I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Växla pengar på Arlanda?

Övrigt - Blandat

2008-05-28 23:17

Växla pengar på Arlanda?

Tjena!

På Söndag ska jag och mina kompisar dra till Sunny Beach i en vecka för att festa osv, är en sk studentresa.
Planet går kl 6 på morgonen och har för mig att Forex öppnar kl 5 men är inte säker.
Nu till saken.
Kan man växla pengar på Forex med kontanter eller ska man ha pengarna på sitt bankkort? Vill ha kontanter jag för mitt bankkort brukar nämligen krångla så det känns riskabelt som fan.
Är min första resa på egen hand så är lite newbie som ni kanske märker så ni får ha förståelse för det hehe:)
Hoppas ni kan hjälpa mig!

//en nervös Fronh

Live Hard, Die Young

2008-05-28 23:24
jo man kan växla kontanter, hur ska du annars kunna växla in utländskvaluta mot svensk? S;
((MAAD))

2008-05-28 23:31
forex växlar ju bara pengarna, dom för inte över pengar mellan olika banker.du måste alltså ha med dig konanter som du växlar mot önskvärd valuta. men ska du växla in hela reskassan på en gång? eller har du skaffat ett kort som du kan ta ut med väl borta också???

spara kvittot du får från forex, då slipper du avgiften när du vill växla in pengarna du har över när du kommer hem. om du har några kvar vill säga.

2008-05-29 00:00
Kan man växla med bankkort? jag har då alltid gjort det me kontanter.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-29 00:15
Medoria>
Okej tack så mycket! Men hur mycket är avgiften på då?

vidar X4
Tyckte nån sa det till mig förr att man kunde använda bankkortet :S
Live Hard, Die Young

2008-05-29 00:25
Jo man borde ju tekniskt kunna göra det. har dock inte gjort det på ganska länge så^^
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-29 00:27
avgiften är väl inte såå farlig, vi pratar kanske femtio spänn.men det är iaf femtio spänn.

2008-05-29 00:31
Okej okej! 50 spänn är ju inte så farligt men skönt att slippa avgiften då sen om man spar kvittot och ska växla sen när man är hemma igen.

Är det nån som kan bekräfta att Forex öppnar kl 5 på morgonen då? Har kollat in lite sidor och på vissa står det att dom öppnar kl 5 och på andra sidor står det halv sex.
Kanske blir lite ont om tid om det öppnar kl halv sex och planet går kl 6.
Live Hard, Die Young

2008-05-29 00:48
om du tittar på forex hemsida, som du borde ha gjort från början, så ser du när dom öppnar. jag tänker inte skriva när.

med största sannolikhet kan du köpa utländska kontanter med ditt bankkort, men du borde endå växla dagen innan.
stigili dang dang didan

2008-05-29 01:04
BöKCreW P66
Ja, den sidan har jag ju såklart kollat på. Men som jag sa så stod det på nån annan sida då jag googlade efter "forex arlanda" att dom öppnade kl halv 6 samt att några polare har sagt det.
Live Hard, Die Young

2008-05-29 01:18
ja, och på hemsidan står det också halv sex, så där har du det.
stigili dang dang didan
Moderator

2008-05-29 04:59
Jo man kan växla med bankkortet ni som pratade om de :)
myspace.com/jiahprod

2008-05-29 08:28
finns flera forex på arlanda, sky city öppnar 05.30, terminal 5 (vilken du antagligen ska ifrån om du åker charter..) öppnar 05.00. sen finns det en i terminal 2 också men det vet jag inte när den öppnar.

information rakt från min käre vän julia som jobbar på forex arlanda =)

och JA, man kan växla med kort, pengar dras från kontot och du får växlade pengar i handen.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-29 10:29
Växla innan på forex, där får du mer pengar för pengarna

2008-05-29 11:43
varför bara inte gå till närmsta ATM och stoppa in kortet. Och ta ut pengar.

Många banker som inte tar ut nån avgift när man gör detta. .
Slipper man tjaffset med att växla pengar
-- Mellanslagsanvändare --

2008-05-29 12:20
annars borde du växla på forex nånstans ett tag innan ni drar.. mycket skönare att ha det gjort, annars ska du gå omkring på arlanda och vara stressad över det där innan ni ska flyga. annars har du iofs forex mitt inne i sunny beach också, ifall det skulle krångla på arlanda (vad vet man?)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-05-29 17:22
lia F22
förstod inte riktigt, vilket forex var det som öppnade kl 5 på morgonen? det som låg på terminal 5 va?

DrKista P21
Aha så det finns forex i Sunny Beach också, var skönt att höra utifall man inte skulle hinna växla pengar!
Live Hard, Die Young

2008-05-29 20:50
Fronh, yes terminal 5. och självklart kan man även växla i sunny beach men det brukar vara sämre kurs i såna utpräglade turistorter.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-30 03:14
Har du nordea och VISA så betalar du ingen avgift på utag inom EU, säkrare och bättre!
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2008-05-30 17:01
Alla växel ställen på arlanda öppnar halv 6, Det gjorde dom iaf när jag åkte till grekland den 8 maj

2008-05-30 19:16
Auro, hm gäller inte det bara om det är uttag i euro? så är det på min vanliga bank (danske bank..) iofs har jag ingen aning om vad dom har för valuta i bulgarien. annars är ett fint tips icabanken om man reser mycket. ingen uttagsavgift någonstans. (sen att deras kort är så jävla fula att man aldrig skulle kunna ta upp det på krogen är en annan femma..)

2008-05-31 12:31
som sick boy sa. fan tar du inte bara ut pengar i närmsta ATM när du är där för?
mhm

2008-05-31 17:13
Lia: Blev osäker nu. Vet 100% att det är ingen commision på utag i Euro iaf, lokal valuta kan va mot växelkurs?
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2008-05-31 22:38
ja du kan.