I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför har svenskar ketchup till allt?

Övrigt - Blandat

2008-04-27 13:52

Varför har svenskar ketchup till allt?

Shoo

Jag och en polare satt och funderade på varför så många svenskar har ketchup till nästan varenda jävla maträtt. det är ju förfan inte ens gott om man tänker efter.

I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-04-27 13:55
Spännande. Jag känner nästan ingen som har ketchup på mer än kanske korv.
Ni borde kanske byta umgängeskrets.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

Nej nej nej...

Varför har svenskarna SOCKER i allt? I ketchup, i majonnäs... Ja till och med mamma Scans köttbullar innehåller socker.

jag äter varken ketchup eller socker. jag kan inte komma från sverige.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-04-27 13:58
fimp
samma här...

va fan är det ni snackar om? ta bort tråden, ingen sanning och inget syfte

2008-04-27 13:58
jag hatar ketchup.. kan funka till korv ibland... men inte annars

2008-04-27 14:00
Vafaan, spela roll om du är svenne, blatte eller mutant, ketchup är gott? Som fan dessutom. Eller vadå, tror du inte att folk äter ketchup i andra länder också? ^^

//Paz

2008-04-27 14:02
Ketshup till MOS är förjävla smarrigt. Om man då inte har gjort ett eget gott mos och en god sås..
be the change

2008-04-27 14:03
måste tillägga...

dra till cypern eller vissa delar av frankrike bland annat så ska du se att allt dem har på bordet är apotek fyllda med flaskmajonäs, ketchup och hp sauce... ingen vanlig sås överhuvudtaget. jämför det med sverige så ska du se att du och din kompis kommer fram till helt andra grejer.

2008-04-27 14:07
korv, hamburgare. inget mer
www.myspace.com/danielbylund

2008-04-27 14:09
Vet ju inte vilken ketchup ni käkar men Heinz ketchup är god, Och den passar till mycket..

Käkar ketchup till köttfärsås (inte mycket då..),korv,hamburgare,mos etc.. Ja varma mackor med, Men inte så mycket mer :s

Kan hålla med om att Felix ketchup etc smakar skit.. Men Heinz smakar iaf tomat.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-04-27 14:11
Jag har en jobbarkompis som äter sina våfflor med ketchup på. Låter sådär va?
Forumssignatur...<br>

2008-04-27 14:12
håller med fatcaesar. hatar när man kommer hem till folk å de bjuder på käk sen har de alltid nå jävla blåvitt ketchup.. fyfan säger jag. det ska vara heinz. och folk som säger att all ketchup smakar likadant har inte mkt till smaklökar :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-04-27 14:16
Ketchup är ju sjukt gott och ska användas till det mesta. Synd bara att jag är allergisk. :(
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Poet

2008-04-27 14:16

äh vaddå svenskar? ketchup till allt? hur menar du då?
korv, hamburgare sen vad mer?

VET DU att folk käkar ketchup överallt, DET DU.
What I said, yo!
Poet

2008-04-27 14:17

uh jag kom på en otroligt god grej jag brukar göra ibland, ketchup till nudlar!
fattig studentmanskost back in the days, nu mår jag illa av tanken.. men
till köttfärssås och makaroner/spaghetti är det fortf nice.
What I said, yo!
Poet

2008-04-27 14:18

Ketchup är äckligt, pular det enbart till korv och inget annat.

At the gates of Eternity...

2008-04-27 14:28
Ketchup må vara skabbigt men det kan göra andra saker mindre skabbigare. Släta snabbmakaroner och mamma scans köttbullar är ju inte nån höjdare direkt.

Sen så beror det på ketchupen också tycker jag, skillnad på heinz och eldorado, man måste skilja på äpplen och päron.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 14:31
Felix heta chilitomatsås använder jag väl iofs oftare än ketchup, den är fet, har den till många saker..

2008-04-27 14:35
johnnys senap
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 14:38
Beasås tar ketchup.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-04-27 14:40
Svenskar har socker i allt? knappast, här är ju värsta ät-inte-socker-hysterin. Så fort man kommer utomlands är det socker och fett i precis allt. Inget GI-käk direkt, som det är just överallt i Sverige.
Skåne!

2008-04-27 14:44
många svenskar har fan ketchup till allt, speciellt om dom kommer från nån håla i norrland. spelar ingen roll om rätten redan har en sås det måste vara ketchup i skiten. idioti
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-04-27 14:48
princessleija F22
beror ju på vad man jämför med. öststaterna t.ex har mycket mindre socker i sina produkter och eftersom det finns många invandrare därifrån så klagas det.

2008-04-27 14:55

nå jåå

Nu tillbringar jag en del tid i europas "öststater" och där tycker jag de har mer socker i matlagning än här. Socker höjer ju smaken i mat, och att man har i en matsked i grytor osv är ju helt vanligt.

Dessutom undrar jag om ni är blinda eller om vi i Skåne ligger lite före er andra, för är det inte så att det står "utan tillsatt socker" på precis allt nuförtiden? & har gjort det väldigt länge nu?

Skåne!

2008-04-27 15:27
pasta, korv ibland. thats it. dom som har på pytt i panna? wtf?
Moderator

2008-04-27 15:29
Ketchup<3 har de till nästan allt jag äter utom pannkaka och våfflor :P
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2008-04-27 15:30
princessleija F22
verkligen? har aldrig varit med om socker i grytor nånstans. skumt folk du har grävt fram

2008-04-27 15:34
Det är gått.. sluta gråta.

2008-04-27 15:37
Jo det är gott och det gör maten inte så jävla torr.

2008-04-27 15:39
dummaste tråden på länge. Vad grundar du det på? idioti

Hangaround

2008-04-27 15:47
Jag har en kompis som är gjord av ketchup. Varenda gång, vi har en liten tradition i vårat gäng att laga söndagsmiddag hela gänget. Spelar ingen roll om vi gör Tortillas, kyckliggryta eller något annat gott, ketchupen åker fram ändå. Han smakar inte ens på maten först, han bara sprutar på. Känns rätt dumt då han gör det, som att han tar för givet att maten inte är god, så han måste ha på sin jävla tomatgegga. "Här lägger man ned tid och möda på god mat, så förstör du den direkt genom att spruta på mosade tomater"...

2008-04-27 15:55
det är Iranier som har ketchup till allt =D ...t.o.m till ris o pizza
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-04-27 17:23
Ketchup är ju skitäckligt, men det är ju typiskt jävla Sverige, det får ju inte vara några andra "kryddor" än socker och sötningsmedel. snart tar dom väl bort tomaterna i ketchupen också.

Finns ju bra många godare och nyttigare alternativ till ketchup såvida det inte är just sockret/sötningsmedlet som är det "smarriga".
För övrigt e de ju inte så konstigt att ketchup överkonsumeras. inga matställen har ju alternativ. det e typ söt jävla dressing, söt jävla ketchup o kanske lite senap.
Starkare kryddor är tydligen farligt.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-27 17:40
Haha jävla idioter, som klankar ner på folk som äter ketchup. Vem fan bryr sig vilka maträtter folk har ketchup till?

2008-04-27 17:51
det är ju typiskt jävla Sverige, det får ju inte vara några andra "kryddor" än socker och sötningsmedel.

hahah prismusc var fan bor du och var kommer du ifrån? är helt chockad över hur du upplever svenskarnas matvanor. du låter lite som en bitter gammal gubbe som bara måste klaga på någonting som har med sverige att göra, synd att du träffar så fel bara.

2008-04-27 17:55
ja jag undrade också väldigt över det uttalandet, lät väldigt töntigt och okunnigt.

2008-04-27 18:11
äter inte ketchup öht, skabbigt

2008-04-27 18:44
Jag har ketchup till allt utom pannkaka och soppor.

Finns fan inget bättre än lite chillketchup .

2008-04-27 19:25
Hahahaha, skön generalisering, alla svenskar äter ketchup till allt =)... det låter ju som om det kan stämma.. ungefär som att alla afroamerikaner har hot sauce till allt hahaha

2008-04-27 19:31
Men det väll som att belgarna äter majonäs till "allt", grekerna och turkarna har sin yoghurt osv..Eller? 
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2008-04-27 19:40
1969 P24
jo, fast det är ok eftersom turkar och greker är just turkar och greker och inte något så skamligt som SVENNAR :(

2008-04-27 19:58
1969 P24

det är en sak att ha fördommar om ett annat lands matvanor men att vara svenskmedborgare och påstå att alla svenskar äter ketchup till allting är väl en annan sak?

2008-04-27 20:06
Jag förstår var tanken kmr ifrån, men nja.. nej

2008-04-27 20:07
Estländare har ketchup till allt
my name is xelly smelly

2008-04-27 20:08
ja äter bara ketchup till korv.
gillar det inte ens..

därimot vet jag en som hade nutella kräm ni vet sån choklad kräm på korv de måste va gott right?
Sleep is the cousin of death

2008-04-27 20:10

Asså varför har svenskar fördomar? Fördomar är ju lixom för norrmännen O_o

2008-04-27 20:14
Varför leker folk PK genom att märka ord? Ni vet mycket väl vad som menas.

2008-04-27 20:17
paaandy X0
alla människor har fördommar annars är dom inte människor.
Sleep is the cousin of death

2008-04-27 20:22
Norrmän har inte fördomar och smygrasism, det är en del av dem, deras vardag, det är så naturligt att det inte ens är något att snacka om..
Hangaround

2008-04-28 09:34
Inte visste jag att Ketchup kunde vara ett så känsligt  och kommersiellt ämne haha. Jävla Whoa, tare luuuuugnt...