I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nån som blivit varslad om uppsägning i STHLMs-området?

Övrigt - Blandat

2008-05-13 13:23

Nån som blivit varslad om uppsägning i STHLMs-området?

Är det någon här som har blivit varslad om uppsägning från jobbet och bor i eller nära sthlm? eller om ni vet någon som är i den situationen?

"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2008-05-13 14:10
Värst vad du gör TV-program, snart får du lägga whoa.nu i end credits ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-13 21:48
Haha, jaa. Det är så jobbigt att hitta folk som vill vara med eftersom jag inte känner en enda person i STHLM.

2008-05-13 22:56
Jag jobbar min sista dag 31 maj, sen är jag unemployed och friii. stockholm represent. what's up?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-05-13 22:58
hela poängen med att jobba som journalist är att skaffa sig ett kontaktnät, det är liksom a och o. att fiska efter kontakter på ett community gör inte direkt underverk för trovärdigheten.

2008-05-13 23:29
medoria,
funkar det så funkar det? Hur man får tag på någon är väl inte relevant i sammanhanget heller, eller kan man vara en "dålig" varslad arbetare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-14 09:50
medoria,
Jag håller inte riktigt med dig. Som journalist i en ny stad är det väldigt svårt att få tag på folk. Och om jag alltid skulle ta folk i mitt kontaktnät i Stockholm så skulle det bli antingen andra journalister eller hundägare på östermalm. Och vad gör det isåfall för trovärdigheten?
Jag tycker att det är bra, och framförallt viktigt att kolla efter folk på oväntade ställen. Det gör att folk som i vanliga fall inte skulle ha möjlighet att medverka i medierna får tillfälle att berätta sin historia. Det tar tid att bygga upp ett kontaktnät, men det skadar inte att blicka utanför det då och då.

Nu löste det ju sig för mig, utan hjälp härifrån. Och det brukar det göra i dom flesta fallen, men det skadar inte att kolla.

2008-05-14 14:41
japp jag har blivit varslad för nåt åt sen, förjävligt var det