I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-02 00:23

Tinitus

Någon som har det och kan berätta hur fan man står ut med skiten?
Det har tjutigt konstant i mina öron i över två veckor nu. På dagarna märker jag inte så mycket men har riktigt svårt att somna på nätterna.

Är det stor risk att det blir värre om man går på konserter/nattklubbar?

Sångare

2008-06-02 00:26

Ja, ska du ut bland högt ljud bör du alltid ha öronproppar på dig.

Sov till tv, musik eller något annat bakgrundsljud i början. Jag har slutat tänka på min nu, och kan t.o.m. sova utan ljud.

Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-06-02 00:30
Jag har lite begynnande tinnitus typ. Jag somnar ofta med tv'n på eller försöker att koncentrera mig på något tills jag somnar. Jag lider med dig då det måste vara jävligt jobbigt att ha ett värre tjut. Gå till en öronläkare och be honom ta en titt så du inte har en vaxpropp eller förkylning eller ngt annat såntdär. Om du nu inte redan gjort det såklart.

Jag vet inte om det blir värre. Men jag fick iaf mitt via att vara DJ och vara placerad alldeles för nära några högtalare. så den typen av miljöer är självklart farligt. Däremot tror jag det är mycket mycket större risk att få tinnitus på konserter. Där känner man ju oftast att det nästan gör ont i öronen om man står på fel plats.

2008-06-02 00:31
man vänjer sig. tills vidare, ha svag musik på när du ska somna och undvik ställen där det är mycket ljud.
fantastiskt

2008-06-02 00:39
Är rätt säker på att de inte är någon vaxpropp eller förkylning. Fick de efter jag var på en klubb i oslo där dom hade sjukt hög musik.
Sångare

2008-06-02 00:40
Har du tur så lugnar det ner sig, och om det gör det så ska du vara oerhört försiktig i framtiden. Annars så har du helt enkelt fått tinnitus, tyvärr. :/

2008-06-02 00:41
Man vänjer sig helt enkelt.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-06-02 00:49
Man gör ju det.
Jag har haft tinnitus i säkert 5-6 år, pipet har blivit en del av min hörsel. När det är ett lugnt och fint pip så gör det inte så mycket, men det finns vissa "toner" som är skitstörande.
Ibland låter det som att jag kör ett privat hörseltest, tonerna är sjukt lika. "duuuuuuuu....iiiiii....piiiiip....dööööööö" osv :)

Men det är ju inget att göra åt, håller det sig kvar så är det bara leva med det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-02 00:57
jag har inte tinitus men fyyyfan va jobbigt det måste va :/ stackars er! tycker dom borde kunna forska fram nån typ av medicin mot det alltså.. är skiträdd för att få det! tar 1-3 timmar för mej att somna varje natt trots att jag inte har tinitus hur kång tid komemr det då ta när jag har det..och shit va jobbigt att inte njuta lika mycket när man lyssnar på musik osv... aja.. hoppas på våra forskare!
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-06-02 01:08
jag har inte tinitus men fyyyfan va jobbigt det måste va :/ stackars er! tycker dom borde kunna forska fram nån typ av medicin mot det alltså.. är skiträdd för att få det! tar 1-3 timmar för mej att somna varje natt trots att jag inte har tinitus hur kång tid komemr det då ta när jag har det..och shit va jobbigt att inte njuta lika mycket när man lyssnar på musik osv... aja.. hoppas på våra forskare!

Ja jag går också runt och nojjar mig över att få det. Jag älskar att lyssna på musik riktigt högt och jag går på mkt konserter osv.
Även om man tycker att de nån gång borde kunna forska fram en medicing mot det så känns det ännu mer långsökt efter att man fått veta hur den vanligaste sortens tinnitus funkar. Tydligen så har det att göra med dom där små vibrerande hårstråna inne i örat som annars är där för att känna av ljud och skicka signaler till hjärnan osv. När de överbelastas med höga ljud konstant under en längre tid så slutar de aldrig att röra på sig och skickar fakesignaler till hjärnan.
fucking hemskt alltså
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.