Maskar i kebab!
En vän som gick i Livsmedel linjen under gymnasiet berättade för ett par dagar sedan att när hon gick där så fick hon höra att livsmedelsverket konstaterat att det finns maskar i kebaben på kebabhak som det inte går så bra för. Anledningen var tydligen den att inuti dem här köttstångarna så hinner det bildas maskar längst in då det tar lång tid innan man får slut på hela stången. Maskarna ska tydligen trivas där och gräver sig gärna runt där inne. Det här känns fruktansvärt äckligt och jag är helt förkrossad eftersom kebab är ett utav mina favoritkäk. Därför undrar jag: Är det någon mer som har hört något kring detta och kan det stämma?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men hur tar dom sig dit???
medoria: har ingen aning, kom att tänka på samma fråga nyss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan ju vara bra med en källa på det. det är ju även sperma i kebabsåsen på alla Falafel no1 i Malmö.
Likmask i min kebab :(
SunTzu: Hennes lärare hade berättat detta för hennes klass.
Okej, det var sista gången jag käkade kebab for sure! Fyfan vad äcklad jag blev!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Stor chans. Det där har alla tecken av en klassisk vandringssägen samtidigt som det är helt orimligt om man tänker efter att en kebabrulle inte alls räcker särskilt länge på ett ställe som serverar kanske 100 kebaber om dagen.
eller så var det en kompis till henne vars lärare som...? jag googlar på livsmedelsverket och kebab osv, hittar ingenting. förekom det verkligen skulle varningar finnas, och kebabhaken där det upptäcks såklart fått stänga om de inte åtgärdar.
vad jag vet så gillar inte maskar värme?
Follow the dao, right about....NOW!
vafan? aja, våra hak här säljer så dåligt att dom strimlar ner skiten och förvarar i kylen , sen värmer dom det i ugnen.. xD ändå jävligt gott..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Maskar eller inte, jag kommer fortsätta äta kebab
och vem fan är du?
Suntzu: nej hon sa själv att hennes lärare sagt det när jag frågade henne. men ahh då kanske det bara var något läraren sagt för att luras.. vad vet jag...
Är människor helt dumma i huvudet eller? Hur kan man ens överväga att det här skulle kunna vara sant?
Frågan är väl var maskarna kommer ifrån? Bra kött lär ju knappast ha mask i sig eller maskägg eller vad fan som helst...Men om det är något sjabbigt hak som kör på vilket kött som helst skulle det inte förvåna mig alls.
Delam tange barat
core: ja nu när du säger det så tror jag att jag minns något snack om det där!
hur skulle dom kunna leva i den värmen som kebaben grillas i? och är det inte det här sammaskit snack som, "råtta på pizzan" hundmat på pizzan" ?
Ni måste förstå att det knappt skulle existera kebab-hak om man var tvungen att slänga 50kg kött per dag. Det man gör då är att man låter kebaben svalna för att sen förvara den i frysen till nästa dag. Sen anser jag att några maskar inte borde kunna klara sig i sån kyla? men vad vet jag. Dagen därpå tas kebaben ut från frysen och sätts på grillen, och nu grillas köttet. Där anser jag att under den värmen borde inte några maskar klara sig? men igen så vad vet jag.
och vem fan är du?
asså maskar och ägg och saker är en grej. men att hitta porslins och glasskärvor i maten är minst lika skrämmande. hände mig i kungshallen och jag tänker inte äta på det stället igen, även om dom har godaste woken i hela stada.....
remy: bakterier dör inte av kyla, dom somnar bara. dör bara av att kokas!!!!vad gjorde du på hemkunskapen...
ja, säkerligen har det hänt här och där. finns ju många ofräscha matställen, men man behöver inte framställa det som att "alla mindre kebabhak har maskar i maten".
SunTzu: enligt min vän så sa läraren att det var vanligare än man tror men att livsmedelsverket tydligen var väldigt hårda på att detta inte fick förekomma.
Kebab är så nice så det kvittar om man får en mask i ibland.
-
Alldeles för varmt för maskarna, ni kan ta det lungt
be the change
men hörreni! det är ju utsidan som grillas och inte utsidan. har ni inte sett när dem hyvlar den där skiten? innerlagret som man ser är ju ljust som fan.
MEN de e ju det som är de där lilla vita strecken i kebaben som man ser ibland, döda smälta maskar. visste ni inte de? Sluta fan äta kebab för länge sen
hon var snygg långt ifrån.. ..men långt ifrån snygg
core: har du känt på insidan någon gång? :P
core: så man vänder ut och in på kebabstången säger du?
medoria Det är väll skillnad på mask och bakterier? eller vad gjorde du på biologin...
och vem fan är du?
core: prrecis.. men mittenlagret är ju fortfarande inte grillat förrän man cuttat sig dit. eller hur?
krossad anka du kan skära några lager innan det bli rått igen
och vem fan är du?
YEEEESSSS jag äter inte kebab! så jävla tråkig mat... dom där köttkorvarna som snurrar i timmar ser så jävla vidrig ut..fyfan
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Skrattade inte åt dig, trodde du bara menade typ Ja, man steker en oxfilé, inte fan är den rå i mitten då, fNizZ.. Typ.. Men ah haha beror väl dock på hur länge men gah, haha flummm
be the change
nuss låt mig gissa du käkar fågelbollar ?
och vem fan är du?
remy: var typ det jag försökte komma fram till.....
krossad anka det lät mer som om du menade att kebaben inte blir genom stekt?
och vem fan är du?
remy birdballs altså.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
remy: jo men bakterierna på masken dör inte heller i kyla.....
fan fan fan kommer aldrig mer kunna äta kebab
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Remy. Kött mår väl askasst av att kylas och värmas för många gånger.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Remy: haha alltså jag menade att värmen inte kommer åt mittan av stången eftersom det är utsidan som grillas och att lagret med kebab på stången är oftast så pass tjockt att ytterlagret skulle hinna bli bränt om man ville få innerlagret stekt.
nr54 X1 Vart kan man hitta en källa på det?
core: inte profs nej. men jag uppmärksammar saker och ting och man ser att det som hyvlats när någon står och hyvlar inte är redo för att serveras.
eller oj, nu blev det fel. menar självklart det som fortfarande är kvar på stången efter att någon precis hyvlat den.
äsch.. en kebabtallrik är så jäve fint så lite mask dör ja inte av.. så länge ja inte ser dom dingla på min kebabbit så sväljer ja dom med glädje
- inte är redo att serveras.
nuss bilder va inte vackra nej.. men missar ja masken?
krossad anka Om du menar mitten av hela köttet när det är mycket på stången så har du helt rätt, mitten är fortfarande rå.
Nuss
Jag menar falafel , men det kanske du hajjade?
och vem fan är du?
remy, nej det gjorde jag inte. Nej ja äter inte falafel..urs