Piercing i underläppen (Labret)
Nu i helgen är det utlovat att jag ska pierca mig i underläppen på fyllan. Jag tänker stå fast vid mitt löfte och göra det, men funderar på ifall det innebär några risker då man är alkoholpåverkad (nu menar jag inte med att pricka läppen eller något, hehe). Ge mig även andra tips och råd om själva piercingen och hur man ska ta hand om den. Det är väl bara att bränna lite på en nål av lite tjockare variant (?) och sen trycka igenom? Har för mig att det är lite känsligt i underläppen med typ nerver och sånt? hur var när? Ge mig all info ni kan! Hur är det med rengöring? Hur lång läkningstid? Risker? Thanks!
^ Smart sagt.
Ptja, du kan ju pricka helt fel och så blir den sne. Nä, gå och pierca dig på en piercingstudio du är ju över 18...
What I said, yo!
philahz0phee said it! jag har in daz läpp! kör på studio istället :P
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Men palla punga ut en femhunka för ett hål i läppen då man kan göra det själv. Men har dom typ en ihålig nål när dom gör det i studio? som liksom gör ett "hål" eller gör dom med en tjockisnål dom med?
^ Smart sagt.
jag har tagit hål både själv och på en studio. Och fuck vad mycket bättre det är på en studio. gör det inte själv förfan. Det gör fan ondare både när du piercar dig och under läkningstiden. Men annars så ska de väl va chill.. du dör ju itne direkt om du är alkoholpåverkad när du piercar dig. Och nålen ska kokas eller eldas på. Ett tips är att trycka igenom helt på engång istället för att "ta en bit i taget". Det blir mer smärtfritt på det viset. Köp munskölj och piercingrengöring. Gör rent/skölj morgon och kväll de första veckorna och börja sedan trappa ner. Gör absolut inte rent med tops eller bomull utan kirra sånadär "sterilkompresser" eller vad det heter på apoteket.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Jag gjorde min i underläppen helt själv för 3år sen. Brände på en synål och hadde suddigummi på andra sidan läppen och tryckte igenom. Inget munskölj, eller piercingrengörning hadde heller ingen tjock nål utan jag töjjde ut hålet med en smalare stav och bytte sedan till tjockare. Fick ingen infektion eller någe och blev hur rak som helst, och det gör verkligen inte så ont som folk säger men det vore väl ändå bättre att gå till en studio.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du nu tänker vara dum snål och inte gå till studio så tycker jag lillfrida sammanfattade det rätt okej men du skall få några additional tips också.. Vad gäller nål, bör du ha en kanyl i samma tjocklek som ditt smycke 1,2 eller 1,6 jag skulle rekomendera 1,6 då jag personligen tycker det är snyggare, men 1,2 om du vill minimera risken för ärr när du/om du låter det läka igen.. Piercingen bör tas inifrån och ut och inte tvärt om för att minska skada på vävnad vilket ger ett snyggare slut resultat (detta är svårt och smärtsamt att göra själv, så jag antar att ni tar från andra hållet, se då till att inte trycka nålen in i tandköttet) försök att se till att händer kanyl etc. är sterilt även om ni är på kanelen.. Markera ut på läppen innan vart du vill att smycket skall vara. Se till att du har ett "labrett smycke" och inte en ring i läppen under läkperioden eftersom ringen skulle röra sig förmycke och skada samt irritera vävnaden extra.. Vad gäller ärr bildning annars så beror det på hur din piercing läker och hur länge du har den om du tar ut den inom ett halvår så bör de inte vara något större problem men om du har dom längre tid får du förmodligen små ärr som ser ut som prickar. Samt om du har ett mindre hål och töjer det med ett större smycke får du ett ärr oavsett.. ÄVEN: INFEKTION=ÄRR!
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Och just ja se till att använda ett smycke som är 2-4mm längre än du behöver eftersom läppen kommer svulna kanske inte på en gång om du är berusad men dagen efter, byt smycke efter 2-4 veckor eller nått sånt om läkningen verkar gå okej
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
kanyl männska, du bör INTE använda en nål.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
och nånstans så börjar jag känna at vill folk pierca sig själva så kan de gott göra det, bara de är medvetna om hur hög skyll-dig-självfaktorn är om nåt går snett.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
jag piercade mig själv i underläppen för snart 6 år sen med en säkerhetsnål HAH det gick jävligt bra dock, töjde ut det sen och det var inga problem. Så säkerhetsnål är ett idiotsäkert tips. Gå inte till någon som vet vad dom gör för guds skull!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vet en kompis som gjorde det själv på sidan av underläppen, tyvär så gick det inte lika bra, såg ut som herpes. Skulle nog avråda dej.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Fast just det, du vart snål. Äh, kör på säkerhetsnål då.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
pimpslap F22 Det är knappast för att jag är snål, hade jag haft råd att gå till en studio och lägga ut 500kr på det så hade jag självklart gjort det, men fattig student som man är så räcker ju fan inte ens studiebidraget till snus o öl hela månaden :O
^ Smart sagt.
Har många kompisar som gjort det med stora synålar vi lånade av min mormor. Aldrig blivit några problem.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
vänta då, eller låna av nån. eller, OM du ska göra det själv (som nån sa, galet hög skyll-dig-själv-faktor på det) så gör det INTE när du är full. det är jättedumt. kroppen prioriterar "förgiftningen" (alkoholen) högre än ett sår och kommer därför inte sätta igång med läkandeprocessen ordentligt förrän du återhämtat dig helt. samma vid förkylning eller annan sjukdom. givet ökar då risken för komplikationer, även om man bortser från allt puckat man kan få för sig att hitta på på fyllan.
Poker_face P18 : "Men palla punga ut en femhunka för ett hål i läppen då man kan göra det själv." Sorry att jag inte tolkade det som att du inte hade råd. Givetvis måste öl & snus gå före ett kirurgiskt ingrepp med risker som infektion, ärrbildning, utstötning av smycket m.m. Det förstår ju vem som helst. Lycka till!
pimpslap F22 Haha japp, öl & snus är prioritering nr 1.
Men fan då, låter inte så stabilt det här :(
^ Smart sagt.
well. det visste du väl redan när du skapade tråden? och det blir ju inte så himla billigt att göra det själv heller, du måste fixa 2 olika smycken, rengöringsprodukter etc.. Skippa att supa ett par kvällar istället. Du bör dessutom inet dricka första veckorna heller så.. problem solved.
men om man nu ska göra det själv, varför bestämmer man säg innan för att göra det på fyllan? visst om du kommit på de när du var full...
Kan ju säga som så att det är grovt mkt bättre på studio. Delvis så gör det inte ont alls, och så blir det mkt bättre i slut ändan. Det finns ju stor chans att du inte piercar rakt utan snett också o de e ju inte så härligt... Och om du nu måste göra det, försök få tag på en steril kanyl och pierca inte centrerat.
Sän F24 Får läkningsstav av en polare, och rengöringsgrejjer vettefan.
Fooly P20 Det bestämdes under fyllan under tiden ett par polare tog hål i örat, dock så är väl läppen något mer riskabelt osv. men vem fan bryr sig när man är på topp.
^ Smart sagt.
Rengöringsutrustning är A och O för att få en välmående peircing. Sen är ju inte en kanyl så dumt heller. Och alla som säger att "jag gjorde det med en nål och allt är frid och fröjd": Bara för att det gått bra för halva Sveriges befolkning så behöver det inte gå bra för just den här enskilde individen. Skit i det dräggiga snuset, för det kommer ändå ge dig mer tandproblem än den där piercingen, och spara tills du kan göra det på riktigt. Och, om du nu bestämmer dig för att göra det själv så hoppas jag att du drar nålen i tandköttet, får en stor infektion och ett ärr i storlek med Rysslands yta.
My heart lives in my vagina.
Finns ett munskölj att köpa för någon hundring. Smakar som jenka tuggummin! Sjukt nice. Använd det, jag gjorde det under läkningstiden som jag tagit hålet själv. Dock gjorde läkningstiden ondare än vad själva hålet gjorde att göra.. bedöv underläppen med en isbit innan du börjar greja haha. annars kommer du avlida.
jaja! Pierca dig nu och berätta hur det gick sen :)
Aa och du ska inte pussa någon, äta stark mat osv under en period tid. Är osäker på hur länge, men det kan säkert någon exakt.
Jag skulle rekomendera att ha 1,6mm eftersom jag har hört att risken är större att den växer ur när man har 1,2mm. Lycka till :)
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
angående läkstaven du skulle få av kompisen, är det kompisens gamla då?
Är inne på Miserys spår, du verkar inte så jävla smart så gör det du på egen hand och sen kan du skylla dig själv. Mitt tips är att du sätter i en längre stav under läkningstiden, en ring pajjar läpparna och gör rätt om att sätta i när hålet är nygjort. "Lycka till!"
<br>
Men jävla tattare. Om du nu så gärna vill vara ful så kan du väl ändå betala för det.
Haha tack för alla råd och hatinlägg, ikväll smäller det :P
^ Smart sagt.
uppdatera tråden sen om hur de gick ;)
Sleep is the cousin of death