I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Shopping]Marseille Frankrike

Övrigt - Blandat

2008-05-19 22:53

[Shopping]Marseille Frankrike

Ska dit 15-25e , tips på sevärdigheter , streetbutiker!

bra shopping helt enkelt!

Väldigt uppskattat!

Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Toastare

2008-05-19 22:55
sevärdigheter: rock-killar
Jag skyller allt på Emma!

2008-05-19 23:49
hm har beslutsångest, ska man dra till marseille eller nice?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 14:15
rock killar , haha kanske vore ngt
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2008-05-22 12:36
ingen som varit där?

2008-05-22 18:42
Var där i februari. Bodde på ett skitbilligt men hyffsat fräscht vadrarhem med världens mest hjälpsamma och trevliga personal. Vertigo hette det och låg precis vid stationen.

Marseille är rought och lite slitet. "Håll hårt i väskan" var tipset jag fick av mina Parisarkompisar. Hade dock inga problem. En våt utekväll tappade jag min väska på en smutsig liten klubb, men fick tillbaka den av nån snubbe två timmar senare med allt i! Folk är öppna, ölen billig och stämningen liberal.

Notre Dame de la Garde: kyrka med fet utsikt över havet och stan. Promenadavstånd från stan (uppför!)
Cassis: mysig fiskeby en halvtimme med buss från Marseille.

Finns en massa barer och en supernice tapasrestaurant på en gata jag glömt namnet på. Gatan ligger iaf mitt emellan en bar som heter Petit Nice och en källarbar som heter typ El Ache de Cuba. Sen finns det massa runt Vieux Port (gamla hamnen).

Ha det kul!

2008-05-22 18:43
Nu blev det där allt annat än shopping =)

2008-05-23 17:45
haha ja faktiskt men du såg inga sköna butiker när du vandrade omkring eller vart allt en dimma ? :P

2008-05-25 12:56
Jag fokuserade på allt annat än shopping när jag var där faktikst. Bodde i Paris då, så man var lite trött på sånt. Men det finns ju mycket rap från Marseille så det är säkert inte svårt att hitta streetbutiker.