I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göteborg en helg?

Övrigt - Blandat

2008-05-23 17:27

Göteborg en helg?

Eftersom att sökfunktionen blivit så jävla keff så frågar jag här. Ska till Göteborg & skulle vilja ha tips på några trevliga ölhak. Andra tips är också välkomna, varit där bara en sväng tidigare.

"..No more speed I'm almost there! "

2008-05-23 17:33
är det inte röda rummet alla göteborgare brukar rekomendera?
Toastare

2008-05-23 17:46
om de gillar kräk och alkisar...

trevliga och billiga ölhak... hela 2a långgatan eller valfritt ställe på Linnégatan (uteserveringarnas mecca)
Jag skyller allt på Emma!

2008-05-23 17:54
datum?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-05-23 18:15
Diamond Dogs före 22 väl? (3 för 1?)

Rockbaren var mysig när jag var där, sen finns det en asskön bar i surfarstil nånstans i närheten av rockbaren.. :P

Röda var nice förut iaf..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-23 18:29
jag trodde bara det fanns stickeys i gbg.
when I play doctor, I play to win

2008-05-23 18:30
idag blir det bullrunk

Producent

2008-05-23 18:37
ta dig till järntorget å kolla runt där, andra långgatan har lite smått och gott att bjuda på, även linnégatan har lite chill ölställen

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-05-23 20:33
Jag har aldrig i mitt liv varit på ett skabbigare ställe än Diamond Dogs, så de tycker jag du bör skippa iallafall.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-05-23 20:38
Finns bara en nattklubb som jag tycker är okej i Göteborg...

Vet inte vad den heter nu längre men, La Coupole iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-23 20:59
La Coupole är en pizzeria som var poppis hos alkizar och fjortizar '97 .*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-23 21:45
Vilken känsla folk har på whoa.. fingertoppskänsla :)

2008-05-23 22:01
röda rummet är sunkigaste nånsin. rockbaren är lite bättre men fortfarande jävligt illa, inget jag rekomenderar..

jag skulle säga att chez amis är trevligt, ligger bakom stora teatern ungefär, första snegatan in på avenyn efter teatern (oldsberg bor i det huset by the way)

öl för 25 kr och bra och billig mat, är en resturang..

där är det trevligt, sen skulle jag nog styra kosan mot järntorget och andra långgatan där det finns en drös med ställen. kellys, yammys, pustervik, respekt m.m...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-23 23:02
pizzeria emonas på ekedalsgatan... gotta represssssssss
Käft då.

2008-05-24 01:39
vasastan...o drinken liquid cocain, 8 days a weeeek
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-05-24 10:46
Hahah lite delade åsikter här kanske. Men ska kolla upp en del tips åtminstone. Hoppas man har tur med vädret så man kan sitta på en uteservering och röra sig till nåt annat senare på kvällen.

Rhetoric P23: 30-31maj.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2008-05-24 10:57
Kings head eller Kellys för keff bärs tidigt. Vill man sedan bli utkastad runt 2-snåret så är det Nef man ska till.

2008-05-24 11:22
HAHA chez amis och dissar röda rummet. Gå dit om du gillar innebandykillar från kranskomunerna och wannabebrats. Fy fan för det stället. Vasastan vägg i vägg är mycket trevligare. Annars ta dig till Magasingatan och Uppåtframåt eller Lokal.

Järntorget är schysst med men om du vill ha schyssta syltor så gå till andra långgatan. Fördelen med båda ställena är att från båda ställen så har du nära till Göteborgs bästa nattklubb (iaf på fredagar The eye på Nef)

Förr så var röda bäst i stan men tyvärr har det gått ner sig.

Innan du åker kolla www.djungeltrumman.se
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-05-24 11:40
BountyBoo said it.. vill du ha trevligt ska du köra på 2:a långagatan, var grym gatufest där igår btw, elelr linnégatan.. efter det kanske magnus och magnus nu på sommaren, nice utomhusgård.. sedan vidare till Nef eller Rio Rio beroende på vad du gillar för musikbåda ställena stänger sent så det är bra.. eller kanske Inferno om du gillar dancehall/reggae..

sedan finns det massa klubbar här och var men det får du kolla upp pådjungeltrumman.. bra sida om du ska festa i göteborg förövrigt.. kanske är bra för stockholm med men aldrig använt den för att gå ut där så vet inte.. alla klubbar är i princip med där iallafall..

förövrigt har folk sämst smak här.. bara skitställen har det tipsats om i princip..

La Coupole var som amfetaminpsykos ett hak som var poppis bland lkisar, pundare och fjortisar förr.. total sunk.. numera är det en vegetarisk restaurang tror jag.. byter namn och inriktning rätt fta känns det som..

Chez Ami är ett riktigt svensson hak, unga tjejer som är lätta på foten och bandykillar är väl det enda som finns där typ..

2008-05-24 11:42
Röda ska förövrigt göras om rätt mycket.. ny snbbe som tar över.. sa han hade planer på att renovera rätt rejält, eller totalt.. det enda som kommer vara detsamma är namnet tydligen.. men dröjer ju nog..

2008-05-24 13:41
Vegetarisk restaurang? Vafan då!

Det var bättre förr då.. då de spelade Aqua, serverade fulsprit och man fick kissa i kors med bikers och svettiga araber!