får man ha en åsna?
Jag har alltid velat ha en åsna. Dom är så sjukt gulligt charmiga. Jag bor i ett villaområde men jag har en rätt så stor tomt.. Får jag ha en åsna här? Jag kan fan fixa stall och allt och jag ska fan ha en åsna! Hjälp mig kära whoa! finns det några regler emot att man får ha en åsna i ett villaområde?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Och justja! vart får man tag på en åsna?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
hahahahaha, titta dig själv i spegeln!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej, förlåt! Åsnor e fett gulliga men du kan nog inte bara skaffa en så där. Dels lär den ju va fett dyr och så kräver den nog väldigt mycket ansvarstagande också. Men om du är seriös så du kanske borde börja med att ringa till kommunen och inte fråga på whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller P23 Hahaha. den var låg! Ja, men nu såhär på kvällskvisten då jag kom på att jag faktiskt kanske KAN ha en åsna så ringer jag ju inte kommunen? Jag skulle inte tro att dom svarar och jag vill veta nu istället för att vänta tills på måndag!
Djurhållning inom detaljplan Enligt ”Lokala föreskrifter för att skydda människors hälsa och miljön” krävs det tillstånd av miljö- och byggnadsnämnden för att hålla:
nötkreatur, häst, åsna, get, får eller svin pälsdjur eller fjäderfä som inte är sällskapsdjur orm Detta gäller inom område med detaljplan eller område med fördjupad översiktsplan. Ansökan om tillstånd kan lämnas till miljö- och byggnadskontoret.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Ännu en tråd i den mycket populära kategorin "jag skriver, därför finns jag".
__virre__ X0 Vart hittade du detdär? Jag har googlat sönder tangenterna och inte fått fram ett skit!
Men tack!
Lillfrida , ok då, tänkte inte på vad klockan va. Du kan ju alltid skicka ett mail. Förresten så var ju inlägget jävligt roligt om inte annat så jag tar tillbaks det där om att du inte borde ha frågat på whoa.
Jonas Walström (chefen för skansenakvariet) bor nära mitt landställe, han har, eller hade iaf., två åsnor som rymde till våran tomt några gånger. Dom va softa tills en av dom bet mig i lillfingret... Dom bajsar väldigt mycket, bara så du vet. Vi hade "gödsel" ett bra tag fram över efter att dom besökt oss :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Gogaku: Har du någonsin sett tigrar eller några andra exotiska djur hos Jonas W? Har för mig att han brukar ha hemma rätt coola djur ibland.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Tänk varje söndag att vakna upp på bakfyllan och stirra in i en åsnas långa ansikte, priceless..
__virre__ X0 Nja, inte så coola djur, men däremot så flyger det runt papegojor fritt, han har också en massa reptiler och grejer i sitt hem där borta. Grejen är ju att han är (ironiskt nog) pälsallergiker, så jag tror dom gjorde sig av med alla pälsdjur när han kom på det. :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Men vart köper jag en åsna?
tja.. Åk till pakistan och gift bort din lillasyster så får du säkert en 15-20 friska åsnor som du kan dunka in i en container och skeppa hit till schweden. Alternativt sätter du dig på den och rider hem honom. Dom är ju packåsnor lixom.
Här har du åsnebibeln iaf.
http://www.hogtorp.com/ansefakta.html
att tänka på är att åsnor kan vara väldigt högljuda av sig, därför kanske de inte passar så bra i villaområde. men lycka till
klart du kan ha en åsna men inte hemma.... du måste ha godkänd gödselstack med avlopp etc inbyggt, dessutom kommer gödslet så småningom börja stinka = grannarna klagar. Jag tror inte det är tillåtet helt enkelt, men leta upp någon som har en ensam häst och fråga om du inte kan få ha din åsna där som sällskap till hästen.. Dem äter ju en hel del, räkna med minst 500 i månaden, sen måste du ju försäkra den, avmaska den två ggr om året, verka hovarna var 8e vecka (500:-/gång) men annars e det ju bara att köra.. En granne har en åsna som sällskap till sina hästar, ascoola djur!
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Ja du får ha åsnor :P Morsan är sekreterare i svenska åsneföreningen (ja det är sant :( ) Ringer en jävla massa människor och vill snacka hela tiden Älskar skåningarna med skitdålig telefon och grotesk dialekt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Men nu när jag tänker efter så bor farsan på landet med riktigt bra utrymme och förutsättningar för en åsna! Nej nu ska jag skaffa mig en åsna och flytta ut i skogen!
Lillfrida: Doggsons mor är ju med i åsneföreningen, hojt på honom. får jag hälsa på din åsna när du skaffat den?
Fiyah P25 Absolut! Jag ska ha donkeyshower istället för babyshower! (:
donkeyshower är ju otroligt mexikanskt, men ja gör som alla andra och ring och fråga :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
hahaha...donkeyshower....du är antingen helt clueless eller jätterolig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Såg en åsna på blocket för 6500 smackaroner en gång! Tänkte köpa den, ha den på balkongen! Låta ungarna i området ta en åktur på den för 10 spänn turen, skulle rida på den in till stan.... :D Men mitt ex, som jag bodde ihop med, satte stop för dem drömmarna. Så vi köpte en hund istället :)
At the gates of Eternity...
kanske börja jobba på skansen? bara leka runt med åsnor;D
-.-DMX-.-
inte fett jobbigt när dom låter sådär ? iiiiåååååhhh typ.
AayFukYuuuu :@
Aj, vad fel det kan bli att anpassa ord och uttryck :D Babyshower = fest för att fira att det är ett barn på gång / nyss utploppat. Lite i stil med en "bridal shower" som är typ en mesig möhippa med presenter. Donkey show är någonting helt annat :D 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P31 Absolut. Men nu var det inte "donkey show" utan "donkey shower" :D
ChewwY_ F1 Det är hur dom låter som jag finner charmigast. :')
Dmx_4ever P21 Jag skulle fan stormtrivas på skansen!
Lillfrida - En show flera shower ;) Förklarade bara hur missförståndet uppstod :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hahahaha orkar inte läsa men dog som fan av topicen "får man ha en åsna" varför i helvete skulle man inte få ha en, och om man ville ha en skulle man skaffa!
MR J : För att åsnor är inget husdjur att ha hemma hur som helst. Tror inte i att Lillfrida får ha en åsna i ett villaområde.
Nej men vem skulle bry sig tror du, alltså visst jag tror inte heller att man får det men jag tror seriöst ingen skulle reagera på det
MR-J : Skojar du med mig? :S I landet Lagom så hade någon ringt snuten direkt fan.
klart som fan jag skojjar ta det lungt :) men det vore kul
Lillfrida: skall du ha en donkey show med din åsna vill inte jag hälsa på längre. jag tror också att folk skulle klaga som fan i ett villaområde, speciellt pga hur mycket de kan låta
Fiyah P25 Vadå när hon har en donkey show eller bara åsnan i allmänhet?
croim: inte alls, käns som rätt vidriga människor har donkey shows
Hey, köp mig! HAHAHAAHAHAH
Säljer nu min fina åsna till
nån som vill ha den
Vilken vacker åsna!
Det är JUST DET jag snackar om, tänk att vakna upp en morgon på bakfyllan, höra lite smaskande ljud i rummet och plötsligt titta in i den långa fejjan som blänger på en. Åsnor ser liksom ut som de blivit påkomna mitt i akten att göra ngt fult, de ser lite förlägna och skamsna ut typ, haha..
Hahaha vad jag skrattade när jag insåg att donkeyshower kan missuppfattas som plural för ett hemskt mexikanskt fenomen.
GAIA: Hahaha nog skulle man få ångest! Eller i värsta fall: "mixed emotions". :P
i want a donkey.
Jag ska upload en video där jag matar en åsna! :) Eller två är det faktiskt hehe
Hoppas åsnekräket biter av dig fingret. Dålig anledning att skaffa ett djur för att det är gulligt. När du mer är inne i banorna att vilja ha en ny familjemedlem, då är det dags att skaffa en åsna på några hundra kilo. Sedan kanske du kan tänka på att en åsna lever i sisådär 50 år, så om du inte planerat att spendera de följande decennierna i sällskap av en åsna som kostar ett par hundra i månaden så kan du ju köpa en hamster istället.
My heart lives in my vagina.
Jag och min vän på ett zoo i Tyskland, matandes två åsnor! :D Riktiga gulliga små krabater :)
Th1ef X17 Jag kan tala om för dig att jag alltid har haft djur och jag har alltid tagit hand om djuren jag har haft. Jag har alltid varit villig att betala mycket för att djuren ska må bra. Så länge du inte känner mig så ska du inte yttra dig.