Producent
2008-06-05 20:10
Händelse i Brunnsparken 4e Juni - 21 tiden
Hade precis vandrat från Skeppsbron till Brunnsparken och ser att en polis har brottat ner en man som verkar vara våldsam, allt händer på spårvagnshållplatsen närmast Nordstan. Där på andra sidan finns en annan man som är väldigt aggresiv. Båda är tvugna och bli nedsövda och fastspända och föras med ambulans. Hela scenariot jag såg va under kanske 20-30 minuter, vad som hände innan, har jag ingen aning om.Var du där ? Såg du vad som hände ? Så jävla skumt att det inte stod på GP, GT eller någon annanstans...
Since 1984 @realgizlee // twitter
Nedsövda? Låter ju ganska extremt, säker på att de inte fastspändes bara? Låter som någon knarkat ordentligt möjligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var du där ? Såg du vad som hände ? Från efterlyst eller?
Antagligen handlar det om knark(de var väl påverkade, inte helt ovanlig)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gick i centralen idag och såg/hörde en kille som verkar vart en av dom, för han pratade med en polare i mobilen och sa att han hade fått massa batongslag på sig i brunnsparken. Han va rakad och hade en del tatueringar?
varfor MASTE d vara droger??? d kan vara kanda spykiskt sjuka personer som man inte kan kontrolera i deras psykos. allt e inte drog relaterat! men sagar inte att detta fallaet inte var sa, bara stalller fragan!
jag e så RAK att du blir SNE!
MÅSTE inte vara droger man säger att antagligen så handlar det om det.
the_real_tico: förmodligen för att det med största sannolikhet var drogrelaterat...vilket du säkert själv tänkte också
ja undra varför...klart att det finns bänga människor men mkt skit sker ju under inverkan...alkohol får väl räknas in där
Kanske för att det oftast är så?
aaa
Men om man kollar på hans beskrivning så är det nog troligast att det har men droger att göra. Själv klart gör människor brott utan att det är droger iblandade. Men jag tror inte det är så i detta fallet om man läser vad han skrivigt.
aaa
OM det var drogrel.. Så lär dom inte gråta om polisen gav dem en sil och lät dem sova ett par timmar!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
det är drogrelaterat för att då tar polisen i med hårdhandskarna för att plocka knarkarna..
Follow the dao, right about....NOW!
som alla vet blir som hulken efter en spliff
Follow the dao, right about....NOW!
jag lägger nog min rös på droger. inte är det poliser som ger förrymda psykpatienter den berömda sprutan i rumpan inte.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
jo poliser brukar ju vara jävligt våldsamma mot någon som rökt en spliff...av vad jag sett!
Moderator
2008-06-07 09:52
Shit vad folk på whoa är skillade på att få vilken diskussion som helst att handla om droger. Jag är imponerad.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
whoa är whoa...folk här har många kvaliteter
Det är väl ingen som tror att kriminalitet ALLTID har med droger att göra.... Förstår inte va du blir upprörd för tico. Det är ju inte direkt ovanligt att yngre personer som bråkar med polisen har nån koppling till narkotika och alkohol, säga va man vill om det.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
pillerpop: i ordets rätta mening så blir du definitivt det eftersom det är ett brott.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Så borde det ju vara, ja.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Dom hade säkert rökt dödsknarket cannabis.
Hur många % av dagens brott är inte drogrelaterade? Var säkert bara ett par korkade junkies som fick det dom förtjänade.
yun_di: men så är det ju inte....
Seriöst, vilken nykter människa behövs spännas fast och bli nedsövd av polisen? Det kan ju handla om att de bara var jävligt bråkiga, men vanligtvis behövs inte spännen och nedsövning för att få bort en nykter bråkig person. Drogerna kan ju handla om tjack, sprit, piller eller andra grejer. Finns många droger som vanligen sätter folk i sånna tillstånd.
njut
"men när jag skriver med folk säger dom så dumma saker så dom förskänar sig en ny skolundervisning!" Då gör ju du ett mycket bättre jobb. Jag förstår ingenting av det du skrev. En enda lång förvirrande mening.
njut
För mycket pillerpop kanske? :)
njut
heh, kanske man ska låta bli att propagera för droger while high.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
klart fan de va knarkare, varför hänger dom annars på hållplatsen nära nordstan, knappast att dom väntade på vagnen till långedrag
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Pillerpop Du måste väl förstå att man begår en kriminell handling när man knarkar? och JA man begår en kriminell handling när man laddar ner film osv. Men man kan ju knappast jämföra de två brotten, säger inte att de ena är mindre eller mer allvarligt. Jag förstår inte riktigt varför du blir arg för att folk inte ser nerladdare som kriminella... de handlar ju om erfarenhet och perspektiv. hur många nerladdare har bråkat me dig eller andra på stan som du sett? visst det är ju knappast alla knarkare som heller gör det.. men att jämföra det med folk som laddar ner?!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Påtal om detta... igår vid... ehm.. vettefan vad klockan var, ganska sent.. runt 20.00 iaf, var en arg svart man som gapade i sin telefon och sparkade på en burk.. han var jätteläskigt.. Var du där ? Såg du vad som hände ?
Get Random!
Jag är väl inte världens liberalaste människa men så länge folk bestämmer över sina egna liv o stoppar i sig droger så är det upp till dom...när du laddar ner musik snor du från artisten/skivbolaget osv, varför skulle det vara ok egentligen? Nu bryr jag mig verkligen inte men varför är det så jävla ok, det är ju deras levebröd att sälja musik osv...?
MRsalesman P62 de som gillar artisten och vill stödja honom/henne , köper antagligen skivan ... några hundratusen mer eller mindre gör nog inget på deras konton...
Get Random!
jo det gör nog rätt stor skillnad på deras konton faktist...återigen jag bryr mig inte men att sitta o säga att det inte spelar någon roll är rätt dumt.
KinG-PhiL X2 , så det är "ok" att stjäla från rika?
En vanlig svensk alkoholist behöver då inte ha mkt mer i skallen än en "knarkare".
Om man blir sådan som beskrivs i första inlägget lär det ju isf handla om typ benzo, alkohol, amfetamin, kokain eller något sådant. Men det är ju inte nödvändigt, men när det handlar om 2 personer antar jag det. Vissa har ju en tendens att bli dumma i huvudet i kontakt med de drogerna.
hur många nerladdare har bråkat me dig eller andra på stan som du sett? Jag tror nog de flesta jag sett bråka har laddat ner någon gång. Däremot tror jag inte alla någon gång ens har testat narkotika.
teN nu försöker du ju bara va dryg.... det finns väl ingen relevant koppling mellan ordningsstörningar/våld, rån etc och nerladdning. Jag har iaf aldrig hamnat i konflik me nån utanför kebabluckan för att han just har laddat ner nån låt, däremot har en del narkotikapåverkade och fulla människor ställt till med rabalder. Som sagt, påstår inte på något sätt att alla kanrkare är dryga idioter, men att jämför narkotika och nerladdning makes no sense...