I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åka utomlands i Juni?

Övrigt - Blandat

2008-04-30 10:34

Åka utomlands i Juni?

Vilka åker utomlands i Juni? Vart åker ni? Vad gick tur-retur resan på?
Bara allmänt kul vart alla ska. Jag och en vän klurar på att åka till Cyphern och festa i två veckor, alternativt Bulgarien. Sen kan de som vart i Cyphern/Ayia Napa gärna dela med sig av sin erfarenhet :)

RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-04-30 11:05
cypern är ett helt ok resemål. varit i ayia napa 2 gånger. dock väldigt trött på det eftersom varje resa dit ser det samma ut. dvs dem vanliga evenemangen man blir lurade att betala... nämligen boat cruise, barrunda och beach party. inget vidare om jag får säga det själv.
bortkastade pengar för någonting så överhypat. dem nämner "gratis sprit" och det som gäller då är 1/10 vodka, 9/10 apelsinjuice i plastmuggar. värdelöst faktiskt...

resten av ayia napa bjuder väl främst på halvdana klubbar och väldigt mycket arga britter.
var där nere bland annat när sverige mötte england 06 och då fick man verkligen passa sig som dem kravallade.
en värd klubb och den bästa jag upplevde i ayia var castle club. den är omöjlig att missa, ligger mitt i kärnan.

jag lär dock inte åka dit igen på många år iallafall...

själv flyttar jag till mallorca i minst ett halvår i slutet av juni, inget T/R då eftersom jag inte vet när jag kommer hem, så priser kan jag inte hjälpa dig med.

2008-04-30 11:08
frankie, tack så mycket. Åker jag dit så kommer jag definitivt besöka Castle Club :)
Mallorca i ett halvår? Exakt något sådant jag även skulle vilja göra, åker du själv eller med vän/-ner ?

2008-04-30 11:21
åker ner själv :) ska jobba på här , främst på chili lounge. alla 3 restaurangerna är svenskägda så det är enormt skönt att man slipper oroa sig över spanskan haha.

2008-04-30 11:22
Haha, härligt! Hur kom du in dära? Hur löser du boende etc?

2008-04-30 11:31
några släktingar hade knytit kontakter när dem var där så det var bara för mig att höra av mig :) boendet löser arbetsgivaren. dem tar in nya arbetare varje säsong så jag skulle tippa på att han har ordnat några hyreslägenheter som vi alla delar på.
har dessutom sökt lite stipendium, allt för att underlätta ekonomiskt :)

2008-04-30 11:35
Låter underbart! Vem vet, kanske t.o.m besöker dig. Hehe.

2008-04-30 11:45
hehe, gör du alldeles rätt i :)

2008-04-30 13:40

Kommer att tågluffa i Portugal, Spanien, Frankrike, Holland, Tyskland.
Flyger ner till Malaga det gick på 800 sen kostar interrailkortet 3800 och till det ca 20000 i fick pengar. Kom gärna med tips om ni vet några ställen man måste se på vägen!

Hasta La Victoria Siempre!

2008-04-30 14:12
Stereotyp, jäklar! Det har jag velat göra också fast jag är lite oerfaren inom området.

2008-04-30 14:17
T-M-K: Jag med, har bara vart på charter innan i princip. Jag drar ensam också så det är lite nervöst.

2008-04-30 14:36
Ajaj, då får du vara försiktig. Akta dig speciellt för ficktjuvar, sjukt skillade är de.

2008-04-30 14:51
Ah har hört att ficktjuvarna i Barca är i världsklass.

2008-05-05 10:43
Är det verkligen en bra idé att åka helt själv? Hum.

Några mer som skall utomlands ? : ) Kanske till Ayia Napa?! ,p

2008-05-05 23:43
Jag ska till Filippinerna i fem veckor! Woho
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2008-05-05 23:54
Filippinerna? Trevligt :) Vänner eller familj ? :)