I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Youtube får tummen ner!

Övrigt - Blandat

2008-05-04 14:37

Youtube får tummen ner!

...Snart. Allafall från mig.

är det bara jag som lagt märke till att det är jääävligt svårt
att hitta dom videos man letar efter.

Ett exempel:

För något år sedan eller kanske 2, kunde man tex skriva,
mystic woods, och det kom upp massor utav just det man letade efter.
Mystiska skogar, skrönor osv..

Nu, man söker på något, det dyker upp något helt annat, tex ett rockband som sjunger om en mystisk skog? Okej folk taggar säkert så mycket fel nuförtiden så , bandet som spelar rock musik taggar, woods, mystic, och det gör även killen som laddar upp filmen jag VILL se.. så de hamnar väll där.

MEN, det kan ändå inte stämma, förrut sökte man på det man ville se, och du kunde skriva lite hur som helst, tex, "girl with a etc etc.." och den hittade det.

Tycker att på senaste tiden har det blivit helt omöjligt att hitta videos man förrut hittade med ett klick. Och dessutom har dom börjat censurera och ta bort massa videos?

VARFÖR är det såhär? Och är det någon annan än mig som tycker likadant?

Det är ju trots allt Google som äger youtube, borde inte deras söktjänst vara såpass bra att den hittar det man vill ha. Känns nästan som att innan Google köpte upp youtube, var det snäppet bättre.
Även om jag älskar google och youtube.

Tycker bara det är synd, och jag ser inte så mycket ljus för youtubes framtid om det ska fortsätta vara såhär svårt att hitta det man söker. Det är ju trots allt det dom blivit så stora på