I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på Bortförklaringar och Lögner

Övrigt - Blandat

2008-05-02 15:43

Tips på Bortförklaringar och Lögner

Hej

Jag satt och funderade på vad jag skulle dra för bortförklaring för min chef imorrn för att få vara ledig. Klassikern "jag är sjuk.. host host" funkar nog inget vidare för jag varit sjuk ganska mycket sista tiden. Nån närstående som dött och har begravning är alltid svårt för då ska jag ju låtsas vara lite nedstämd och komma ihåg exakt vem som dött. Läkaren går man väl inte till på en lördag och med så kort varsel?

Ge mig era bästa tips!

Denna tråden kan säkert bli nyttig för oss alla=)

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-05-02 16:02
Nää.. Han vet att jag inte är den typen som stannar hemma bara för jag är lite deppig.
Jag säger inget!
shiet!

2008-05-02 16:10
Gå till jobbet istället din lata fan.
 HELSINGBORGS IF!

2008-05-02 16:11
Naboo

Instämmer.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-05-02 16:12
Säg att du precis fått reda på att en släkting tagit livet av sig (typ någon avlägsen så du inte måste gå & låtsas-hänga med huvudet i ett halvår efteråt) & att du måste hem till din mamma/ faster/ whatever för att där är helt kaotiskt pga händelsen. Då behöver du inte ens fejka att du är ledsen för vilket beteende du än uppvisar hänvisas till chocken. & tro mig, mängden följdfrågor är minimal. Folk är livrädda för sådant & vågar knappt ta i ämnet med tång.

Undanflykten är lägre än glocalnet, men funkar.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-05-02 16:14
Alternativt så säger du att du måste invänta hantverkare som ska komma & fixa något akut (ex frys eller whatever), att de inte har egna nycklar & att de inte meddelat någon specifik tid utan bara sagt att de kommer "mellan 07.00-16.00"
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-05-02 16:15
Om man måste ljuga att folk har dött för att slippa gå till jobbet är det fan illa

2008-05-02 16:21
MR-J instämmer.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-05-02 16:36
säg att du måste på förhör

2008-05-02 17:17
Din mamma har ramlat och slagit sig och du måste åka till sjukhuset för att se om hon är ok.
Du råkade ligga med en tjack-hora utan gummi igår och måste verkligen verkligen hiv-testas.
Vård av sjukt barn
ta ut semesterdag
Sparka/slå på en lyktstolpe tills du bryter något
matförgiftning är också bra. men ring innifrån toan.

2008-05-02 17:23
Vafan, nu vill jag veta vad du ska göra egentligen? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-02 17:24
Akut migrän? :)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-05-02 18:02
Äh, ska man jobba så jobbar man
hur tungt det än känns
Jag vill ha roligt , inte trevligt
Moderator

2008-05-02 18:06
När jag ska hitta på en lögn om jag vet att jag gjort något dumt eller ska gör något jag inte vill brukar jag intala mig själv att jag är t.ex Sjuk, Mår dåligt, Är deppig, inte kan... osv
Funkar skit bra.. För då vet jag att jag inte kan eller de var inte jag :D
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2008-05-02 18:23
Be någon kompis nita dig hårt på valfri kroppsdel o sen säg att du var tvungen att gå till sjukan.?
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-02 19:44
säg att du körde på en tvättbjörn
jag har alltid rätt.

2008-05-02 20:03

ÄÄÄÄhhh du är ju en TOYBOY, du borde ju kunna komma på nått själv!

2008-05-02 21:53
Hehe, jag vill gå på Sheltas LRG sample sale... Fan det där med hantverkare hände faktiskt för cirka 2 veckor sen då mina nycklar var borta o de behövde byta lås. Annars är den klockren.

Klart jag lätt jobbar en lördag annars. Det är ju goa pengar o inte lika långa dagar som i vanliga fall. Tyvärr jobbar jag exakt mellan 12-17 som är tiderna LRG har sin grej igång..

Jag funderar o be en polare gå dit och lita på hans goda smak (vilket inte alls stämmer överens med min..).
Jag säger inget!
shiet!

2008-05-02 22:21
Eller så kollar du med någon annan som kanske möjligtvis skulle kunna byta arbetspass med dig?

Eller så frågar du chefen om du skulle kunna få vara ledig.

Eller så går du och jobbar och låter din kompis med god smak som inte stämmer överens med din smak gå dit i ditt ställe.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2008-05-02 22:37
Men om han frågar sin chef om ledighet och hans chef säger nej så är det ju kört..

säg bara att din moster kommer på besök, och att du ska åka och hämta henne, att du egentligen inte vill, men hon gnäller så mkt :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-02 23:45
Var glad att du har ett jobb att hitta ursäkter för att få ledigt ifrån. Inte alla som jobbar

2008-05-03 00:21
smutsig_slampa P23

hahah jag har kört den där med att mamma har ramlat.. Jag hade glömt bort att jag skulle jobba (har väldigt oregelbunda arbetstider) och så ringde dom från jobbet och frågade var jag va. JAg fick panik och drog till med nått... Funkade huuur bra som helst.

HAr även kört mormor har dött och jag har dieabetes.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-05-03 11:20
Säg upp dig istället och sluta ta plats, om du nu inte lyckats knipa en fasttjänst så ser chefer igenom sånt här och för eller senare så får man inte förlängt mer.

2008-05-03 12:28
hallå, det e bara amatörer som kommer på värsta historien, man säger helt enkelt "det e privat" eller "det blev problem hemma".
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-05-03 13:27
Fredrik sa det väldigt bra, och även zoo man. Om du nu har ett jobb så ska du ju helst sköta det som ska skötas. Och visa att du är värdig jobbet än att ta plats, inte för att jag bryr mig om att just du håller en plats upptagen pga lathet, för jag känner inte dig men att sen be folk om tips om olika ursäkter man kan dra för chefen visar inte direkt mogenhet från din sida. Jag må vara yngre enligt dina uppgifter här på whoa men om du nu inte vågar säga det ärligt varför du vill ha ledigt eller som zoo man sa att du bara säger att det är personligt så är det ju upp till chefen om du får ledigt eller inte, säger han nej så har ni tydligen höga krav på prestanda på jobbet och det måste du respektera om du nu ändå visste vad du sökte till för jobb. Man tar ju knappast nåt jobb man inte klarar av. Och jag vet att det handlar om en helg eller vad det nu var men ändå.

2008-05-03 13:54
säg bara att du har migrän, hur svårt är det? har man hård migrän så kan man inte lämna sängen
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2008-05-03 16:03

va e de för inställnig?! var e din arbetsmoral! gå till jobbet som alla oss andra

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2008-05-03 17:23
Säg bara att du sov dåligt pga av ångest

2008-05-03 17:49
herregud!!!!! JOBBA FÖRFAN. Finns för helvete folk som skulle dödat för att få jobba & du bara dissar det.

2008-05-03 19:18
Den här grejen har ju redan varit så han har antingen missat den o jobbat som endel av er föreslog. Hur som helst är tråden onödig nu..
löglög