I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur lugnar man ner sig?

Övrigt - Blandat

2008-05-05 16:25

Hur lugnar man ner sig?

Jag tror fan att jag har gått och blivit galen. Det är inget speciellt som har hänt men bara en jävla massa småsaker och INGENTING har gått som jag velat de senaste månaderna.
Har fått massa tråkiga besked osv..

Och nu rann fan bägaren över.. bara för att jag har tappat mitt busskort.. Över nåt sååå löjligt?

Jag har fan slagit sönder hela jävla lägenheten vänt uppochner på skiten och något som gör mig ännu mer arg är att jag nu måste städa upp skiten. Jag drog ut och åkte för att försöka lugna ner mig, försökte sätta mig ner i lugn och ro och ta en cigg. INGENTING HJÄLPTE!

VADFAN SKA JAG GÖRA?!

Och visst.. jag vet att jag är patetisk och det är folk som har det värre osv.. skippa det snacket.

Vad gör ni för att lugna ner er?

"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Redaktionen

2008-05-05 16:27
Jag förstår mig inte på folk som alltid ska slå sönder saker när dom är arga.
Visst att det kanske är skönt i en splittsekund (svengelska är skiten), men hur arg man är måste man väl fan förstå att det bara blir värre om man har en lägenhet att städa upp eller en TV att betala?

Jag brukar inte göra något speciellt för att lugna ner mig. Jag tänker och andas.

namaste

2008-05-05 16:27
bara att vänta på att det går över, så är det för mig, iaf.. skit drygt
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Redaktionen

2008-05-05 16:28
hur arg man än är*
namaste

2008-05-05 16:28
Du får andas i en papperspåse..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 16:30
Användaren är inloggad ÅderpåleOne

Jag brukar också tänka så. Men fuck.. det är som en jävla blackout. jag fattar inte vad jag gör.
Jag blir tokig, står inte ut med mig själv när jag är såhär.

Användaren är inloggad dreggelpaj F19

Jag har väntat! och fan.. det hjälper inte. Jag kommer fan döda någon snart.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

pms kanske??? jag brukar gå på ett spinnpass och fokusera på alla idioter som förstört min dag. det hjälper.

amfetaminpsykos X28

Det är väl bara bra om man hyperventilerar?

2008-05-05 16:31
det löser sig *100 + djup andning
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2008-05-05 16:32
Lillfrida: bara att vänta ännumer:P hehe låter hemskt men det tar sig efter ett tag.
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2008-05-05 16:33
en spliff eller köp en boxningssäck och slå på. sen kan man pynta säcken med personer som kopplas till händelsen etc. lycka till!
RATED R!

2008-05-05 16:34
Tiden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 16:35
Användaren är inloggad Teddybjörn P21

Du läser mina drömmar. Jag behöver fan en boxningssäck. Synd bara att jag inte har cash.

Användaren är inloggad dreggelpaj F19

Åh. får fan försöka. tack iaf.

2008-05-05 16:56
Lillfrida du får ta en tripp över till mig så får du kötta av dig på alla vis. hm.
RATED R!

2008-05-05 16:57
Jag brukar räkna till tio. de hederliga gamla tricket, o andas lite djupt. annars som teddybjörn säger. nita en boxningssäck/du kan ju också banka skiten ut t.ex. dinsoffa/madrass.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-05 17:10
Om jag är riktigt arg, hatisk, ledsen, bitter eller liknande finns det fan inget bättre än att riktigt suga i sig känslan av att må dåligt och tycka synd om sig själv. Kan man så ska man om möjligt göra det ännu värre och gå ner sig totalt. Till sist blir det så löjligt att man inte orkar vara arg längre utan typ ger upp med en lättnadens suck. Funkade när jag var liten och var arg på föräldrar och dylikt.

Det värsta är dock när det händer massa saker på rad som det verkar ha gjort för dig. Nästan bara såna situationer som jag blir förbannad på.
Moderator

2008-05-05 17:13

jag brukar ställa mig och hoppa i sängen och hålla en kudde emot ansiktet och skrika!
Funkar alltid!

And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2008-05-05 17:16
istället för att slå sönder dina grejjor kan du ju bara slå i en cement vägg tills du har så ont i nävarna att du inte orkar slå mer.

sen så kan du iaf inte förstöra mer saker men antagligen lugnar du inte ner dig iaf.
Sleep is the cousin of death

2008-05-05 18:35
Känns fan lite bättre nu. Tog morsans kort och drog och shoppade lite :)

Men det kommer hända igen.. det ligger i mig och det är fan bara en tidsfråga innan bomben smäller :o

2008-05-05 18:39
eller prova lösa ett korsord. ta med flit ett jätteenkelt så blir du glad över att du lyckas lösa det så snabbt...

2008-05-05 18:40
medoria F26

Det kan fan ligga nåt i det du säger.. det ska jag testa!

2008-05-05 18:42
När jag blir så arg så Antagligen om jag är hemma blir det text på text på text för att få ur sej allt , Är man ute slår ,am sönder de första man ser brukar funkar för mej att få ur sej ilskan
*host host*"ahh..broshan tog liite haschis" xD

2008-05-05 18:44
manana manana
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-05-05 18:45
ring vårdcentralen. boka tid med läkare och kurator. läkare för att skriva ut lungande. kurator för att boka in tider för samtal.

as simple as all that.

2008-05-05 18:49
jag blir klappad på magen.
som knark fast bättre. kan få mig kolugn.
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2008-05-05 18:53
stora andetag med magen.. det funkar
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-05-05 18:54
Användaren är inloggad Peppis F25

Jag tror inte att mina "problem" är så pass grova att jag behöver söka hjälp för dom, alla blir arg/frustrerade nån gång?

2008-05-05 18:55
Aye: Det där funkar även på andra djur, faktiskt.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-05-05 18:57
OnT: Dra ut så fort du känner the rage komma & spring av dig den? Ovärt att vara i trånga utrymmen om man känner att man ska explodera. Grejer som "räkna till 10" osv fungerar väl rätt dåligt i sådana situationer. I övrigt tycker jag det är sjukt fjantigt med folk som måste slå & förstöra saker när de är arga. Men det är väl mest för att jag inte kan sätta mig in i situationen.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-05-05 18:59
lillfrida- du har slagit sönder din lägenhet snackar om att allt gått åt helvete de senasteosv. varför skulle de inte vara problem nog stort?
annrs proppa i dig lite e så blir allt bra.

2008-05-05 18:59
när jag tänker efter har jag en massa tips. jag brukar spela offspring jättehögt och sjunga och skrika med, det funkar också skitbra. behöver inte vara offspring, men det måste vara aggresivt och högljutt...

2008-05-05 19:00
"ring vårdcentralen. boka tid med läkare och kurator. läkare för att skriva ut lungande. kurator för att boka in tider för samtal.

as simple as all that."

Är du seriös med den lösningen? Jääääääävlar va dumt i huvudet.
njut

2008-05-05 19:03
jo det verkar extremt dumt att faktiskt lösa det hela istället för att i stil med slå sönder lägenheten igen om ett par dagar. extremt dumt av mig.

2008-05-05 19:04
Läkare och kuratorer har väll viktigare fall än någon som inte kan kontrollera sitt humör lite smått?
njut

2008-05-05 19:07
sure. dom har säkert viktigare saker för sig. nästa gång kanske TS slår ngn på käften eller dylikt för hon inte sökt hjälp o istället kan ta ett lugnande piller utskrivet från läkare, men it's all about the madness.

jag skulle iaf se till att faktiskt lösa problemet med ilskan o sättet man hanterar det hela ist för att slå sönder lägenhet- vilket inte direkt tyder på att man kan hantera sin ilska över saker som TS skriver om som hänt de senaste månaderna.

2008-05-05 19:17
Användaren är inloggad Peppis F25

Det händer inte ofta att jag blir såhär "okontrollbar", väldigt sällan faktiskt och jag vet att det kommer att gå över såsmåningom. Kurator snackar jag redan med lite då å då faktiskt.
Och när det gäller min psykiska hälsa så har jag väldigt svårt att berätta för någon hur dåligt jag mår. Jag blev uppfostrad som så att jag aldrig ska visa psykisk svaghet inför ngn.
Jag kan visa min ilska, men jag kan inte prata om hur jag mår.. du förstår? alltså.. är såndär skit uteslutet, skulle inte ens klara av att säga det till en doktorjävel.

Det är en annan sak att skriva det nu än att fejsa en person när man säger det.

Och fuck vad jag svamlade iväg nu.

2008-05-05 19:21

1 gås brukar göra susen för att lugna sig.

2008-05-05 19:49
JA! Tryck i dig mediciner och lägg en filt över problemen.
Istället för att tänka efter och lösa de saker som ligger till grund för vredesutbrottet...
Äckligt när folk tror att piller löser saker, helt idiotiskt
One chapter a day

2008-05-05 19:51
" JA! Tryck i dig mediciner och lägg en filt över problemen.
Istället för att tänka efter och lösa de saker som ligger till grund för vredesutbrottet...
Äckligt när folk tror att piller löser saker, helt idiotiskt"

Piller löser ju problemet. Men det bästa är holk.
njut

2008-05-05 20:00
Explicit

Temporärt, möjligen. Men problemen kommer ju tillbaka när pillren är slut..
One chapter a day

2008-05-05 20:23
ANDAS I KVADRAT

2008-05-05 20:26
drick dej full, lägg dej och gråt över hur synd det är om dej. .xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-05 20:27
dewilicious  - Samma här. Jag sitter och surar tills det känns patetiskt. brukar gå ganska snabbt.

2008-05-05 20:56

Sätter mig i mitt cannabisrum där jag har plantor som tapeter och bongar/haschpipor/rullpapper/filter/askkopp/mat/dricka annat på bordet
 sen en stor hylla med olika boxar för olika sorters gräs/hasch sen sitter jag och ruller mig en fin fin sen paff paff och lite bäng bäng sen gonatt

2008-05-05 20:58
Användaren är inloggad Racken P19

Får jag hälsa på dig?

2008-05-05 21:02
Lillfrida 

javisst,

2008-05-05 21:11
Känner igen mig som fan faktiskt, allt för många mobiler och tapeter har gått till förlust under mitt ilske brott. Jag brukar lugna ner mig genom att prata av mig med nån faktiskt. Kan vara vem som helst bara jag kommer in i en intressant diskution så jag får tankarna av det jag är förbannad på.

Eller så skriver jag texter och brukar oftast bli så in snurrad i den "feta raden" jag precis kom på men hur fan gick den?.

2008-05-05 21:59
"Temporärt, möjligen. Men problemen kommer ju tillbaka när pillren är slut.."

Mjo, eller blir ännu värre. Man får se till att inte få slut på piller bara.

Men som temporär lugnare kan man ju använda piller. Om man bara är ute efter att lugna sig istället för att lösa problemen. Ibland kan ju problem ha långsiktig lösning som man vet kommer lösa sig bara att man måste hålla ut. Då kan det ju vara bra att ha piller under perioden.
njut

2008-05-05 22:13
jag brukar ta en snus

2008-05-05 22:30
Jag brukar isolera mig själv från omvärlden helt. Skiter i att höra av mig till folk i ett par veckor, och till slut är man ensam och introvert. Blir lättare att hanskas med problemen då. Dessutom blir det liksom kul att komma ut i livet sen igen, haha.

2008-05-05 22:33
Äh, ta en pilsner!
Men lika glad är jag för det!