I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sveriges roligaste stad?

Övrigt - Blandat

2008-05-09 17:53

Sveriges roligaste stad?

(Då vart det en makeover på andra tråden)

Vilken stad ska man besöka här i Sverige som är värd att nämnas vid namn.

När jag tänker efter så är det väldigt få städer som ploppar upp.

Men min röst går till GBG, varit där 2-3gånger men inte riktigt ute på klubbarna, men det känns ändå som e go sta.

Nå vad säger ni? Vart måste man åka o chekka in läget?

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-05-11 00:04:08)

Evil under Good

2008-05-09 17:54
Jag måste nog säga malmö. röjjröjjröjj
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-09 17:56
Tillägger:varför och vad som finns att göra. kan vara kul o bra att veta om man vill besöka.
Evil under Good

2008-05-09 18:01
Malmö.

Visby på sommaren :]
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-05-09 18:03

las vegas

2008-05-09 18:15
Skärpning! Att vara positiv är inte roligt... Sveriges tråkigaste stad ger ju en roligare diskussion :)

Men okej då, jag säger Stockholm. Det är Sveriges största stad, allt man kan tänka sig vilja göra finns där... plus att det är nära till vattnet och att det är en vacker stad.

Tycker att tråden borde stängas där egentligen.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-09 18:19
Bra där, med negativitet kommer man längre. Stäng tråd helletet!
Evil under Good

2008-05-09 18:27
Korrekt!

Jag tror att dessa kommer vara mest poppis på whoa:
Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, Visby, Norrköping, Uppsala, Ystad, Helsingborg och Luleå!

Tippar jag på :)

2008-05-09 18:39
Stockholm. Helt tveklöst.
Anima Sola

2008-05-09 18:57
Kontrast, luleå? hrmfs,. galet isf.

Göteborg är bäst!
kikk ass

2008-05-09 18:58
SÖDERTÄLJE

2008-05-09 18:59
SJÄLVKLART Den Kungliga Hufvudstaden! Allt annat i Sverige är inte ens i närheten!

2008-05-09 19:01
mollow
Jag har aldrig varit där så jag vet inte.. gissade bara :)
Piteå då? Inget i norr? :)

2008-05-09 19:02
HALMSTAD SÅKLART!!!!
allt annat är skitsnack.

halmstad är bra som fan för på vintern hinner man vila upp sig inför sommaren och på sommaren röjer man för ett helt jävla åååååår. BÄÄÄÄÄÄÄRSA DÅÅÅ HALMSTAD!!

2008-05-09 19:05
Sthlm, jag älskar min stad så gränslöst mycket så att jag har väldigt svårt att lämna den.
http://www.sthlmmd.se

2008-05-09 19:06
UtanAttTveka
Nej!

Per Gessle? Äcklig öl? Sovande stad 10 månader om året? :)

Ser ju livat ut nu iaf:
"Stora torget"

2008-05-09 19:07
omfg du är så jävla ond kontraast. du har avrit här på helt fel tidpunkt. boka biljett NU så ska jag ge dig en rundtur

2008-05-09 19:13
UtanAttTveka
Kan nog inte påstå att jag har varit i Halmstad.. men jag älskar att ha starka åsikter om saker jag inte vet så mycket om. Det är det internet är till för :P

Men man har ju åkt igenom många gånger!

Har dessutom hört rykten om att 50% av pengarna man lägger på det man handlar, på restaurang, klädesaffärer, osv. går direkt till Per Gessle.. :/

2008-05-09 19:16
hahahahaha
men det är bara rykten. han bor ju inte ens i halmstad på heltid. dessutom bor han isåfall i tylösand och det ligger en halvtimme utanför stan!!
omg din gris du har inte ens varit här. fyfan!!!!!!!!!! och så har du droppat halmstads namn längst upp över sveriges tråkigaastte. fyyyyyfan!

per gessle må äga mycket, men inte allt här i halmstad. vi har ju h&m o andra kedjor precis som andra.. det enda jag VET att ha äger är leifs lounge på tylösand hotell.

2008-05-09 19:26
Kontrast,.
haha okej,. Ja Piteå isf, på sommaren, men aldrig luleå. Det är ett fruktansvärt ställe!!!
kikk ass

2008-05-09 19:46
Kontrast

Lund måste ju stå med i din lista.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-05-09 19:50
UtanAttTveka F20

Jag var i Halmstad för ett par veckor sen, var rätt tråkigt tyckte jag. Var iofs bara där och drev runt ett par timmar, så jag borde väl inte yttra mig haha. Dom hade en rätt schysst streetwear affär där det jobbade trevlig snubbe som snackade om snygga brudar på Gotland.

Men Värdshuset på torget var sunkigt, otrevlig personal och kasst käk.

2008-05-09 19:52
kreativ haha ja värdshuset ska man inte gå in på, dom är bara najs när det är trubadurkväll.. vad var det för streetwear butik? låg den jämte en godisbutik? dom är riktigt coola där iaf=)
och det är faktiskt nu som halmstad börjar blomma, när värmen kommer. kika hit igen om en månad så är det fart på stället!

2008-05-09 19:55
Vet fan inte, stort vägarbete utför iaf.

Så var det en skylt det det stod "This store is protected by pitbulls whit AIDS" på. Och affären fanns bara i Brooklyn, Harlem, Bronxs och Halmstad. Enligt klistermärket på disken då, haha ;D

2008-05-09 19:56
Den här tråden kan lika gärna heta "vart bor du?", inläggen kommer innehålla samma sak.

gillar hattråden mer isf
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-09 19:58
Gbg,Malmö,Helsingborg
http://soundsof051.com/

2008-05-09 20:02
Malung är rätt tungt under dansbandsveckan, annars är Vetlanda en stad där man satsar friskt!

2008-05-09 20:26
Stockholm året runt, Visby på sommaren, datan på vintern!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-05-09 20:29
LKPG!
Vad var det jag sa?

2008-05-09 20:41
knutby. det händer alltid nått nytt där

2008-05-09 21:11
Stockholm skulle jag vilja påstå. Har inte vart i så många städer egentligen, men har fått för mig att gbg är vackert och skoj, tror jag!
work some magic

2008-05-09 21:20
norrköping har en sjyst idyll. sthlm sweet! ej ofta man landar där änna
det hänger väl mest på att göteborg still är sveriges skönaste stad
kan skriva en bok om hur jävla nice och underbart göteborg är men jag låter bli

oh no he didn´t!
Moderator

2008-05-09 21:22
om man bara räknar sommarmånaderna är helsingborg uppe och krigar annars är denna stan rätt långt bakom malmö och götet. sthlm har jag för lite personlig erfarenhet av. köpenhamn är bäst förövrigt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-05-09 22:08
kreativ, hahahaha då vet jag vilken. måste in i den o kolla nu bara för det=)

2008-05-09 23:12
copenhagen säger japp

2008-05-09 23:24
hoppas du skämtar

2008-05-09 23:48
S T O C K H O L M.
•pave paradise•

2008-05-10 00:07
Stockholm är liksom den enda riktiga staden i Sverige, och det är knappt. För mig går gränsen vid en miljon ungefär. Allt annat är byar med lite stadsbebyggelse, affärer osv. Det måste vara vidsträckta ytor med stad, kilometer efter kilometer plus en stor befolkning med alla möjliga varianter människor.
Moderator

2008-05-10 00:17
Kalmar är en väldigt trevlig stad faktiskt.

sveriges tråkigaste måste vara Köping
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2008-05-10 00:25
GAIA said it. Stockholm är i en egen klass i Sverige.

2008-05-10 00:25
Gillar att det verkligen inte är bara Stockholmare som säger att Stockholm är bäst. Ah...känns bra.
•pave paradise•

2008-05-10 01:31
Jo men nu är det sommar! och till saken är att det vore nice o få veta bra saker om städer som man kan dra till och gå ut i.

BRA ställen, med bra musik och skön hangout ställen i naturen!
Evil under Good

2008-05-10 02:46
Linköping är bäst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-05-10 03:03
Malmö/Lund får dela på den..satans kul har jag haft där.
Örebro, mkt roligt folk..studenter allihopa typ.
Uppsala..mest reggaefestivalen jag baserar det på.
Västerås: hemmaplan, sunkigt utbud men det är ju där dom flesta polarna finns.

2008-05-10 12:03
nää fyfan för Halmstad, Göteborg ska det va!

2008-05-10 12:11
Jag vill egentligen inte säga det eftersom stockholmare redan är så jävla dryga och kära i sin stad men Stockholm vinner väl det här by default så att säga.
Fin stad, mycket att sysselätta sig med, mycket vatten och parker. Det som sänker Stockholm lite är dels alla douchebags som bor här samt att det finns viss misär med hemlösa och pundare på gatan som man inte riktigt ser på andra ställen i Sverige.

Hade Köpenhamn räknats hade jag lagt min röst där.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-05-10 12:16
GÖTEBORG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-10 12:35
Som min polare sa det härom kvällen när vi satt på kinnarviksberget:
"Alltså, om Sverige skulle bli invaderat så skulle jag nog fan inte försvara landet. Men om det blev inbördeskrig så skulle jag fan kriga för Stockholm, typ alltså om sillstryparna skulle komma hit elr nåt..."

Kommer bo här hela mitt liv fo sure... Här e jag född o här kommer jag dö.

2008-05-10 12:38
jag har bott i Stockholm, Umeå, Göteborg och Karlstad ( som jag är ifrån) och sen har jag varit ute i örebro några gånger.

Stockholm : alltså, det är rätt fint i tanto på sommaren, men det är skittråkigt att gå ut på kvällen, finns inte ett ställe jag varit på som jag blivit såld på. Svårt att få vänner som inte bara är ytligt bekanta.

Umeå: umeå är också skitmysigt på sommaren, men det blir också rätt dött då de flesta sticker från stan ( studenter) taket är trevligt ställe att gå ut på, man kan bada i deras pool :D Sen gillar jag människorna i umeå, lätta att ha att göra med. Däremot är det förjävla kallt på vintern och rätt skralt utbud av klubbar.

Göteborg: Göteborg är fint på sommaren, alla människor kommer ut och det är mysigt med alla uteserveringar och parker som finns. Klubbutbudet är helt okej, men jag hade förväntat mig mer av en storstad faktiskt. Hösten är förjävlig. bara massa jävla blåst och inte en människa ute.

Karlstad: även fast jag är därifrån kan jag inte annat än älska staden. uteserveringarna som man kan slå ihjäl en hel vecka på och hamnfestivalen är sommarens höjdpunkter. utelivet på vintern är helt galet, speciellt nöjesfabriken, harrys och ankan. Men sommarplaza på sommaren är också något exceptionellt.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-05-10 12:41
oj, jag glömde örebro. men den staden gillar jag inte så det spelar ingen roll
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-05-10 14:11
bor i sthlm måste säga antingen här eller gbg, har itne rockat klubbarna på gbg eller vart där så många ggr men det är en soft stad.

nej 1-0 till sthlm
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.