_T P22 Shit kan du lära dig stava först! säg, säga, säger. Inte säj, säja, säjer
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
colloquialism kallas d. precis som man skriver ''oxå'', ''holla,'' ''wit''
madmadde - Klar poäng :D Men främst nån snubbe som gjorde "veckans låtar"-jingeln... Riktigt jäkla usel var han :) KaptenKrok - Skyll på finländarna, det var de som började :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Är det tv-reklam? Har ungefär bott under en sten i en vecka men varför pallar man ens gör reklam för en konsert som lär vara määd slutsåld redan för flera veckor sen? Eller?
om man tänker på var namnet Jay-Z har sitt ursprung så borde det faktiskt uttalas Jay-Cee.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Jay feee (jag läfpar aningen)
/P Strom Producent och Allvetare.
The_Donut P17 Självklart. För övrigt brukar många även uttala J som Y. Så då blir det Yay (som i: yay cookies!) Cee (Som i: yay we got front seats!) På tok fel. Sånna människor förtjänar fan inte att leva. Jävla kryp. Åh, låt mig få ta på dig. Jävla besserweisser, lär dig stava till
sådana innan du lär ut din ghetto attityd.
typ, eller?
mrn Hata inte på Donut för att han spottar knowledge på whoa! Och lär dig stava besserwisser innan du använder sådana uttryck. OT: Jag har så länge fruktat att signaturer som din egen ska dyka upp på whoa men det var väl oundvikligt. Snart ser whoa ut som alla amerikanska hiphopforum och myspace med PSade signaturer i varje inlägg och min stackars internetuppkoppling kommer att segna ner och dö när jag ska ladda en tråd
vet inte om nån nämnt de... men z när man rablar alfabetet uttalas "zed" inte sed, lite surrande ska de va.... jääjj zäd