I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Coca Cola vs. Folköl, vilket är "nyttigast"?

Övrigt - Blandat

2008-04-16 23:33

Coca Cola vs. Folköl, vilket är "nyttigast"?

Ja, här sitter jag i min ensamhet, tittar på sex and the city, sippar på en folle o börjar fundera.

Är det nyttigare (främst ur tjockissynvinkel, då jag inte orkar tänka på skadan av alkoholen på levern osv.) att dricka 33cl folköl eller 33cl Coca Cola?

Folkölen har ju massor av kolhydrater, men det kan man bränna right? Medans Coca Cola har ju massor av socker, som inte är fullt lika bra, eller?

Hit me!

If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2008-04-16 23:34
drick båda samtidigt så slipper du tänka på vilken som är farligast

Har hört att det är lika mycket fett i en öl som i 1dl grädde. Vet inte om det var 3,5 dock
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Alkoholen är inget att oroa sig för om du bara dricker en 33cl folköl
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Hehe 1 Lustigkurres poäng till Racken.

Jag tror Ölen är nyttigare, men inte med mycket alltså..
be the change

2008-04-16 23:54
Socker består till 100% av kolhydrater. Kolla näringsdeklarationen. I övrigt är det väl bara att kolla hur många kalorier per burk öl och cola innehåller och jämföra.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-04-17 00:06

Det finns ju oxå olika sockerarter. Dock innehåller öl rena kolhyderater, alltså inga bra sådana men det är inget rent socker som det är i coca cola. Så ta en folkis e nog inte så värst illa om man jämnför. finns ju light öl:P

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-04-17 16:12
..och ändå är det otänkbart för många av ta en folköl på vardagen..

2008-04-17 16:16
Glöm drickan, ditt problem är att du är en 18årig kille som kollar på Sex and the City. Det är tamefan det onyttigaste i det här situationen.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-17 16:19
chana_masala: Ja men det är ju för att det känns som att man är en alkis då ju!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-17 16:33
Cola är ju så mycket godare. Öl dricks bara för att bli full.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-04-17 16:36
Konstig alkoholkultur i det här landet alltså.. Folk dricker inte för att det är alkisvarning sen super de som svin och beter sig som slödder på helgen.. Nej, eftermiddagsölen är given varje dag eller som många andra gör, tar ett glas vin.

2008-04-17 18:24
Folköl och alkisvarning? Den kopplingen är jag inte riktigt med på.

2008-04-17 18:26
xavante: Nä, inte jag heller. Men vafan, det finns folk för allt!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-17 18:43
Cola är för fan root of all evil medans öl är som homer simpson sa:

the cause of - and the solution to all of life's problems
Mabuhay!