hantera er ilska?
ja alltså idag vart jag så jävla förbannat att jag slog sönder lite saker hemma, inga dyrbara saker utan mest skit men endå blir fett irriterad över att jag gör så efteråt...brukar inte slå sönder saker när jag är arg men idag var jag så förbannad att det bara blev så. så jag behöver tips av er vad gör ni när ni blir jävligt lacka? något bra tips så man slipper sönderslagna grejer hemma? hur fan ska man hantera sin ilska när allt bara blir för mycket?
whatever...
köp en boxsäck m du inte kan bli arg utan att slå på saker.. har hänt mej en gång dock.. hål efter knogen i en vägg här.. andas djupt när du blir arg
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Redaktionen
2008-05-13 14:53
Man kan lugna ner sig genom att söka i forumen.
namaste
slå sönder grejer är ju klockrent, jag brukar boxa i väggen och bord och sådant också men då får man så sjukt ont i handen att man bara blir ännu argare att inte bordjäveln kunde vara mjukare...
"life's a garden, dig it."
Förr i tiden var jag som du, slog sönder allting, främst händerna dock. Men efter fem gipsade handleder har jag blivit rätt bra på att lugna ner mig. Brukar allt som oftast befinna mig i något slags halv-apatiskt tillstånd där jag tar in vad som händer, men inte tillåter mig att reagera impulsivt över det. Sätter mig ner och tänker igenom riktigt allvarliga saker, och resonerar mig fram till passande reaktion. Oftast blir det inte att slå på saker :)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Brukar inte vara så våldsam av mig. Men sedan jag skaffat vista har jag lyckats slagit sönder några tangentbord. Bara billighetsvarianter från clas ohlson men ändå.
http://felidae-music.com
Börja träna något där du får slå ilskan ur kroppen. Jag har fått ner mina frustrationsivåer något otroligt sen jag började slå knogarna blodiga på träningen ett par gånger i veckan. OBS: ingen jävla 'inre frid och balans' skit där du ska lära dig mjuka tekniker för att styra bort motståndarens kraft eller något sådant. Thaiboxing, Krav Maga, Shootfighting eller gammal hederlig boxning funkar bra allihop. Annars är väl regelbundet sex ett bra sätt.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Ta ett djupt andetag, andas ut och säg WOSAAAAAA
och vem fan är du?
Innan kunde jag nita sönder allt, även sula högers mot personer, numera går ja bara ut. För att varva ner mig. För att sen ta hand om problemet. De funkar ganska bra faktiskt.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Remy P21 GOOSFRABA!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
jag brukar skrika rakt ut, då främst när det är något jag inte har någon makt över, alltså allmän frustration som att datorn är asseg eller något i den stilen. matklösheten är värst, det skapar liksom en frustration som inte vet några gränser. är det personer som gjort mig arg och förbannad brukar jag dock inte vara sen att konfrontera dem, oavsett om dom vill eller inte. jag gör det för min egen skull och orkar inte hålla på och bry mig om vad andra ska tänka. inte i så måtto att jag börjar slåss men jag drar mig inte för att skälla ut och skrika åt folk. rädslan för vad folk ska tycka är bara ett vapen som folk använder emot dig för att du inte ska ta plats så övervinn den och du kommer må så mkt bättre. men om folk inte pallar med att man skriker åt dem då? då blir man ju ledsen istället, för att man känner sig förbisedd och respektlöst behandlad? ja, och då brukar jag istället sätta mig och analysera sönder ilskan istället, försöka komma underfund med varför jag blev arg, varför jag blev provocerad, varför just det här provcerade mig, och ta det till nästa nivå.
ta ut de på närmast anhöriga
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Spyder, mr fritzl? Fan den var låg. Sry. :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att inte bli arg är ju en bra början. Har själv nån slags spärr som gör att det ska till rätt mycket för att det ska slå över, har inte hänt många gånger om ens någon gång att bägaren verkligen runnit över och det blivit syntax error i skallen. Men jag har inget knep spärren bara finns där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i det här fallet är det en viss person som driver mig till vansinne...innan jag träffade denna person gjorde jag aldrig sönder saker...i princip reagerar jag som medoria och analyserar sönder saker efteråt och blir lack flera timmar efteråt när jag tänker tillbaks på skiten...att slå på nått som en boxsäck vore bra men bor tyvärr bara på 19 kvadrat så det är inte möjligt här hemma...
whatever...<br>
mellie85. då är de bara nita sönder en kudde eller en ihoprullad madrass.
det bästa sättet är att lägga sig i sängen och skaka hysteriskt och skrika haha.. Att slå sönder saker blir man bara mer arg över efteråt. Om jag är riktigt arg sätter jag på lite skön musik och varvar ner
vidar mja d är väl ett alternativ fast innan jag hunnit rulla ihop madrasserna här har jag antagligen redan gjort sönder nått hehe men ska prova!
whatever...<br>
mellie85 du kan ju skaffa en o ha framme: )typ nån gammal som du igentligen ogillar.
om någon annan är lika irriterad som du kan du ju alltid snacka lite skit. inte så bra för stämningen men nog så skönt ändå. tills man börjar tro på karma och inser att det inte är så kul att ha en massa människor som snackar skit om att se fram emot varje gång man tar sig friheten att själv göra det om ngn annan.
Kickboxning, fyra till fem gånger i veckan. Fungerade för mig när jag var yngre. Vad som helst där du tar ut dig riktigt mycket varje träning fungerar nog.
Brukar bita mig på fingrarna skithårt eller nått annat som gör ont..brukar hjälpa.
...
Skaffa en elgitarr och starta ett grindcore band med mig. Done.
•pave paradise•
lhabia, får jag vara med i ditt grindcoreband mha två s.k. maraccas? Det borde också göra underverk för ilskan, att få shake:a dem i takt till en så konstig (snabb va?) genre.
nilsL: Jag lyssnar faktiskt inte på grindcore, jag vet bara att det går rätt snabbt ja. Gör en Liam Gallagher och vifta med en tamburin om du vill, så länge det låter förjävligt så är jag game.
•pave paradise•
haha jag är på om det hjälper mig med mina sk "utbrott"
whatever...<br>
Det lär ju hjälpa. För om du gör något out of line när vi lirar så kommer ingen i bandet dra sig från att lyfta upp dig och sätta upp dig på en hylla eller något liknande liksom.
•pave paradise•
haha gör det som sagt....du har inte sett mina små utbrott
whatever...<br>
Nä...men du har aldrig spelat grindcore så det står lika får jag säga.
•pave paradise•
mja kanske vi får väl se vem som "vinner" :P
whatever...<br>
Jag kan inte ge något vettigt tips på saker att göra.. vad som fungerar är så oerhört individuellt :S Däremot kan jag säga att vad du än bestämmer dig för, så BÖR du leva ut dina känslor när du väl känner dom! att hålla inne starka känslor kan vara oerhört farligt. det är en sorts psykisk suggestion som kan manifestera sig i alla möjliga former senare. lagrar man mycket ilska under lång tid tex, kanske du åker på en blodpropp i hjärnan en dag? dåligt exempel men endå ;) anledningen till att dina känslor kör över ditt resonemang kan bero på att du redan sen tidigare har uttryckt dina känslor "på fel sätt", och på så i sin tur "programmerat" din hjärna, så att när du väl blir tillräckligt arg idag, kokar över helt enkelt :/ det kan självklart bero på många saker.. vi är ju alla individer, även om vi delar samma grundläggande "program" för hur vi fungerar så fungerar vi fortfarande på olika sätt. det absolut Starkaste, det absolut Lättaste, och det Bästa man kan göra när man väl blir överdrivet känslosam. är att Skratta! det Svåra med att Skratta bort "negativa" känslor och/eller tankar, är att man inte låter sig själv Känna Lycka när man Skrattar, och det beror på att dom flesta har så väldigt svårt att tro på att ett Skratt öht skulle hjälpa! ett litet tips till hur du kan få fram ett ärligt skratt som kommer ifrån hjärtat, mitt i stormens öga när man är som mest förbannad, är att skratta åt hur Absurd hela situationen faktiskt är, hur absurdt det är att man kan bli så Arg öht, och hur absurdt det är att öht försöka Skratta bort det negativa. för visst är det absurdt minsann! men det betyder inte att det inte fungerar i 9/10 fall. förutsatt att man gör det på rätt sätt :) dom säger att ett gott skratt förlänger livet, och ser man på det uttrycket i den här kontexten så blir det helt plötsligt lätt att förstå varför.. lär man sig att skratta åt livet och allt som händer i det, så lever man naturligt längre eftersom känslor som Ilska, Sorg osv är negativa. och allting negativt, SPECIELLT känslor, föder Mer negativitet.. och negativitet är Destruktivt. hur pass destruktivt vet man inte förrän man har upplevt det.. människor som är tillräckligt arga tex kanske gör bort sig genom att skada någon annan såpass mycket så dom aldrig kan förlåta sig själva för det, och därför tar sitt eget liv.. ytterliggare ett dåligt exempel. men som sagt. negativa känslor är destruktiva, hur destruktiviteten yttrar sig är däremot svårare att säga.. well, det va mina 50öre :)"Rise up yourself. Wise up yourself. Nice up yourself. Free up yourself. Be yourself. Meet up yourself. Sweep through yourself. Walk with yourself. Talk with yourself. Keep in yourself, you must be at peace with yourself. Master yourself! Have laughter with yourself! Seek your, and Insure your self! and..Take care of yourself! At the end of the day, all you have is yourself and thats all.. Take care of yourself! When you care for yourself you can now care for somebody else!"
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Jag bunkrar in allt i en liten ask inom mig, kommer troligen vid äldre dagar slakta halva kommunen.
Empire I vilken kommun planerar du att bo på äldre dagar?
jag har en tråd i det här forumet om vad som hände när jag skulle hantera min ilska.
Skyll på systemet
Sluta beté dig som en grusman och ta dig samman istället.
Just grow up... Problem solved!
Där går han, en mutant på högvarv, aldrig menad för massproduktion, för konstig för att leva och för sällsynt för att dö
Skratta åt dig själv. Vi människor beter oss väldigt komiskt när vi tror att något annat/ någon annan är vi själva kan göra oss arga.
Toastare
2013-10-14 13:18
Tråden är från 2008 ....whoa anno 2013
Jag skyller allt på Emma!