I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker man tar oralt me smak utan kcal !!

Övrigt - Blandat

2008-05-08 21:08

Saker man tar oralt me smak utan kcal !!

Kör lite diet nu och försöker hålla mig borta från kalorier...
Men går och är EXTREMT sugen på allt ja tänker på hela tiden ! Verkligen hela tiden..

Behvöer tips på grejer man kan dricka/äta som inte innehåller kalorier alls.. som är lugnt att dra i sig.. Eller kanske grejer med extremt lite kalorier..

Köpte tuggummi idag, men vet itne hur bra det är hört att man skapar magsyra elelr nåt när man går o tuggar, sen e det "sockeralkohåler" i vilket jai nte vet nåt om vad det är !

HJÄLP MI G!

2008-05-08 21:14
va e de för fel på frukt/grönsaker?
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Poet

2008-05-08 21:15
Banan innehåller kalorier. Druvor likaså.
What I said, yo!
Moderator

2008-05-08 21:16
Men hur rädd för kalorier kan man vara om man inte ens kan äta banan?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2008-05-08 21:17

Frågar du trådskaparen eller mig?
What I said, yo!
Moderator

2008-05-08 21:18
Jag är inte helt säker själv. Ingen av er, båda, andra som kanske kan ge ett vettigt svar.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2008-05-08 21:18

Fråga inte mig! Men ägg innehåller 1 kcal och man bränner den när man äter den.
Det är rätt ballt.

What I said, yo!

2008-05-08 21:21
det borde ju i alla fall vara bättre att käka frukt med kalorier än tuggumin ?
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.

2008-05-08 21:24
Man lurar väl sig själv av att tugga tuggummi och blir bara ännu hungrigare..elr?
I got more kicks than Jackie Chan.
Poet

2008-05-08 21:25

Vet inte det jag. Tuggummi kan antingen dämpa aptiten eller
göra en mer hungrig. Dessutom samlas luft i magen och inte
så kul att springa runt uppblåst.

Varför kan han inte köra en strikt diet med pulver i början,
eller enbart dryck-diet och höjja det till nästa skala en vecka
efter med sallader och dylikt....
What I said, yo!

2008-05-08 21:34
va? allt innehåller väl kalorier?
är väl snarare kolhydrater eller nåt du kan avstå ifrån helt.

om inte. drick vatten och ät ingenting?

2008-05-08 21:35
haha..alltså jag har bra koll på min diet.. äter precis som jag ska.. men MELLAN dessa måltider är suget så jävla starkt.. jag vill ha gärna nåt UTAN kalorier så att man kan käka de hela tiden... jag äter frukt men skulle absolut intek unna äta de hela tiden..
både äpple banan och den emsta furkten innehåller rätt mycekt kolhydrater, vilket ja förösker undvika till viss del !

2008-05-08 21:40
"både äpple banan och den emsta furkten innehåller rätt mycekt kolhydrater, vilket ja förösker undvika till viss del !"

först snackar du om att du inte vill äta några kalorier alls, och nu pratar du om kolhydrater. det är olika saker.

Poet

2008-05-08 22:04

Men om du har sötsug så kanske du ska äta saker som gör så
sötsuget minskar istället? Annars finns det ju tabletter som gör
så sötsuget minskar... om de är effektiva kan jag dock säga nej
till, enligt erfarenhet men å andra sidan kanske andra har haft
bra erfarenhet.
What I said, yo!
Poet

2008-05-08 22:05

Man går upp av både kolhydrat och kalorier?
What I said, yo!

2008-05-08 22:06
Innehåller äpple "mycket" kolhydrater? va fan
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-08 22:06
Dextosol! det är ju baara socker
forever feels like home

2008-05-08 22:10
Allergimedicin med smak av svart vinbär?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 22:10
marvingaye

ja.. per 100 g faktiskt rätt mycket. skulle absolut förstöra att att käka massa äpplen hela dan..

ere nån som faktiskt har något tips nu istället för märkningar på ord och dumma frågor ?
Poet

2008-05-08 22:12

Varför svarade du inte istället på min fråga?
Vad äter du för diet?

Om du äter en bra diet med mellanmål så
kommer du inte känna sötsug. Vatten dämpar
mycket också. Sen finns det massa saker på
hälsokostbutiker som dämpar sötsug.

What I said, yo!

2008-05-08 22:17
kromtabletter minskar sötsug säger dom...
undvik att äta saker med socker i överhuvudtaget så BÖR sötsuget försvinna med efterhand,

om du kör svältdieten så kan du lika gärna skippa de nu. det håller aldrig.

2008-05-08 22:18
Rapping P23

Ganska dumt svar på min "dumma fråga" tycker jag. Vem äter 'massa' äpplen hela dagen då? Vad det än är som man äter av hela dagen så är det ju inte bra om man inte varierar sig. För mkt av samma är aldrig bra. Såvidare man inte har ett övernaturligt sötsug och det slutar med att man käkar ett tjugotal äpplen liksom.

Jag har iaf fått höra av folk som deffar osv att ett äpple är ett bra val om man vill dämpa sötsuget. I jämförelse med mycket annat i alla fall. Därmed min "dumma fråga".

2008-05-08 22:20
buljong innehållr nog inga kalorier.

Gör så här: Koka upp lite vatten smula i en buljongtärning, låt det puttra tills tärningen är upplöst. Låt buljonen vila några minuter innan servering
"three can keep a secret if two are dead"
Poet

2008-05-08 22:21

Hm, däremot är man sugen på choklad är apelsin det man ska äta.
What I said, yo!

2008-05-08 22:21
Såg itne din fråga PhilAhz0phee F22 sorry ..

E nog ingen speciellt diet med namn.. Försöker käka små måltider ofta, mycket protein, lite kolhydrater, väldigt lite fett.. kör mest kyckling eller tonfisk me bulgur, eller liknande grejer.. äter inte pasta potatis ris alls osv.. Samtidigt powerwalkar ja 1h om dagen !

Tabletter undviker jag gärna ! Hur e det me Té.. de borde väl va i princip lugnt o dricka hur mycekt som helst ? Coca Cola zero innehåller de kalorier ? Tipsa om grejer måste ju finnas nåt man skan stoppa i sig.. !

2008-05-08 22:23
Cola zero har enligt flaskan 0 kalorier. Men sen är det ju sagt att sötningsmedel inte minskar sötsuget utan gör det bara värre.

2008-05-08 22:24
finns bra the med maskros i. det är utdrivande. ( finns det ordet?)

även om cola zero inte innehåller kalorier hade jag inte druckit det. sötningsmedel håller igång ditt sötsug.

du ska ju satsa på proteiner. proteiner hjälper till att bygga muskler. desto mer muskler du har desto högre förbränning..

snacks med protein är sojabönor t.ex!

2008-05-08 22:28
Okej men sojabönor.. man köper dom på burk o käkar rakt av bara eller ? E de gott ?

2008-05-08 22:29
intressant hur lång den här kalori/kolhydrat/fett-hetsen har gått.. har en tjej på jobbet som påpekar vad jag än äter.. "det är ju grädde i det där!", "hur kan du äta avokado? vet du hur mycket fett det är i det?".. Jesus H Kristus! En vanlig, varierad kost har aldrig skadat mig tidigare, varför skulle det göra det nu?

Snart ska man inte äta nånting.. alla kommer springa runt med munnen öppen och svälja luft på lunchen.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-05-08 22:29
Alltså jag har ju protein pulver till mellanmål så egeneltigen är det inget bra tips heller.. Vill mer ha nåt som inte innehåller nåt ..

Men hur e de sockealkoholer som tuggummin innehåller.. va e de ?

2008-05-08 22:31
sojabönor finns på påse. hemköp har plockat fram bra snackspåsar:) dom brukar vara saltade och rostade.. smaskiga som fasen=)

nötter och frön är bra öht.

2008-05-08 22:31
Tugga tuggummi du bränner av de kclorier du sväljer av tuggandet.

2008-05-08 22:45
Vatten är det enda utan kalorier.  Te & kaffe också i princip. Men snacka på bär, grönsaker eller rotfrukter kanske? Om du tycker att det är för mycket kalorier så borde du nog se över din diet &  förhållning till f00ds.

2008-05-08 22:46
UtanAttTveka F20
Nötter o frön är nyttiga, men har väldigt mycket energi. Om man försöker käka saker med så lite energi som möjligt så är det inte bra..

Rapping P23
De e någon speciell sockerart bara. Som löser sig lite svårare i kroppen. Men det ger energi, är alltså ingen mirakelkur..
Men sen är det olika mellan olika tuggummin. Tror ett paket extra ger ca 80 kcal..

Det är för övrigt rätt mycket fett i sojabönor..
Käka andra bönor.. Mungbönor, vita bönor, svarta bönor osv..

Ett tips annars är att vända på förpackningarna i affären. Där står det alltsomoftast hur mycket kcal det är per 100 g.. Sen finns det hemsidor där du kan kolla upp hur mycket energi det är i alla livsmedel.

Men om jag ska ge några tips..
-Te ger i princip inga kalorier. Det finns också ämnen i grönt te som hjälper till marginellt om man vill gå ner i vikt.
- Starka chilifrukter. Det starka i dessa saker gör att kroppstemperaturen höjs eller nått. Dvs man förbränner mer energi om dagen. Tror jag såg nånstans att det var ca 100 kcal mer förbränning per dag om man åt en del sånna..  Så starka chilifrukter = bra.
Det jag brukar göra är ha lite tabasco på maten..  Sen brukar jag även ha cayennepeppar i varm choklad, även om det låter skummt så är det en bra kombination. =) Tro mig jag har jobbat som kock.
- Lightdrycker. Dom innehåller i princip inga kalorier alls. Men som sagts tidigare så dämpar det inte direkt sötsuget. Och jag har inte stor tilltro till de sötningsmedel som finns i dessa drycker.. Efter att ha dryckit dessa drycker så har jag blivit allergisk mot dessa sötningsmedel. Så jag undviker dom.
- Grönsaker. Typ tomat, gurka.. Även fast dom innehåller en del energi så är det väldigt lite.
-Kaffe. Du blir pigg o gla av kaffe. O koffeinet tror jag gör så man går ner lite till i vikt på nått sätt.. vet inte riktigt hur.. O det innehåller inte kalorier.. inte mycket tror jag..
-Vispad äggvita. Om du vispar det till ett skum och tillsätter något sött till det så kan det bli gott. Dock så smakar det som godast om man tillsätter socker.. O de e kanske inte så bra. Dessutom rätt omständigt att fixa.

Men när det gäller fast föda så tror jag inte det finns speciellt mycket som inte innehåller kalorier.

Filbunke P21
En vanlig varierad kost är inte speciellt vettig om man försöker gå ner i vikt. Då man försöker ha koll på vad man äter..
Att bara slänga i sig saker där dom bara slängt i en massa grädde kommer leda till att man inte går ner i vikt...
Dvs. vill man gå ner i vikt för man vill se snygg ut. Då ska man inte äta dessa grejjer.. Inte mycket till hets.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-05-08 22:46

Menade brustabletter då, det är inga kända biverkningar i dessa.
Silvertub med lila text, fan kommer inte på namnet..

Däremot när det gäller te så ska du inte dricka svart te, det
dödar alla näringsämnen du fått i dig under dagen.
What I said, yo!

2008-05-08 22:55
Lynguistic P23

Äntligen.. tack för ett riktigt bra svar !
Ska köra lite grönt-te då..

Käkade precis nåra kalla kycklingklubbor de va gott..
Föressten.. skinnet på sånna känns jävligt feta.. hur är det me det nån som vet ?
Poet

2008-05-08 22:57

Suck...
What I said, yo!

2008-05-08 22:57
Rapping P23
På fåglar så ligger fettet under skinnet..
Däremot är ju kycklingar generellt sätt fettfattiga. Men det fett som finns finns direkt under skinnet när fågeln är rå.. När den är tillagad så antar jag att fettet rinner ut eller dränker ner skinnet i fett.
Så ta bort skinnet om du vill ha mindre fett.

2008-05-08 22:58
PhilAhz0phee F22
Varför suckar du?
Poet

2008-05-08 23:07
Lynguistic
Därför att jag kommit med tips men ignorerats? Svårt att använda google då
från första början tycker man. Och nej man ska inte äta kycklingens skal, det är fett.
What I said, yo!

2008-05-08 23:39
Gillar du selleri så är det såpass lite kalorier i det att man kan äta det utan att behöva bry sig om de få som finns i.

Annars har ju Lynguistic sagt det viktigaste - att det stor ju som sagt på all livsmedel hur mycket kcal det innehåller per 100g
Forumssignatur...<br>

2008-05-09 09:08

2008-05-09 10:27
Rapping
Du kör samma diet som min mamma ;)
Hon äter inga kolhydrater, alltså ingen pasta, potatis ris och sånt, och är ute och går en timme i rask takt varje dag. Den har hjälpt riktigt mycket. Hon mår mycket bättre både fysiskt och psykiskt nu, så fortsätt :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-05-09 10:30
Lynguistic P23

givetvis är det ingen hit om man vill gå ner i vikt.. jag slängde mest in det som en parentes. för hetsen finns där..

2008-05-09 10:34
Men vafan sluta räkna kalorier. Ät nyttigt och rör på dig bara så kommer du klara dig.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-05-09 11:10
PhilAhz0phee F22

Ett ägg innehåller runt 70 kcal.

2008-05-09 11:32

Drick té! MEN bara grönt lr vitt té. Helst vitt. 4 koppar om dagen. O ha i lite honung istället för socker.
olika slags bär är väldigt bra åxå...blåbär osv. =)

If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Poet

2008-05-09 11:37
Soulpat
Ok men något sånt då och så förbränner man det när man äter det
har jag hört.

What I said, yo!

2008-05-09 12:11
Fortsätt äta frukt & släng på en extra timme på powerwalken istället. 1h's promenad är ju ingenting, går själv minst 2-3h/dag.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-05-09 13:01
pimpslap, hur hinner du gå 2-3 timmar per dag?

jag brukar göra isbitar med hallon eller mango i. gott och typ nästan inga kalorier.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-09 13:03
tänkte just fråga detsamma.. 2-3 timmar per dag? För mycket fritid?